عضو هئیت علمی:

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران: رتبه چهارم ایران در تعداد مهندسان/لزوم صدور خدمات مهندسی

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به رتبه چهارمایران در تعداد فارغ التحصیلان مهندسی در جهان گفت: با توجه به رکود بی سابقه بازار مسکن در کشور صادرات خدمات مهندسی باید تسهیل شود.

کد خبر: 2646 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آذر ۹۵ - ۱:۰۹ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهرانبا اشاره به رتبه چهارمایران در تعداد فارغ التحصیلان مهندسی در جهان گفت: با توجه به رکود بی سابقه بازار مسکن در کشور صادرات خدمات مهندسی باید تسهیل شود. رتبه چهارم ایران در تعداد مهندسان

رتبه چهارم ایران در تعداد مهندسان

مهندسان

رتبه چهارم ایران در تعداد مهندسان

مهدی روانشادنیا اظهار کرد: ایران رتبه چهارم تعداد فارغ التحصیلان رشته مهندسی را دارا است و استفاده از این منبع عظیم نه تنها می تواند راه حل مفیدی برای بیکاری خیل عظیم مهندسان باشد بلکه ارز آوری مطلوبی نیز برای کشور دارد.
وی با بیان اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی با سه نوع مبحث و هدف روبرو است، افزود: در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی به صورت بین المللی به سه شکل پروژه، ارسال مهندس به صورت یک فرد حقیقی و صادرات کالای خدمات مهندسی مانند سیمان، سرامیک و … روبرو است.
روانشادنیا ادامه داد: بازار بالقوه عظیم خدمات فنی و مهندسی که فراروی کشور قرارگرفته است با توجه به استعدادها و امکانات موجود، مزیت نسبی را برای شرکت های ایرانی فراهم آورده است.
عضو کمیسیون روابط بین الملل و صدور خدمات فنی و مهندسی نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان کرد:سازمان

نظام مهندسی استان تهران در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی عرضه و تقاضا در قالب منطقه ای به کشورهای دور و نزدیک است. این سازمان پیگیر تفاهم نامه ای با استرالیا، آلمان و روسیه با الزامات مهندسی این کشورها و معادل سازی پروانه اشتغال مهندسان داخلی است.
وی گفت: با این معادل سازی پروانه اشتغال، مهندسان مهاجر ایرانی و شرکت های خارجی می توانند به راحتی و سهولت در کشورهای خارجی مشغول به کار شوند.
روانشادنیا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرآیند ساخت مسکن در کشور ما بسیار گران، زمانبر، حادثه زا و ناکارآمد است، گفت: از نظر فناوری ساخت، روش تولید مسکن در ایران سنتی بوده و تکنولوژی های جدید کمترین جایگاه ممکن را دارند.

رتبه چهارم ایران در تعداد مهندسان

منبع: اتحادیه طلا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۹۵
1338 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0