بررسی راه‌ های فعال‌سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان در استان یزد بررسی راه‌ های فعال‌سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان در استان یزد

بررسی راه‌ های فعال‌سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان در استان یزد

بررسی راه‌ های فعال‌سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان در استان یزد ، توسط مسئولان پارک علم و فناوری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد صورت گرفت

کد خبر: 001128001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ بهمن ۰۰ - ۱۰:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بررسی راه‌ های فعال‌سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان در استان یزد ، توسط مسئولان پارک علم و فناوری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد صورت گرفت

بررسی راه‌ های فعال‌سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان در استان یزد

بررسی راه‌ های فعال‌سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان در استان یزد
مرکز رشد فناوری‌ های ساختمان در یزد راه‌اندازی می‌ گردد
مسئولان پارک علم و فناوری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، راه‌ های فعال‌سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان را بررسی کردند.
«محمدرضا لطفی» رئیس پارک علم و فناوری یزد در این نشست که در محل دفتر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید، صنعت ساختمان را دارای پتانسیل بالا در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: برای ایجاد یک اکوسیستم، سه عامل شبکه انسانی، بازار و منابع مالی تاثیر گذار هستند که صنعت ساختمان هر ۳ مورد را بصورت بالقوه دارد.
لطفی، مهندسان دارای ایده و توانمند را سرمایه بزرگ انسانی در این حوزه توصیف کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای فعال کردن ایده‌ه ای این افراد شد.
وی یکی از مشکلات صنعت ساختمان را بی‌توجهی دولت به نوآوری در این حوزه دانست و افزود: نقش نظام مهندسی ساختمان آن است که بازار فناوری و نوآوری این صنعت را تقویت کند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد، از سیاست پارک علم و فناوری یزد در سال‌ های اخیر در ایجاد یک پلتفرم خبر داد و افزود: هر یک از نهادهای استان که بخواهند با ایجاد مرکز رشد یا مرکز نوآوری به این حوزه ورود پیدا کنند، مالکیت از آنها خواهد بود و پارک علم و فناوری در مدیریت فضای ایجاد شده توسط آن نهاد، مساعدت می‌کند.
لطفی ادامه داد: تلاش ما بر این است که شرکت های مستقر در این مراکز مشابه شرکتهای مستقر در مرکز اقبال از خدمات ارائه شده برخوردار گردند.
«مجتبی فرهمند» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر اهمیت فناوری و نوآوری در صنعت ساختمان، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ های مهم این حوزه در کشور ما کند بودن گردش مالی این صنعت است که به علت ساختار سنتی آن نتوانسته همگام با دنیا پیش رفته و در نتیجه دچار تورم شده است.
فرهمند با بیان این که در صنعت ساختمان در دو رویکرد نیاز محور و ارزش محور می‌توان فعالیت کرد، افزود: باید نیازهای این صنعت را که به آنها توجه کم تری شده است شناخته و روی آنها سرمایه گذاری کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد افزود: ما قصد داریم با توسعه مرکز رشد و نوآوری صنعت ساختمان، این حوزه را از دایره عوام خارج کرده و به یک حوزه تخصصی برای افراد دارای صلاحیت تبدیل کنیم.
وی در ادامه از وجود هفت هزار مهندس ساختمان در استان یزد بعنوان سرمایه اجتماعی و انسانی این حوزه خبر داد و ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد یک ارتباط و همکاری واقعی، موثر و کاربردی میان پارک علم و فناوری یزد و سازمان نظام مهندسی، تصریح کرد: پیشنهاد می‌ کنم یک استارتاپ بزرگ ملی در حوزه صنعت ساختمان با همکاری پارک برگزار کنیم.
در این نشست مقرر گردید همکاریها برای فعال سازی و توسعه مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان میان پارک و نظام مهندسی ساختمان گسترش یابد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۰۰
445 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0