تشدید و تاکید بر نظارت ساخت و ساز اصولی ساختمان ها در استان اردبیل تشدید و تاکید بر نظارت ساخت و ساز اصولی ساختمان ها در استان اردبیل

تشدید و تاکید بر نظارت ساخت و ساز اصولی ساختمان ها در استان اردبیل

تشدید و تاکید بر نظارت ساخت و ساز اصولی ساختمان ها در استان اردبیل ، انجام می گردد. برای دست‌یابی به این مهم تعامل بین ناظران و مجریان ذی‌صلاح پروژه‌های ساختمانی امری لازم و ضروری است

کد خبر: 990430002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ تیر ۹۹ - ۹:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، تشدید و تاکید بر نظارت ساخت و ساز اصولی ساختمان ها در استان اردبیل ، انجام می گردد. برای دست‌یابی به این مهم تعامل بین ناظران و مجریان ذی‌صلاح پروژه‌های ساختمانی امری لازم و ضروری است

تشدید و تاکید بر نظارت ساخت و ساز اصولی ساختمان ها در استان اردبیل

تشدید و تاکید بر نظارت ساخت و ساز اصولی ساختمان ها در استان اردبیل

نظارت بر ساخت و ساز ساختمان‌ ها در استان اردبیل تشدید می ‌گردد
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: نظارت بر ساخت اصولی ساختمان‌ها در اردبیل تشدید می ‌گردد و برای دست‌یابی به این مهم تعامل بین ناظران و مجریان ذی‌صلاح پروژه‌های ساختمانی امری لازم و ضروری است.
میرمحمد هاشمی در نشست روسای شورای مرکزی، نحوه اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سوی سازمان در استان اردبیل را تشریح کرد و ادامه داد: در این زمینه برنامه‌ریزی ‌های لازم مبنای کار است.
میرهاشکی، اعتقاد، حمایت و تعامل ویژه استاندار اردبیل با سازمان استان را به عنوان عامل اصلی تفویض اجرای این طرح به سازمان عنوان کرد و افزود: مقرر شده در اولین فرصت ابعاد مختلف موضوع در نشستی تخصصی با حضور رئیس شورای مرکزی و استاندار اردبیل مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس سازمان اردییل، ضمن دعوت از رئیس سازمان نظام ساختمان کشور برای افتتاح ساختمان شماره دو سازمان، موضوع سرمایه‌گذاری نظامات مهندسی در سطح استان اردبیل را مطرح کرد که مقرر گردید بررسی ‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در سطح استان اردبیل بویژه در شهرستان ‌های سرعین و مشگین‌شهر از سوی صندوق مشترک استانها انجام گیرد.
وی، موضوع تعرفه‌های خدمات مهندسی و عدم ابلاغ به موقع آن از سوی شورای مرکزی را بعنوان چالش اصلی سازمان‌های نظام مهندسی و موجب تضییع حقوق مهندسین مطرح کرد که مقرر گردید تا هفته آینده با پیگیری از وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردد.
سیدهاشمی تصریح کرد: نظارت بر ساخت اصولی ساختمان ‌ها در اردبیل تشدید می‌ گردد و برای دست‌یابی به این مهم تعامل بین ناظران و مجریان ذی‌صلاح پروژه‌های ساختمانی امری لازم و ضروری است.
وی، عدم تناسب ظرفیت و تعداد کار در استان‌های مختلف را از دیگر چالش‌ های سازمانی یاد کرد و خواستار تصمیم‌گیری منطقه‌ای برحسب متراژ، تعداد پروژه و تعداد مهندسان در پایه‌های مختلف و همچنین توجه به نیاز استان ‌ها شد.

وی از هزینه بالای بیمه تامین اجتماعی اعضا انتقاد و بر لزوم مذاکره با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای کاهش هزینه‌ها تاکید کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به افزایش بلند مرتبه‌ سازی در سطح استان ‌های کشور، انعقاد تفاهم نامه جامع مابین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و شورای مرکزی در راستای آموزش کارگران ساختمانی، ارزشمند کردن کارت مهارت حرفه‌ای و مشخص کردن حدود وظایف و مسئولیت عوامل اجرایی در پروژه‌های ساختمانی را در ارتقای کیفیت ساخت و ساز یک الزام ذکر کرد و خواستار اجرایی شدن آن شد.
میرهاشمی با اشاره به اهمیت گروه‌های تخصصی، تسهیل فرآیند سخت و پیچیده انتخابات گروه‌های تخصصی و تشکیل کارگروه سنجش انتخابات در سطح استانها را خواستار گردید.
در این نشست، موضوعات اقدام ملی مسکن، سرمایه‌گذاری در سطح استان و ارتباط و تعامل گسترده سازمان با استانداری اردبیل مورد توجه و استقبال روسای سازمان قرار گرفت.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ تیر ۹۹
485 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0