بررسي و پیگیری مشكلات ساجام و توزيع كار طراحي در شهرستان ها بررسي و پیگیری مشكلات ساجام و توزيع كار طراحي در شهرستان ها

بررسي و پیگیری مشكلات ساجام و توزيع كار طراحي در شهرستان ها

بررسي و پیگیری مشكلات ساجام و توزيع كار طراحي در شهرستان ها ،جامي الاحمدي (عضو و نماينده هيات مديره در امور شهرستان ها) انجام شد

کد خبر: 990228002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹ - ۹:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بررسي و پیگیری مشكلات ساجام و توزيع كار طراحي در شهرستان ها ،جامي الاحمدي (عضو و نماينده هيات مديره در امور شهرستان ها) انجام شد

بررسي و پیگیری مشكلات ساجام و توزيع كار طراحي در شهرستان ها

بررسي و پیگیری مشكلات ساجام و توزيع كار طراحي در شهرستان ها

بررسي مشكلات ساجام و توزيع كار طراحي در شهرستان ها
جامي الاحمدي (عضو و نماينده هيات مديره در امور شهرستان ها) اظهار داشت:

پيرو مشكلات موجود در شهرستانها در مورد تعيين ظرفيت و تعداد كار طراحي در ساجام؛ و گزارشات اعضاي نمايندگي سبزوار از عدم مطابقت نقشه هاي اجرايي با نقشه هاي طراحي شده منضم به پروانه و كسر ظرفيت و تعداد كار نظارت و طراحي طبق نقشه هاي اوليه كه سبب تضييع حق برخي مهندسان مي شود؛ نشست های جداگانه اي با هماهنگي نماينده هيات مديره در امور راهبردي سازمان با محمدحسین شركاء رييس سازمان و برخي اعضاي نمايندگي سبزوار و هم چنين روساي نمايندگيهاي تربت جام و سبزوار تشكيل گردید.
در اين نشست ها پيگيري هاي انجام شده در مورد رفع مشكل كمبود طراح در برخي رشته ها در شهرستانهاي استان طي ماه هاي آخر سال نود و هشت، كه با پيشنهاد هيات مديره استان و تائيد هيات ۴ نفره ضرايبي براي تسهيل فرايند ارجاع كار و افزايش تعداد كار طراحي در استان اعمال گردید، به اطلاع روساي نمايندگيهاي مربوطه و اعضاي رسيد.
در اين نشست، ضمن تشكر از نمايندگي سبزوار و برخي نمايندگيهاي ديگر استان در ثبت دقيق تمام اطلاعات مرتبط با ثبت و ارجاع طراحي، نظارت و پايان كار، تاكيد شد تمام نمايندگيهاي سازمان در شهرستانها موظف‌‌اند نظارت بيش از پيش بر تكميل فرمهاي مربوط به پايان كار كه از طرف شهرداري صادر مي گردد، داشته باشند و تمام موارد از جمله مشخصات مهندسان طراح و ناظر امضا كننده نهايي و متراژ ساخته شده را در دفاتر نمايندگي و سايت ساجام ثبت کنند.
قابل ذکر است هرگونه اهمال و بي توجهي در اين زمينه تخلف محسوب شده و با مسئولين مربوطه برخورد خواهد شد.
همچنين در مورد عدم مطابقت نقشه هاي اجرايي با نقشه هاي مصوب در پروانه ساختماني موارد قانوني به اعضاي حاضر در نشست گفت: مهندسين_ناظر موظف اند با ارائه گزارشات مستمر خود به شهرداري، نمايندگي سازمان در شهرستان و ادارات راه و شهرسازي نسبت به توقف اجراي پروژه در حال ساخت و تعيين وضعيت و اصلاح ظرفيت طراحان و ناظران در ساجام اقدام کنند.
در اين زمينه روساي نمايندگيها مسئوليت مستقيم رسيدگي به گزارشات را داشته و لازم است با رايزني و هماهنگي با شهرداري و ديگر ارگانهاي ذيربط در كوتاه ترين زمان ممكن زمينه اصلاح نقشه ها و ظرفيت كار مهندسان را فراهم کنند.
بديهي است سازمان نظام مهندسي در استان جهت هر گونه همكاري با نمايندگيها در اين مورد، آماده بوده و پذيراي نظرات و پيشنهادات اعضا است.
از طرف ديگر بر اين نكته تاكيد شد، علي رغم حمايت كامل سازمان از اعضاي بخصوص طراحان و مهندسان ناظر، با تخلف مهندسان دخيل در پروژه هاي ساختماني برخورد قانوني شده و مراتب جهت پي گيري به شوراي انتظامي استان ارجاع خواهد شد.
همه تلاش هيات مديره دوره هشتم مبتني بر شفافيت و توزيع عادلانه كار در بين اعضاي سازمان است. بدين منظور لازم است کلیه اعضاي نمايندگي هاي شهرستانها نسبت به اجراي اين موارد در شهرستانها حساس بوده و هرگونه موارد مغاير با قانون و وظايف نمايندگي را به اينجانب جهت پيگيري اطلاع دهند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اردیبهشت ۹۹
357 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0