نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند معاون هماهنگی توزیع توانیر

تاخت و تاز ایران در مصرف انرژی

مصرف انرژی در کشور ما ۴ برابر متوسط جهانی است که بخشی از این مصرف بالا مربوط به استاندارد نبودن وسایل الکتریکی و باز دهی پایین ساختمان‌ ها ست. این گفته محمود رضا حقی فام، معاونت هماهنگی توزیع توانیر است.

کد خبر: 960529001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ مرداد ۹۶ - ۵:۲۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، مصرف انرژی در کشور ما ۴ برابر متوسط جهانی است که بخشی از این مصرف بالا مربوط به استاندارد نبودن وسایل الکتریکی و باز دهی پایین ساختمان‌ ها ست. این گفته محمود رضا حقی فام، معاونت هماهنگی توزیع توانیر است. تاخت و تاز ایران در مصرف انرژی

 

تاخت و تاز ایران در مصرف انرژی

سازمان نظام مهندسی ساختمان

تاخت و تاز ایران در مصرف انرژی

حقی فام معتقد است، باز دهی ساختمان‌ ها در کشور ما پایین است و انرژی زیادی به علت عدم عایق ‌کاری مناسب دیوار به هدر می ‌رود که در این مورد هم سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسیول  عنوان کرد: وزارت نیرو در بحث هوشمند سازی کنتورها و مدیریت هوشمند مصرف انرژی ورود پیدا کرده و این طرح بصورت پایلوت در بخش ‌هایی از شهر تهران و مشهد اجرایی شده است. این طرح در واحدهای اداری و تجاری عمومی قابلیت اجرایی بیش تری دارد چراکه اجرای آن در خانه‌ ها، متحمل صرف هزینه سنگینی است و در حال حاضر، امکان ‌پذیر نیست.

معاون هماهنگی توزیع توانیر بیان داشت: درحال حاضر، هفت درصد مصرف انرژی در بخش خانگی است و برنامه وزارت نیرو این است که تا ده سال آینده، تمام بخش خانگی و از سال آینده، مکان‌ های عمومی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند گردند.

وی ادامه داد، تعرفه پایین نیز یکی از علل افزایش مصرف محسوب می گردد. در بسیاری از کشورها با یک نظام تعرفه ‌ای مصرف انرژی را مدیریت می ‌کنند؛ کمک به مردم و دادن سوبسید نباید از طریق تعرفه ارزان انرژی باشد چراکه این امر منجر به افزایش مصرف می ‌شود.

منبع :جام جم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۹۶
1210 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0