نایب رئیس نظام مهندسی استان فارس مطرح کرد:

دخالت افراد بدون صلاحيت در صنعت ساختمان بايد جرم تلقي گردد

نايب رئيس سازمان نظام مهندسي استان فارس معتقد است دخالت افراد بدون صلاحيت در صنعت ساختمان بايد جرم تلقي شده و منجر به برخورد قانوني و سخت گردد.

کد خبر: 960402001 تاریخ انتشار: جمعه ۲ تیر ۹۶ - ۷:۵۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، نايب رئيس سازمان نظام مهندسي استان فارس معتقد است دخالت افراد بدون صلاحيت در صنعت ساختمان بايد جرم تلقي شده و منجر به برخورد قانوني و سخت گردد.دخالت افراد بدون صلاحيت در صنعت ساختمان بايد جرم تلقي گردد

دخالت افراد بدون صلاحيت در صنعت ساختمان بايد جرم تلقي گردد

دخالت افراد بدون صلاحيت در صنعت ساختمان بايد جرم تلقي گردد

 

 

دخالت افراد بدون صلاحيت در صنعت ساختمان بايد جرم تلقي گردد

مهرداد خواجه‌پور بیان کرد: ما نيازمند ايجاد يك مطالبه عمومي در جامعه براي افزایش كيفيت ساخت و سازها و ممانعت از ورود و دخالت افراد فاقد تخصص در صنعت ساختمان، در كشور هستيم و رسانه‌ها در اين زمينه وظيفه بزرگی بعهده‌ دارند.
وی تصریح کرد: صنعت ساختمان در ابعاد مختلف داراي اهميتي ويژه است، لذا نگاهي ويژه هم نياز دارد؛ متاسفانه امروز در ايران ساختمانسازي با نگاه سرمايه‌اي ديده شده حال آن كه بايد نگاه به اين حوزه، نگاهي تخصصي باشد.
خواجه پور، داشتن نگاه سرمايه‌اي بصنعت ساختمان را عامل تنزل جايگاه تخصصي اين صنعت و بسترساز ورود افراد داراي سرمايه و بدون تخصص به اين حوزه دانست.
عضو كميسيون استاندارد سازمان نظام مهندسي ايران ادامه داد: ايران كشوري زلزله‌خيز محسوب ميشود و به لحاظ تلفات انساني در قرن بيستم رده چهارم جهان را بخود اختصاص داده است؛ در ايران هر ده سال شاهد يك زلزله بيش از شش ريشتري و هر ۲ روز يك زلزله دو ريشتري و بالاتر هستيم.
وی با اشاره به قرار داشتن در ايام سال روز وقوع زلزله منجيل و رودبار كه سی و پنج هزار كشته برجاي گذاشت، ضمن گراميداشت ياد درگذشتگان آن حادثه، افزود: ما نيازمند تغيير ديدگاه مردم بصنعت ساختمان‌ هستيم و بايد كيفيت بالاي ساختمانسازي را بمطالبه عمومي تبديل كنيم.
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی فارس با اشاره به اين كه دستگاه قضایی در استان فارس تعاملي مطلوب با نظام مهندسي در تلاش براي افزایش كيفيت ساخت و سازها قرار دارد، يكي از مهم ترين مباحث در بالا بردن كيفيت ساختمانها را بالابردن توان علمي و دانش روز مهندسین دانست.


وی معتقد است كه در نگاه تصميمسازان بعضي از واحدهاي دانشگاهي خصوصا در سطح دانشگاههاي غيردولتي، رشته‌هاي مهندسي مسيري براي كسب درآمدهاي بيش تر است نه آموزش نيروهاي متخصص و داراي دانش و اين ديدگاه منجر به دشواريهايي در رسيدن بسطح مناسبي از كيفيت در ساخت و سازها شده و ميشود.
وی تصریح کرد: كه امروزه بدلايل سياسي و اجتماعي، در بعضي از مباحث مهندسي كوتاه آمده‌ايم، عنوان کرد: بايد توجه كنيم كه در بدترين حالت، خدمات مهندسي تنها پنج درصد از كل هزينه ساختمان‌ سازي را شامل ميشود؛ هزينه‌اي كه حتي كم تر از نورپردازي ساختمانهاي مرتفع است.
نايب رئيس سازمان نظام مهندسي فارس ،شوراي شهر شيراز را در رسيدن به كيفيت ساخت و سازها هم راه دانست و در عين‌حال تاكيد كرد كه شهرداريها موظف هستند تمام وظايف مهندسین، ناظران و مالكان ساختمانها را در زمان دريافت پروانه، به آن ها گوش زد كنند.
خواجه پور با اعلام اين كه براي نخستین بار نظام مهندسي فارس با اداره كل استاندارد فارس تفاهمنامه‌اي براي نظارت بر توليد، توزيع و مصرف مصالح ساختماني استاندارد امضا و مبادله كرد، اظهار داشت: مشكل در بحث مصالح ساختماني استاندارد اين بود كه عليرغم تمام اقدامات خوب اداره كل استاندارد، در جاييكه بايد با متخلفان برخورد ميشد، بواسطه تبعات اجتماعي و سياسي، برخورد لازم انجام نشده است.
منبع: ایسنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۶
1055 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0