دستورالعمل اعمال ماده نوزدهم مقررات ساختمان و صرفه‌جویی انرژی در گرگان دستورالعمل اعمال ماده نوزدهم مقررات ساختمان و صرفه‌جویی انرژی در گرگان

دستورالعمل اعمال ماده نوزدهم مقررات ساختمان و صرفه‌جویی انرژی در گرگان

دستورالعمل اعمال ماده نوزدهم مقررات ساختمان و صرفه‌جویی انرژی در گرگان ، آماده اجرا است. اقدامات لازم برای اجرای این قانون در دستور کار است

کد خبر: 010629002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ شهریور ۰۱ - ۹:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، دستورالعمل اعمال ماده نوزدهم مقررات ساختمان و صرفه‌جویی انرژی در گرگان ، آماده اجرا است. اقدامات لازم برای اجرای این قانون در دستور کار است

دستورالعمل اعمال ماده نوزدهم مقررات ساختمان و صرفه‌جویی انرژی در گرگان

دستورالعمل اعمال ماده نوزدهم مقررات ساختمان و صرفه‌جویی انرژی در گرگان

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد:
دستورالعمل اعمال ماده نوزدهم مقررات ساختمان و صرفه‌جویی انرژی در گرگان آماده اجرا است
آلوستانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: چک لیستها گذاره برگها و دستورالعمل چگونگی اعمال ماده نوزدهم مقررات ملی ساختمان برای صرفه جویی انرژی در ابنیه گرگان تهیه و آماده اجرا است.
محمدرضا آلوستانی گفت: با توجه به اینکه از سال ۱۴۰۲ صدور پایان کار برای ابنیه منوط به تحصیل دفترچه صرفه جویی انرژی در ساختمانها است اقدامات لازم برای اجرای این قانون در دستور کار است.
وی افزود: برای مهیا کردن بستر لازم برای اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، تمامی فرمها و دستورالعملها توسط کارگروه ویژه ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان تهیه و آماده ابلاغ است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان در مورد قوانین و دستورالعمل های صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان است و شامل ضوابط طرح، محاسبه و اجرای عایق کاری حرارتی پوسته خارجی، سیستمهای تاسیسات گرمایی، سرمایی، تهویه، تهویه مطبوع، تامین آب گرم مصرفی و الزامات طراحی سیستم روشنایی در ساختمانها است.
وی تصریح کرد: آماده اجرای مبحث نوزدهم قانون ملی ساختمان بصورت پایلوت در شهر گرگان هستیم و در صورت اعلام آمادگی راه و شهرسازی گلستان و شهرداری می توانیم این رویه را شروع کنیم.
وی گفت: برای تربیت ناظران برای کنترل چگونگی اجرای مبحث نوزدهم قانون ملی ساختمان در گرگان، دوره های آموزشی انجام شده و در صورت آمادگی دستگاه های متولی برای نظارت در این بخش مشکلی وجود ندارد.
منبع: بازار
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ شهریور ۰۱
304 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0