بررسی و پی‌گیری‌ مسائل نظام مهندسی ساختمان با حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی بررسی و پی‌گیری‌ مسائل نظام مهندسی ساختمان با حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

بررسی و پی‌گیری‌ مسائل نظام مهندسی ساختمان با حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

بررسی و پی‌گیری‌ مسائل نظام مهندسی ساختمان با حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، صورت گرفت. قانون نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس در حال ویرایش و تغییراتی است

کد خبر: 000930006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آذر ۰۰ - ۸:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بررسی و پی‌گیری‌ مسائل نظام مهندسی ساختمان با حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، صورت گرفت. قانون نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس در حال ویرایش و تغییراتی است

بررسی و پی‌گیری‌ مسائل نظام مهندسی ساختمان با حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

بررسی و پی‌گیری‌ مسائل نظام مهندسی ساختمان با حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
نماینده محترم مردم شریف بجنورد، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دیدار و گفت و گو و مسائل پیش روی نظام مهندسی ساختمان را بررسی کرد.
در ادامه برگزاری جلسات مشترک هیأت مدیره سازمان با نماینده های حوزه انتخابیه، کیان حصاری در دیدار با وحیدی بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با حدود پنج هزار و سیصد عضو بزرگ‌ترین انجمن و تشکل مردم نهاد در استان است که حدود ۲ هزار و سیصد نفر از آن ها دارای پروانه اشتغال به کار هستند.
حصاری گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس در حال ویرایش و تغییراتی است که بسیاری از آنها در تضاد با منافع مهندسان است و درخواست جامعه مهندسی، اعمال نظرات مهندسین پیش از تصویب قانون جدرد در مجلس است.
وی افزود: اگر نظرات جامعه مهندسی در اصلاح قانون درست اعمال نگردد تا سال ها آسیبهای آن ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان اینکه ارتباط مهندسان و جامعه ارتباط تنگاتنگی است، گفت: این ارتباط روزانه در حال گسترش است و این امر نشان دهنده اهمیت جایگاه نظام مهندسی در جامعه است.
حصاری به تعارض منافع بعنوان یکی از مهمترین مشکلات قانون نظام مهندسی اشاره و بیان کرد: مصادیق تعارض منافع در ابلاغیه وزارت خانه متبوع به درستی تشریح نشده است و مسائلی را برای مهندسان مرتبط با قانون ایجاد کرده است.
حصاری در بخش دیگری از اظهارات خود به پوشش بیمه ای جامعه مهندسی اشاره و بیان کرد: قانون بیمه نظام مهندسی مصوبه مجلس شورای اسلامی است اما منابع مالی آن مشخص نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پایان گفت: برابر ماده سی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان انجام فعالیتهای کنترل نظارت کلیه ساختمانهای در حال احداث توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان الزامی است.
نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بیان کرد: تعارض منافع در راستای اجرای شفافیت از سال گذشته در مجلس ایجاد شده است و قوانین باید دربردارنده منافع عمومی باشد و اگر نباشد مشمول تعارض منافع می شود.
وحیدی گفت: باید محدودیتهایی در برخی دستگاهها و مشاغل وجود داشته باشد تا موجب منفعت طلبی معدود افرادی در جامعه نگردد.
وی گفت: تعارض منافع در نظام مهندسی در قالب بخشنامه ای اعلام شده است و قابلیت اصلاح دارد.
وی با بیان اینکه نظام مهندسی تاب آوری اجتماعی را افزایش داده است، تصریح کرد: این امر از اقدامات مهم نظام مهندسی ساختمان است.
وی به نیاز شهر بجنورد به افزایش تراکم نیز اشاره و بیان کرد: در دیگر شهرها افزایش تراکم امکان پذیر است اما این موضوع در سالهای گذشته اجرایی نشده است لذا نظام مهندسی ساختمان باید در جلسات خود به این موضوع رسیدگی کند زیرا به یقین بنده افزایش تراکم، از تخلفات سطح اشغال و جرائم کمیسیون ماده صد و میزان خطا می کاهد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آذر ۰۰
321 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0