بررسی مسائل مربوط به دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهر تاکستان بررسی مسائل مربوط به دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهر تاکستان

بررسی مسائل مربوط به دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهر تاکستان

بررسی مسائل مربوط به دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهر تاکستان ،با حضور فرماندار تاکستان، رئیس و نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین انجام شد

کد خبر: 990220009 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹ - ۷:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بررسی مسائل مربوط به دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهر تاکستان ،با حضور فرماندار تاکستان، رئیس و نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین انجام شد

بررسی مسائل مربوط به دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهر تاکستان

بررسی مسائل مربوط به دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهر تاکستان

در نشستی که با حضور فرماندار تاکستان، رئیس و نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و مسئول دفتر نمایندگی سازمان در تاکستان مورخ سیزدهم اردیبهشت نود و نه، در دفتر فرماندار شهرستان تاکستان برگزار گردید جد، مشکلات و مسائل مهندسین عضو سازمان در این شهرستان بررسی گردید.

فرماندار شهرستان تاکستان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان، بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اقدامات خوبی جهت ارائه خدمات مهندسی انجام داده و این سازمان تعاملات خوبی با نهادها و ارگان ‌ها داشته است.

طاهری با اشاره به افزایش اعتماد شهروندان به جامعه مهندسین اظهار داشت: حضور موثر مهندسان در ساخت و سازها علاوه بر اجرای اصولی در ساخت در سیما و منظر شهری هم بسیار موثر است.

وی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر به سیما و منظر شهری ادامه داد: برای چهره و سیمای شهر لازم است طرح و برنامه‌ریزی گردد و در طرح ‌های جامع این برنامه‌ریزی دیده شود و شهرداری بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: بافت قدیم تاکستان جهت نوسازی و اجرای سیما و منظر نیاز به مشارکت مردمی و حضور و توجه هر چه بیشتر مهندسین دارد چرا که مهندسین با مشاوره و ارائه خدمات مناسب فنی می ‌توانند در اجرای هرچه بهتر سیمای شهر تاکستان موثر باشند.

در ادامه نشست، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به رسالت‌ های این سازمان، گفت: برخی دستورالعمل‌ ها و بخش‌نامه‌ها در سازمان نظام مهندسی ساختمان لازم الاجراست و دستگاه متولی آن پی‌گیر اجرای این دستورالعمل ‌ها از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان است و هدف ما در این بخش این است تا جایی که امکان دارد مهندسین عضو سازمان بتوانند با کم‌ترین دغدغه و اتلاف وقت در راستای این بخش‌نامه‌ها نسبت به پی‌گیری موارد مربوط به خود اقدام کنند.

مجابی گفت: در همین راستا ارتقا حوزه نرم افزاری و راه‌اندازی سامانه استعلام و غیره را داشته‌ایم. برای مثال ارسال گزارش مهندسین ناظر ازطریق پرتال بصورت سامانه‌ای باعث کاهش تردد و اتلاف وقت مهندسین شده و مهندسان جهت ثبت گزارش مجبور به حضور در شهرداری نیستند. هم‌چنین اجرای این امر سبب گسترش ارتباط سازمان با شهرداری ‌های استان شده است.

رئیس سازمان استان افزود: بیشترین هدف ما اینست که امور جاری سازمان در بخش خدماتی مهندسین عمدتا از طریق سامانه صورت گیرد، به همین منظور علاوه بر نشست هایی که با شهرداری ‌های استان جهت ارسال آنلاین گزارشات مهندسین برگزار شد، رایزنی‌ هایی نیز در مورد ارسال گزارش ایمنی از طریق سامانه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان داشته‌ایم.

مسئول دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان تاکستان با اشاره به فعالیت‌ های صورت پذیرفته در این دفتر نمایندگی، عنوان داشت: تمام تلاش ما ارائه خدمات مناسب در ساخت و ساز و تسهیل در روند امور جاری مهندسین و شهروندان است.

رحمانی با اظهار خرسندی از تعاملات سازنده با فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و سایر ارگان‌های شهرستان بیان کرد: بی شک این تعاملات بین دستگاهی در ارائه خدمات مهندسین و رضایت شهروندان موثر بوده است.

رحمانی افزود: خوشبختانه ریشه سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان تاکستان عمیق‌تر گشته و اعتماد مردم و شهروندان به مهندسان و جامعه مهندسی بیشتر شده است که این موضوع را می‌ توان در سیمای این شهر که در این چند سال اخیر تغییر کرده است، شاهد بود.

در ادامه نشست، ضمن بررسی مسائل و موارد مربوط به دفتر نمایندگی و هم‌چنین موضوعات مرتبط در جهت رفاه حال مهندسین شهرستان تاکستان از طرف هیات مدیره مقرر شد با در نظر گرفتن بومی بودن مهندسین تاکستان در زمینه ارائه خدمات بهتر و مناسب‌ تر هماهنگی ‌هایی صورت گیرد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۹۹
435 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0