دعوت متولیان برگزاری آزمون نظام مهندسی به‌ مناظره توسط یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی دعوت متولیان برگزاری آزمون نظام مهندسی به‌ مناظره توسط یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی

دعوت متولیان برگزاری آزمون نظام مهندسی به‌ مناظره توسط یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی

دعوت متولیان برگزاری آزمون نظام مهندسی به‌ مناظره توسط یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی ، صورت گرفت. در گفت‌وگوی تصویری با یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی ابعاد مختلف ماجرا بررسی گردید

کد خبر: 000506001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ مرداد ۰۰ - ۷:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دعوت متولیان برگزاری آزمون نظام مهندسی به‌ مناظره توسط یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی ، صورت گرفت. در گفت‌وگوی تصویری با یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی ابعاد مختلف ماجرا بررسی گردید

دعوت متولیان برگزاری آزمون نظام مهندسی به‌ مناظره توسط یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی

دعوت متولیان برگزاری آزمون نظام مهندسی به‌ مناظره توسط یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی
آخرین تلاش‌ها برای تعویق آزمون؛ یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی متولیان برگزاری را به‌ «مناظره» دعوت کرد
دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی باتوجه به اوج‌گیری مجدد کرونا نگران برگزاری آزمون ‌های ورود به حرفه هستند. در گفت‌وگوی تصویری با یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی ابعاد مختلف ماجرا بررسی گردید.
اوج مجدد بیماری در کشور نگرانی‌های فراوانی پدید آورده است. بیشتر از همه برای داوطلبین آزمون ‌ها؛ کسانیکه بنا است ساعت‌ها در فضای سربسته کنار صدها داوطلب دیگر مشغول آزمون باشند. از کنکور ارشد گرفته تا آزمون ورود به حرفه مهندسان؛ آزمونی که عملاً کلید ورود به کار و فعالیت برای هزاران دانش‌آموخته رشته ‌های فنی-مهندسی مرتبط با ساختمان از دانشگاه ‌های مختلف کشور است.
داوطلبان حالا نگران هستند؛ بویژه برای آزمون ‌های نظام مهندسی که باید ساعت ‌ها سر جلسه حضور داشته باشند. مثلاً آزمون محاسبات رشته عمران که دست‌کم ۵ ساعت است. یا آزمون طراحی دانش‌آموختگان معماری که حدود ۸ ساعت به طول خواهد کشید. نگرانی ‌هایی که البته پُر بیراه نیست. طبیعتاً حضور طولانی‌مدت در فضای بسته آن هم میان صدها داوطلب دیگر می‌تواند نه تنها ریسک انتقال کوید-۱۹ را افزایش دهد، که التزام مراعات پروتکل ‌های بهداشتی را نیز از بین ببرد.
مطالبات زیادی در همین راستا تشکیل گردید؛ مثلاً این پویش که خیلی زود توانست بالغ بر ۴ هزار امضا بعنوان حمایت جمع کند. لُب محتوای این مطالبه ‌ها کاملاً روشن است؛ تعویق آزمون! دست‌کم تا زمانیکه از پیک بیماری عبور کرده باشیم. دست‌کم تا خنک‌تر شدن هوا؛ تا تزریق دُزهای بیشتر و بیشتری از واکسن.
گذشته از داوطلبان و دانش‌آموختگان، بسیاری از مسؤلین سازمان ‌های نظام‌مهندسی سراسر کشور، هم ‌چنین مدیران کل ادارات راه‌وشهرسازی استان‌ ها با نگارش نامه‌ هایی خطاب به اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی خواستار تعویق آزمون تا پایداری شرایط شده‌اند. از جمله این افراد بیژن خطیبی عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی تهران است. خطیبی علاوه بر ارسال نامه خطاب به وزارت راه‌وشهرسازی، نامه جداگانه‌ای نیز خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت هم ارسال کرد.
شب گذشته در یک گفت‌وگوی اینترنتی در فضای مجازی با بیژن خطیبی در مورد آخرین اوضاع برگزاری آزمون و آخرین پی‌گیری‌های صورت‌گرفته صحبت کردیم. همچنین در این گفت‌وگوی زنده به داغ‌ترین پرسش‌ های کاربران، پاسخ داده شد. خطیبی در این گفت‌وگو ضمن تکرار مطالبات پرشمار کاربران برای تعویق آزمون، مسؤلین ستاد کرونا را که اصرار به برگزاری آن هم در شرایط کرونایی دارند به مناظره دعوت کرد.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مرداد ۰۰
442 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0