مراسم معارفه هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان مراسم معارفه هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان

مراسم معارفه هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان

مراسم معارفه هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان ، برگزار شد. نظام مهندسی مغز متفکر سازندگی در کشور است

کد خبر: 000820001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ آبان ۰۰ - ۹:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم معارفه هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان ، برگزار شد. نظام مهندسی مغز متفکر سازندگی در کشور است

مراسم معارفه هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان

مراسم معارفه هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد:
نظام مهندسی مغز متفکر سازندگی در کشور است
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: نظام مهندسی مغز متفکر سازندگی در کشور است.
وحید کرم‌الهی در مراسم معارفه هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان که در محل سالن جلسات سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار گردید، تصریح کرد: رسالت سازمان نظام مهندسی بسیار مهم بوده که در طول زمان این رسالت نه‌تنها در استان بلکه در کشور هم دانسته نشده است.
کرم الهی، نظام مهندسی را مغز متفکر سازندگی در کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر چالش ‌هایی فراروی این سازمان در استان وجود دارد.
وی با عنوان اینکه ناهنجاری ‌های ساخت و ساز و موضوع دو نقشه‌ای از چالش‌ هایی است که در استان نمود دارد، ادامه داد: متاسفانه نقشه‌ها در بایگانی شهرداری‌ ها و سازمان نظام مهندسی بایگانی شده و در عمل نقشه دوم است که اجرایی می ‌گردد و متأسفانه ضوابط در این راستا رعایت نشده است.
وی ادامه داد: از اعضای هیئت مدیره درخواست می‌کنم به این موضوع ورود پیدا کرده و راه حل پیشنهاد دهند.
رعایت اصل هفدهم مقررات ملی ساختمان در لرستان
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بر رعایت اصل هفدهم مقررات ملی ساختمان تاکید کرد و با عنوان اینکه حداقل ضوابط لوله‌کشی گاز طبیعی ساختمان ‌های مسکونی، عمومی و خاص، مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی، محوطه‌ها و… در مبحث هفدهم ارائه شده است، گفت: هدف این مبحث، طراحی و اجرای لوله‌کشی، نصب، راه‌اندازی و نگه‌داری وسایل گازسوز در ساختمان ‌ها و محوطه‌هاست که مقررات این مبحث، کاربری گاز طبیعی تحویلی به ساختمان‌ها و محوطه‌ها برای مصارف تا حداکثر ۵۰۰۰ مترمکعب در ساعت را در بر می‌گیرد.
وی افزود: متاسفانه مسئله گازگرفتگی به یک معضل در استان تبدیل شده است و سالانه شاهد فوت بین چهل تا پنجاه نفر از شهروندان لرستانی در اثر گاز گرفتگی هستیم.
وی گفت: باید مسئله گاز دغدغه اعضای هیئت مدیره باشد و راه و شهرسازی استان نیز از سازمان نظام مهندسی استان حمایت می‌کند.
توزیع عادلانه کار به مهندسان دارای پروانه اشتغال
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بر ساماندهی توزیع کار به مهندسانی که دارای پروانه اشتغال هستند تاکید کرد و گفت: این موضوع یکی از رسالت‌های سازمان نظام مهندسی است.
وی افزود: هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین برنامه‌ های دولت نهضت ملی مسکن است گرچه طبق جامعه هدف تولید مسکن انجام خواهد شد اما به شکل نهضت ملی فراگیر خواهد بود یعنی همه اقشار جامعه اعم از مستضعف، متوسط و برخوردار از این موضوع بهره‌مند می ‌گردند.
وی، صنعت ساختمان را به عنوان صنعتی پیشرو که سبب رونق اقتصادی، افزایش کسب و کار و اشتغال می ‌شود، برشمرد و گفت: در این راستا سازمان نظام مهندسی باید نقش خود را بخوبی ایفا کند.
کرم الهی گفت: تکالیف قانونی و شیوه نامه ‌های تولید مسکن مشخص شده است و همکاری ‌ها باید در قالب شیوه نامه‌هایی که ابلاغ شده انجام گردد.
وی ادامه داد: نظام مهندسی استان با عزم، اراده، پشتکار و اتکا به توانمندی‌ها و ظرفیت‌ های موجود تلاش کند در انجام رسالت خود به اهدافی که ترسیم شده برسد
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۰۰
401 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0