پیشرفت ایران در ساخت سازه های ساختمانی قابل اعتماد در سال‌های پس از انقلاب پیشرفت ایران در ساخت سازه های ساختمانی قابل اعتماد در سال‌های پس از انقلاب

پیشرفت ایران در ساخت سازه های ساختمانی قابل اعتماد در سال‌های پس از انقلاب

پیشرفت ایران در ساخت سازه های ساختمانی قابل اعتماد در سال‌های پس از انقلاب ، چشمگیر است. قانون «نظام مهندسی و کنترل ساختمان» و آئین نامه مربوطه در سال 74 تصویب شد

کد خبر: 991213007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹ - ۱۰:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پیشرفت ایران در ساخت سازه های ساختمانی قابل اعتماد در سال‌های پس از انقلاب ، چشمگیر است. قانون «نظام مهندسی و کنترل ساختمان» و آئین نامه مربوطه در سال ۷۴ تصویب شد

پیشرفت ایران در ساخت سازه های ساختمانی قابل اعتماد در سال‌های پس از اتقلاب

پیشرفت ایران در ساخت سازه های ساختمانی قابل اعتماد در سال‌های پس از انقلاب
پیشرفت ایران در ارتقای امنیت ساختمان سازی چشمگیر است
مشاور ارشد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، پیشرفت ایران در ارتقای امنیت ساختمان سازی را چشم‌گیر خواند و ادامه داد: سازه های ساختمانی مورد استفاده در این سال‌ها بسیار قابل اعتماد هستند.
غلامرضا خوش گفتار منفرد، مشاور ارشد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: جمعیت ایران پس از انقلاب تاکنون به حدود ۴ برابر خود رسیده و طبیعتاً شهرها هم باید گسترش پیدا میکردند که یکی از ابعاد این گسترش، ساختمان سازی است.
وی با اشاره به تصویب قانون «نظام مهندسی و کنترل ساختمان» و آئین نامه مربوطه در سال هفتاد و‌ چهار، ادامه داد: سازمانهای نظام مهندسی ساختمان مستقر در سی استان کشور موظف به طراحی، نظارت و اجرای ساختمان ها هستند و ذیل همین قانون در راستای توسعه شهرها و اسکان شهروندان خدمات رسانی می کنند.
مشاور ارشد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه تعداد مهندسان ساختمان و معماری قبل از انقلاب بسیار اندک بود، گفت: ما قبل از انقلاب فقط سه دانشکده معماری داشتیم اما در حال حاضر حدود نهصد دانشکده معماری داریم و همین حضور مهندسان میتواند به توسعه منطقی شهرها کمک کند.
خوش گفتار تصریح کرد: توجه بیش از اندازه به توسعه کمی شهرسازی باعث شده که هندسه و معماری ایرانی اسلامی به فراموشی سپرده شود.
وی با اشاره به رشد کیفی ایران در حوزه ساختمان سازی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان، پیشرفتهای زیادی در اجرای مقررات ملی ساختمان داشته و نمونه آن هم ایده آل شدن سازه های ساختمانی است اما در مبحثی چون صرفه جویی در مصرف انرژی خیلی موفق نبوده که بخشی از آن هم به فرهنگ سازی ضعیف برمی گردد.
وی، عدم هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان با نهادهای حاکمیتی را مهم ترین چالش قانون نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: متأسفانه مدیریت های شهری مختلف در توسعه ساخت و سازها توجه کمتری به ظرفیت اقلیم داشتند.
خوش گفتار، هم‌چنین با اذعان به عدم تطابق آموزش ها با نیازهای جامعه در این بخش ادامه داد: آموزشها در این حوزه متناسب با نیازهای جامعه و حرفه ها نیست و به همین علت هم فارغ التحصیلان یا بیکارند یا اینکه در حوزه دیگری مشغول به کار هستند.
مشاور ارشد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران پیشرفت ایران در ارتقای امنیت ساختمان سازی را چشم‌گیر دانست و گفت: سازه های ساختمانی که در این ربع قرن با نظارت مهندسان ساخته شده اند، بسیار قابل اعتماد هستند.
وی در خاتمه این ویژه برنامه، هماهنگی و تعامل موثر بین نهادهای متولی امر ساختمان سازی را ضروری خواند و افزود: خوشبختانه ما در استان تهران با امضای تفاهم نامه با شهرداری و استانداری تهران تا حدودی به این هدف نزدیک شده ایم.
منبع: تاسیسات آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۹
793 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0