بررسی مهم ‌ترین و اصلی ترین مطالبات مهندسان کشور از سازمان نظام‌ مهندسی بررسی مهم ‌ترین و اصلی ترین مطالبات مهندسان کشور از سازمان نظام‌ مهندسی

بررسی مهم ‌ترین و اصلی ترین مطالبات مهندسان کشور از سازمان نظام‌ مهندسی

بررسی مهم ‌ترین و اصلی ترین مطالبات مهندسان کشور از سازمان نظام‌ مهندسی ، بحث و بررسی شد. در ذره‌بین این هفته‌ سراغ مطالبات مهندسین کشور از سازمان نظام‌مهندسی ساختمان رفته‌ایم

کد خبر: 990724003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ مهر ۹۹ - ۱۰:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی؛ بررسی مهم ‌ترین و اصلی ترین مطالبات مهندسان کشور از سازمان نظام‌ مهندسی ، بحث و بررسی شد. در ذره‌بین این هفته‌ سراغ مطالبات مهندسین کشور از سازمان نظام‌مهندسی ساختمان رفته‌ایم

بررسی مهم ‌ترین و اصلی ترین مطالبات مهندسان کشور از سازمان نظام‌ مهندسی

بررسی مهم ‌ترین و اصلی ترین مطالبات مهندسان کشور از سازمان نظام‌ مهندسی

از پایین بودن تعرفه ‌ها تا گلایه از آزمون؛ نظام مهندسی ساختمان زیر ذره‌بین
بررسی مهم ‌ترین مطالبات مهندسان کشور از سازمان نظام‌ مهندسی
در ذره‌بین این هفته‌ سراغ مطالبات مهندسین کشور از سازمان نظام‌مهندسی ساختمان رفته‌ایم.
نخست | بازگشت مهندسی مدیریت‌پروژه به نظام‌مهندسی
رشته‌ی مدیریت‌پروژه تلفیقی از مهندسی و مدیریت است. فارغ‌التحصیلان آن علاوه بر مهارت‌های مهندسی با دانش حقوقی نیز آشنا می‌شوند. اما مدیریت پروژه حدود دو سالی می‌شود که از مجموعه رشته‌های نظام مهندسی حذف شده، همین مسئله منجر به سردرگمی فارغ‌التحصیلان این رشته گردیده‌است.
مخاطبین فارس‌من در کمپینی با عنوان «درخواست بازگشت رشته مهندسی مدیریت پروژه به نظام مهندسی» نسبت به حذف این رشته از مجموعه رشته‌های سازمان نظام‌مهندسی اعتراض داشتند.
خبرنگاران‌فارس در پیگیری‌های خود این موضوع را از فیاض رحیم‌زاده نماینده وزارت‌علوم در کمیسیون هم‌ارزی وزارت راه‌ و شهرسازی پیگیر شدند. رحیم‌زاده بیان داشت: «پس از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی در رابطه با رشته‌های ۷ گانه، چارت آموزشی رشته مدیریت‌پروژه به طور دقیق بررسی شده و سپس نسبت به اخذ تصمیم در رابطه با این رشته اقدام می‌شود.»
دوم | آزمون ورود به حرفه مهندسی طراحی معماری
فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مهندسی معماری در کمپینی «اعتراض به آزمون ورود به حرفه مهندسی طراحی معماری شهریور ۹۹» را داشتند. این آزمون صرفا برای تایید صلاحیت داوطلبین برای اشتغال در طراحی معماریِ پایه ۳ می‌باشد.اما برگزاری آزمون شائبه‌هایی را برای داوطلبین مانند نادرست بودن برخی از سوالات ایجاد کرده‌است.
علاوه بر این فارغ‌التحصیلان معماری معتقدند به جای آزمون پایه ۳ از آن‌ها آزمون پایه ۱ امتحان گرفته شده‌است. تا صلاحیت لازم را کسب نکرده و انحصار این رشته برای قشری خاص باقی بماند. در بخش‌هایی از این کمپین آمده‌است: «نکند خدای ناکرده با ایجاد چنین محدودیتهایی، مفهوم این «صلاحیت» را به جیبِ دارندگانِ فعلیِ این صلاحیت گره زده باشیم؛ تو گویی که سرقفلیِ این شغل و صلاحیت؛ میراث کسانی شده باشد که قبلتر، این صلاحیت را تحصیل کرده‌اند.»
سوم | برگزاری مجازی آزمون پایان دوره
شیوع ویروس کرونا در چند ماه گذشته باعث ایجاد سبک‌زندگی جدید در جهان شده‌است. در زندگی جدید هم‌راستا با لغو خیلی از تجمعات آموزش حضوری جای خود را به آموزش مجازی داده‌است.
سازمان نظام‌مهندسی کشور نیز برای حفظ سلامت جان افراد کلاس‌های خود را به صورت مجازی امسال برگزار کرده اما بنابر گزارش‌شما در بعضی حوزه‌ها این سازمان قصد داشته امتحان پایان دوره‌ی خود را به صورت حضوری برگزار کند که همین اقدام باعث اعتراض شما در کمپینی با عنوان«امتحانات پایان دوره نظام مهندسی به صورت مجازی برگزار شود» شده است.
چهارم | تعرفه خدمات نظام مهندسی
کم بودن میزان افزایش تعرفه خدمات نظام‌مهندسی نیز از مواردی است که شما در فارس‌من برای آن کمپین ثبت کرده‌اید. تعرفه‌ی خدمات نظام‌مهندسی بخشی از هزینه‌ی ساخت و ساز است که در واقع حق‌الزحمه‌ی مهندسین می‌باشد. به زعم مخاطبین فارس‌من افزایش اندک این تعرفه با تورم فعلی کشور و به تبع آن بالا رفتن قیمت مسکن هم‌خوانی نداشته و همین مسئله باعث دلسردی بسیاری از مهندسان گشته‌است.
پنجم | تغییر شیوه آزمون نظام‌مهندسی
شیوه‌ی فعلی برگزاری آزمون نظام‌مهندسی جزو مواردی است که شما درخواست تغییر آن را دارید. مخاطبین فارس‌من در کمپین «درخواست تغییر شیوه آزمون نظام مهندسی» معتقدند:
«شیوه فعلی آزمون نظام مهندسی تنها باعث رشد قارچ گونه مؤسسات آموزشی و درآمد کلان این موسسات از چاپ کتاب و کلاس‌های آموزشی است که در تمام این سال‌ها این روال را شاهد بودیم.»
مخاطبین شیوه‌ای را جایگزین مناسب آزمون فعلی می‌دانند که در آن پس از آموزش‌های عملی و آکادمیک، افراد در انتهای کار در آزمون پایان دوره شرکت کنند.
مطالبات شما از این نهاد صنفی و حقوقی در سامانه‌ی فارس‌من متعدد و متنوع بود، که در این گزارش به بررسی مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. ما در فارس‌من مانند گذشته پیگیر سوژه‌ها و مطالبات شما هستیم.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مهر ۹۹
424 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0