وظیفه نماینده دخالت در انتصابات دولتی است یا جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال؟! وظیفه نماینده دخالت در انتصابات دولتی است یا جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال؟!

وظیفه نماینده دخالت در انتصابات دولتی است یا جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال؟!

وظیفه نماینده دخالت در انتصابات دولتی است یا جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال؟! ، چرا فرخی پرونده های بر زمین مانده در نظام مهندسی لاهیجان را پی‌گیری نمیکند؟

کد خبر: 990703005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ مهر ۹۹ - ۹:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، وظیفه نماینده دخالت در انتصابات دولتی است یا جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال؟! ، چرا فرخی پرونده های بر زمین مانده در نظام مهندسی لاهیجان را پی‌گیری نمیکند؟

وظیفه نماینده دخالت در انتصابات دولتی است یا جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال؟!

وظیفه نماینده دخالت در انتصابات دولتی است یا جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال؟!
چرا فرخی پرونده های بر زمین مانده در نظام مهندسی لاهیجان را پی‌گیری نمیکند؟
چرا رسول فرخی سرنوشت این پرونده ها را پیگیری نمی کند؟
متن گزارش در ادامه آمده است:
اواخر سال گذشته بود که تعدادی از پرونده های ساختمانی در شهرستان لاهیجان بعد از اخذ تاییدیه شهرداری و نظام مهندسی و علیرغم دریافت مبالغ حق صدور پروانه توسط این دو نهاد تاکنون که بیش از هفت ماه از بلاتکلیفی متقاضیان اخذ این پروانه های ساختمانی می‌گذرد، نهادهای ذی‌ربط نسبت به پاسخ‌گویی شفاف در این زمینه شانه خالی میکنند.
با توجه به این که بسیاری از درخواستهای صدور پروانه مربوط به قرارداد مشارکت بوده و هم‌چنین برخی از واحدها بصورت پیش فروش فروخته شده، و در حالی‌که با در نظر گرفتن افزایش چشم گیر قیمت مصالح طی ماههای اول سال جاری و این که شهرداری و نظام مهندسی حتی توان برگشت پولهای اخذ شده از سازندگان را نیز ندارند، از طرف دیگر با توجه به افزایش نرخ تورم در ماههای اخیر، حتی اگر همین امروز هم پاسخ نظام مهندسی منفی اعلام گردد و مبالغ اخذ شده از مردم به حساب آنان بازگردانده شود، مبلغ در نظر گرفته شده برای هفت ماه پیش در نظام ساختمان سازی به کم‌تر یک سوم تقلیل می یابد.
حال با توجه به این اتفاقات هنوز مشخص نشده کدام نهاد باید پاسخ‌گوی صاحبان این پروانه های ساختمانی باشد و نظام مهندسی باید پاسخ دهد براساس کدام قانون و بند و تبصره از پاسخ‌گویی به این افراد طفره میرود و اعلام پاسخ خود را مبتنی بر بلاتکلیفی دانسته است؟
و اساسا اگر به واقع خلافی صورت گرفته چرا نظام مهندسی کتبا مخالفت خود را در ارائه نقشه های ساختمانی به شهرداری اعلام نمی کند؟
اکنون در این برهه، جای خالی نظارت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به شدت احساس میگردد.
فرخی میکال که از ابتدای حضورش گویا بنا را بیشتر بر دخالت در عزل و نصبها گذاشته، بجای نظارت درست، به جا و به حق در چنین مسائل مهم و حساسی روزه سکوت اختیار کرده است.
قابل ذکر است حضور متقاضیان پروانه های ساختمانی و افرادی که در این مورد متضرر شده اند در دفتر نماینده مجلس و درخواست از وی به جهت پی‌گیری و احقاق حقوق ایشان نیز تا این لحظه بی ثمر بوده و هیچ‌گونه واکنشی از هیچ مقام مسئولی در این زمینه مشاهده نشده است.
باید از فرخی پرسید ؛
چرا و به چه علت در این زمینه سکوت اختیار نکرده و اظهارنظری نمی نماید؟
مگر نه این که علی رغم وجود تخلفات ساختمانی در میان این پرونده ها صاحبان آنان جزو مردم همین شهرستان لاهیجان به حساب آمده و نماینده وظیفه اش جلوگیری از تضییع حقوق مردم است؟؟
مگر نه این که فرخی میکال به واسطه چندین و چند سال حضورش در بازرسی استانداری گیلان و ارتباطاتی که دارد میتوانست تاکنون در جهت حل و فصل اختلافات به وجود آمده اقدام عملی نماید؟
مردم از یک‌دیگر میپرسند؛
اساسا نقش نماینده مجلس در این امور چیست؟ و اگر فرخی میکال همان مسیر هم ردای دیروزش را در پیش گرفته، چشم امید مردم باید به کدام یک از نمایندگان شهرستانهای مجاور لاهیجان و سیاهکل باشد؟
منبع: حرف تازه

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۹
454 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0