معرفی نرم افزار Autodesk Revit Architecture بررسی نرم افزار

معرفی نرم افزار Autodesk Revit Architecture

Autodesk Revit یک نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان(BIM) برای معماران، معماران منظر، مهندسان سازه، مهندسین MEP، طراحان و پیمانکاران است. نرم افزار اصلی توسط Charles River Software در سال 1997 گسترش داده شد که بعد ها در سال 2000 به نام Revit Technology Corporation تغییر نام داد و نهایتا در سال 2002 Autodesk آن را بدست آورد. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد که ساختمان و ساختار و اجزای آن را به صورت سه بعدی طراحی کنند، مدل را به همه اجزای ان به صورت نقشه های 2 بعدی در اختیارداشته باشند و همچنین به پایگاه اطلاعات مدل سازی ساختمان دسترسی داشته باشند. Revit  یک نرم افزار 4 بعدی می باشد که قادر است با ابزارهایی که دارد برای برنامه ریزی و پیگیری مراحل مختلف(بعد های مختلف) در چرخه عمر ساختمان، از بعد مفهوم و طرح اولیه تا ساخت و ساز و سپس تعمیر و نگهداری و یا تخریب استفاده شود.

کد خبر: 190718011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ تیر ۹۸ - ۱۲:۰۱ ب.ظ

 مقدمه:

Autodesk Revit یک نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان(BIM) برای معماران، معماران منظر، مهندسان سازه، مهندسین MEP، طراحان و پیمانکاران است. نرم افزار اصلی توسط Charles River Software در سال ۱۹۹۷ گسترش داده شد که بعد ها در سال ۲۰۰۰ به نام Revit Technology Corporation تغییر نام داد و نهایتا در سال ۲۰۰۲ Autodesk آن را بدست آورد. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد که ساختمان و ساختار و اجزای آن را به صورت سه بعدی طراحی کنند، مدل را به همه اجزای ان به صورت نقشه های ۲ بعدی در اختیارداشته باشند و همچنین به پایگاه اطلاعات مدل سازی ساختمان دسترسی داشته باشند. Revit  یک نرم افزار ۴ بعدی می باشد که قادر است با ابزارهایی که دارد برای برنامه ریزی و پیگیری مراحل مختلف(بعد های مختلف) در چرخه عمر ساختمان، از بعد مفهوم و طرح اولیه تا ساخت و ساز و سپس تعمیر و نگهداری و یا تخریب استفاده شود.

معرفی نرم افزار Autodesk Revit Architecture

معرفی نرم افزار Autodesk Revit Architecture

معرفی نرم افزار Autodesk Revit  Architecture

 

Autodesk Revit Architecture چیست؟

Autodesk Revit Architecture یک نرم افزار قوی طراحی معماری و سایر نقشه های ساختمانی از جمله نقشه های تاسیسات مکانیکی  و برقی و نقشه های اجرایی سازه ای است که این نرم افزاری توسط Autodesk برای معماران و سایر متخصصان ساختمانی همچون مهندسین عمران ، برق و… ایجاد شده است. ابزار و ویژگی هایی که Revit Architecture را تشکیل می دهند، به طور خاص به منظور پشتیبانی از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمانی (BIM) طراحی شده است. با استفاده از BIM که در برابر سیستم سنتی نقشه کشی ساختمان یا همان (CAD) قرار می گیرد، Revit Architecture قادر به استفاده از اطلاعات دینامیک و پویا در مدل های هوشمند و سریع است که به سرعت اطلاعات جدید را دریافت و اعمال می کند که با استفاده از این نرم افزار هوشمند می توتان به سادگی ساختار ساختمان های پیچیده را به دقت طراحی کرد و در یک زمان کوتاهی نقشه ها را تهیه کرد. هر مدل هوشمند و حرفه ای ایجاد شده با Revit Architecture کل پروژه را نشان می دهد و در عین حال کل اطلاعات این پروژه را تنها در یک فایل ذخیره می کند یعنی با یک فایل می توان کل اطلاعات یک پروژه را در اختیار داشت که بسیار مفید و ساده است لذا این اجازه را به کاربر می دهد تا تغییرات اعمال شده در یک قسمت از مدل به طور خودکار به سایر قسمت های مدل منتقل شود، بنابراین گردش کار برای کاربران Revit Architecture افزایش می یابد و کار متوقف نمی شود و همه چیز به صورت یکپارچه رخ می دهد و از تداخل و ایجاد اشتباه و معطلی جلوگیری می شود.

منابع آزمون نظام مهندسی عمران پایه ۳

آزمون نظام مهندسی عمران ۹۸

Autodesk Revit Architecture توسط معماران و دیگر مهندسان ساختمان جهت کمک به کاهش خطر، به دست آوردن دید کلی در مورد نحوه انجام ساختمان ها قبل از شروع ساخت، طراحی طرح ها با کیفیت بهتر و بهبود تحویل پروژه، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایای استفاده از Revit Architecture چیست؟

افرادی که در حال کار در حرفه های معماری و دیگر مهندسانی که از این نرم افزار استفاده می کنند مزایای استفاده از Revit Architecture را کشف می کنند. مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) ارائه شده توسط Revit Architecture نه تنها به حداکثر رساندن بازده کمک می کند بلکه موجب ساده سازی کارهای طراحی و تهیه سریعتر نقشه های خروجی نیز می شود. از دیگر مزایای این نرم افزار سرعت بخشیدن به پروژه ها از طراحی تا اتمام از طریق به روز رسانی اتوماتیک مدل در صورت اعمال یک تغییر در یکی از قسمت های طراحی شده است. Autodesk Revit Architecture ابزار ها و ویژگی های بسیار دیگری را که می تواند بهره وری را افزایش دهد ارائه می دهد از جمله مصالح فیزیکی ساختمانی برای تجزیه و تحلیل عملکرد، ادغام و یکپارچگی با نرم افزار Autodesk 360 که یکی دیگر از نرم افزار های BIM این شرکت محسوب می شود، اشتراک گذاری کار، مدل سازی ساخت و ساز، پارامتر های اجزا، و …  .

معرفی نرم افزار Autodesk Revit Architecture

در نهایت، Revit Architecture برای ایجاد طرح های ساختمان با دقت بالا مورد استفاده قرار می گیرد در عین حال که باعث به حداقل رساندن زمان لازم برای هماهنگی و طراحی در یک محیط مجازی می شود. این، به نوبه خود، باعث می شود که ایده ها با سرعت بیشتری کار کنند و به حفظ هماهنگی بیشتر پروژه ها کمک کند.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ تیر ۹۸
798 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0