در مراسم تودیع و معارفه اعضای شورای مرکزی دوره ششم و هفتم مطرح شد:

مظاهریان: شورای مرکزی هفتم با اتحاد از شرف مهندسان دفاع کنند/ ترکان: تصویب نظام‌نامه‌های متعدد؛ ماندگارترین اقدام شورای مرکزی ششم/آخوندی: جامعه مهندسی به‌جای مهندس محور، سازمان محور است

مراسم تودیع و معارفه اعضای شورای مرکزی دوره ششم و هفتم ، ظهر امروز (13آذر ماه 1395) با حضور وزیر راه و شهرسازی ، اعضای دوره ششم و منتخبان دوره هفتم در محل وزارت راه و شهر سازی برگزار شد.

کد خبر: 2587 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ آذر ۹۵ - ۴:۱۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،در جلسه تودیع دوره ششم شورای مرکزی و معرفی دوره هفتم علاوه بر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون راه و شهرسازی، مدیران وزارت خانه راه و شهرسازی، اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ، اعضای شورای مرکزی دوره ششم و منتخبان دوره هفتم سازمان نظام مهندسی کشور حضور داشتند. جامعه مهندسی به‌جای مهندس محور، سازمان محور است

جامعه مهندسی به‌جای مهندس محور، سازمان محور است

جامعه مهندسی

جامعه مهندسی به‌جای مهندس محور، سازمان محور است

همچنین در جلسه تودیع و معارفه قرار است شورای مرکزی هفتم، کاندیدای ریاست را به وزیر راه و شهرسازی معرفی کند.

اعضای شورای مرکزی هفتم با اتحاد از شرف مهندسان دفاع کنند

 در ابتدای این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر جایگاه مهم شورای مرکزی در کشور گفت: انتظار می‌رود شورای مرکزی هفتم با داشتن اعضا و ساختاری جوان بتواند عملکرد مطلوبی در جامعه داشته باشد.

حامد مظاهریان بابیان مطلب فوق افزود: منتخبان جوان شورای هفتم باید شجاع تر و مصمم تر از هر دوره ای مسیر درست را طی کنند و با درک دو دهه از تاریخ نظام مهندسی ، رضایت مهندسان و سپس رضایت مردم را از عملکرد سازمان بدست آورند.

مظاهریان با تأکید بر همبستگی اعضای شورای مرکزی هفتم گفت: از اعضای شورای مرکزی هفتم می‌خواهم که با اتحاد از شرف مهندسی دفاع نمایند.

معاون وزیر راه و شهر سازی افزود : نقد در جای خود سازنده و اثر گذار است و نیروی ماندن می‌دهد و مسیر مثبت را در پیش روی ما هموار می‌سازد لذا با این انگاره باید با توجه به نقدها به جبران کاستی ها بپردازیم و برای دفاع از شرافت مهندسان در جامعه کوشا باشیم.

ساخت دوسوم از ساختمان‌ها با نظارت سازمان نظام مهندسی

در ادامه رئیس نظام مهندسیکشور پس از اعلام رضایت کامل از فعالیت اعضای شورای مرکزی دوره ششم به ارائه عملکرد این شورا پرداخت و گفت: تصویب نظام‌نامه های متعدد در شورای مرکزی و هیات عمومی یکی از مهم ترین و ماندگارترین اقداماتی بود که صورت پذیرفت و امیدوارم کارهای نیمه تمام این دوره نیز با درایت اعضای دوره هفتم به نتیجه برسد .

اکبر ترکان در ادامه گفت: شورای مرکزی ششم با ساخت بیش از دوسوم ساختمان‌ها با نظارت سازمان نظام مهندسی توانست کارنامه خوبی برای خود کسب کند .

جامعه مهندسی به‌جای مهندس محور، سازمان محور است

وی گفت: امیدواریم دوره هفتم این راه را با نیروهای جوان‌تر باانرژی تر و باتجربه‌تر ادامه دهد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به سه پیش نویس ارائه شده با موضوعات الزامات شهر سازی ، ترافیک و نقشه برداری به وزارت راه و شهر سازی تاکید کرد : با بررسی و نهایی شدن آنها گام بزرگی در اجرای قانون برداشته خواهد شد، خصوصا اینکه مقررات ملی در مبحث شهر داری در ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد تاکید قرار گرفته و با نهایی شدن ان شرح فعالیت این مهندسان نیز مشخص و عملیاتی خواهد شد.

جامعه مهندسی به‌جای مهندس محور، سازمان محور است

در ادامه این جلسه وزیر راه و شهرسازی گفت: در ابتدای سخنرانی وظیفه خود می‌دانم از دکتر ترکان و دیگر اعضای شورای ششم تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم شورای هفتم با در نظر گرفتن شرایط ویژه‌ای که داریم فعالیت های مطلوب تری انجام دهد.

عباس آخوندی با اشاره به اهمیت دو نکته مسئولیت مهندسان و توسعه شهری افزود: در حاضر جامعه مهندسی و نظام مهندسی کشور باید پاسخ گوی سؤالاتی اعم از مهندس کیست؟ و بررسی صلاحیت و مسئولیت در برابر بهره‌برداران باشد.

وی گفت: در برهه کنونی حل این مسائل دغدغه‌های مهم جامعه مهندسی است.

آخوندی بابیان اینکه در حال حاضر جامعه مهندسی به‌جای مهندس محور، سازمان محور است اظهار داشت: برای حل این معضل باید بررسی‌هایی جدی به قانون داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مهندس وقتی تأیید صلاحیت شد باید اختیارات تام و کامل داشته باشد تا بتواند به نحو مطلوب وظایف خود را انجام دهد و مسئولیت آن را بپذیرد.

وی تأکید کرد: یک مهندس ازنظر قانون باید اختیار و مسئولیت کامل داشته باشد.

آخوندی تصریح کرد: تمام تلاش بنده در این دوره ابلاغ و اجرای اخلاق حرفه‌ای بوده است.

جامعه مهندسی به‌جای مهندس محور، سازمان محور است

منبع: صما

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۵
1185 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0