آشنایی کشاورزان قمی بمنظور تحقق راهبرد جهش تولید با روش‌ های جدید تولید محصول آشنایی کشاورزان قمی بمنظور تحقق راهبرد جهش تولید با روش‌ های جدید تولید محصول

آشنایی کشاورزان قمی بمنظور تحقق راهبرد جهش تولید با روش‌ های جدید تولید محصول

آشنایی کشاورزان قمی بمنظور تحقق راهبرد جهش تولید با روش‌ های جدید تولید محصول ،و عبور از کشاورزی سنتی انجام می گردد. مناطق روستایی کانون حضور کشاورزان استان است

کد خبر: 990324002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ - ۹:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آشنایی کشاورزان قمی بمنظور تحقق راهبرد جهش تولید با روش‌ های جدید تولید محصول ،و عبور از کشاورزی سنتی انجام می گردد. مناطق روستایی کانون حضور کشاورزان استان است

آشنایی کشاورزان قمی بمنظور تحقق راهبرد جهش تولید با روش‌ های جدید تولید محصول

آشنایی کشاورزان قمی بمنظور تحقق راهبرد جهش تولید با روش‌ های جدید تولید محصول

رییس نظام مهندسی کشاورزی قم بیان کرد:
کشاورزان قمی با روش‌ های جدید تولید محصول آشنا می ‌گردند

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد: کشاورزان قمی بمنظور تحقق راهبرد جهش تولید و عبور از کشاورزی سنتی،‌ با روش ‌های جدید تولید محصول آشنا می‌ شوند.

عباس خرمی گفت: هم اکنون در مناطق روستایی قم یک شبکه منسجم تبلیغی و عملیاتی فعال را به نام مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در اختیار داریم که طبق رویکرد جدید، فعال‌سازی و ساماندهی آن‌ ها را بعنوان حلقه اتصال کشاورزان و کارشناسان دنبال می ‌کنیم.

خرمی با اشاره به اینکه مناطق روستایی کانون حضور کشاورزان استان است،‌ ادامه داد: طبق این طرح از ظرفیت کارشناسی موجود برای انتقال هرچه بیشتر دانش روز در خط مقدم تولید استفاده می ‌شود و کشاورزی مدرن و فناورانه در قم محقق خواهد شد، البته در نیل به این هدف نگاه ویژه و حمایتی مسئولان استان به بخش کشاورزی و اقتصاد آن اهمیت فراوانی دارد.

خرمی از کشاورزی مدرن بعنوان چرخ دنده‌های جهش تولید یاد کرد و گفت: لازمه تحقق واقعی جهش تولید فاصله‌گیری از کشاورزی سنتی و نیل به خودکفایی برای حفظ امنیت غذایی بویژه خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک با بهره‌گیری از شیوه‌های علمی و فناورانه است.

وی با اشاره به اینکه تحقق جهش تولید نیازمند برنامه‌ریزی همه جانبه است، تصریح کرد: با حمایت مسئولان، بخش کشاورزی بعنوان یکی از پایه های مهم اقتصادی کشور همگام با سایر بخش‌ های تولیدی تمام ظرفیت و توان خود را برای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید بکار خواهد گرفت.

خرمی ادامه داد: تحقق جهش تولید در کشاورزی باعث فرصت‌سازی در توسعه فعالیت ‌های مختلف اقتصادی و کاهش اثر تحریم‌ ها می‌ شود و بهمین علت، توجه ویژه مسئولان به این بخش و حمایت همه جانبه از آن‌، امری ضروری است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌ دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی چهل و پنج درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌ های قابل‌کشت قم برابر صد و پنج هزار و هفتصد و سی هکتار است که این رقم چهل و شش صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل بیست و یک هزار هکتار باغ و چهل و چهار هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر هفتصد و چهل و شش هزار تن شامل چهارصد و بیست و پنج هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و پانصد تن آبزیان و سیصد و بیست هزار تن محصولات دامی است.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۹۹
433 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0