ریاست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

سرمایه‌گذاری پنج هزار و سیصد میلیارد تومانی بخش صنعت استان زنجان

ریاست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان زنجان حجم سرمایه‌گذاری بخش صنعت در استان زنجان را پنج هزار و سیصد میلیارد تومان برشمرد و بیان کرد: مطالعات اولین واحد تولید خودروی برقی کشور در استان زنجان انجام گردیده است.

کد خبر: 960426007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ تیر ۹۶ - ۹:۲۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان زنجان حجم سرمایه‌گذاری بخش صنعت در استان زنجان را پنج هزار و سیصد میلیارد تومان برشمرد و بیان کرد: مطالعات اولین واحد تولید خودروی برقی کشور در استان زنجان انجام گردیده است.سرمایه‌گذاری پنج هزار و سیصد میلیارد تومانی بخش صنعت استان

سرمایه‌گذاری پنج هزار و سیصد میلیارد تومانی بخش صنعت استان

سرمایه‌گذاری پنج هزار و سیصد میلیارد تومانی بخش صنعت استان

سرمایه‌گذاری پنج هزار و سیصد میلیارد تومانی بخش صنعت استان

ناصر فغفوری گفت: راه کار دولت برای ایجاد اشتغال از کانال تولید است و امسال همه برنامه‌های اشتغالزایی با تولید مرتبط است.
فغفوری یکی از اهداف مهم سازمان صنعت و معدن را تقویت تشکلهای بخش خصوصی نام برد و ادامه داد: در ۳ سال گذشته همکاریهای متعددی با ۴ تشکل خانه صنعت و معدن، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی معدن  زنجان داشته‌ایم و معتقد هستیم که کار مردم باید توسط خود مردم انجام گردد.
وی یا اشاره به این که پایان سال نود و دو مجموع حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در استان دو هزار و ششصد میلیارد تومان بود، افزود: برنامه این سازمان افزایش ۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در سال بود که اکنون میزان آن در استان پنج هزار و سیصد میلیارد تومان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در نیمه دوم سال پیش طرحهای سرمایه‌گذار‌ی خوبی کلنگ ‌زنی شده که نیاز به پی گیری دارند، تصریح کرد: مجموعه پارس سویچ و گلرنگ در مرحله نصب اسکلت هستند که امسال به بهره‌برداری میرسند.
وی با اعلام این که سامان دهی خوبی در حوزه معادن انجام شده، عنوان کرد: در آبان ماه نود و سه هیچگونه مزایده‌ای در حوزه معادن انجام نشده بود ولی در نیمه دوم سال نود و سه با انجام ۴ مزایده معادن بلاتکلیف همه به بخش خصوصی دارای شرایط واگذار گردیدند.
فغفوری با اشاره به بحث فرار مالیاتی بعنوان یکی از مهمترین مشکلات حوزه اصناف اظهار داشت: در حوزه اصناف اولویت کاری ما سامان دهی سی و شش هزار واحد در این حوزه است.


وی با اشاره به این که اکنون تعداد شش هزار واحد بدون مجوز در استان وجود دارد، مطرح کرد: همت میکنیم تعداد واحد‌های بدون مجوز را کاهش دهیم که تا پایان خرداد ماه امسال تعداد ثبت شده آنها در سامانه چهار هزار و صد واحد بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام این که میزان صادرات استان دویست و شصت و پنج میلیون دلار بود، گفت: هدف گذاری صادرات استان برای سال نود و پنج، سیصد وسی میلیون دلار بود که به سیصد و پنجاه وچهار میلیون دلار رسید.
وی با تاکید بر این که پی گیری مطالعاتی اولین واحد تولید خودروی برقی کشور در استان انجام شده، خاطر نشان کرد: این طرح به سرمایه‌ای حدود ۱ میلیارد دلار نیاز دارد که سرمایه‌گذار آن از فعالین اقتصادی خوش‌نام استان است و بدنبال مکان‌ یابی و برند معتبر برای آن هستیم.
فغفوری به کاهش قدر مطلق واحدهای تعطیلی اشاره کرد و افزود: در سال نود و دو حدود سی درصد واحدهای تولیدی تعطیل بودند که در حال حاضر میزان آنها به بیست و یک درصد رسیده است.
منبع : خبرگزاری تسنیم

 

کانال تلگرام مهندسی برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۶
1202 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0