تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای استان تهران

نصب لوازم کاهنده مصرف آب ضروری میشود

مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای استان تهران بیان کرد: با هم کاری مرکز تحقیقات ساختمان و نظام مهندسی برای اصلاح مبحث ساختمان اقدام نمودیم تا مصرف در تاسیسات اب، کنترل گردد که این کار انجام شد و قرار است بعد از گرداوری ابلاغ گردد.

کد خبر: 960424011 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ تیر ۹۶ - ۱۱:۵۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای استان تهران بیان کرد: با هم کاری مرکز تحقیقات ساختمان و نظام مهندسی برای اصلاح مبحث ساختمان اقدام نمودیم تا مصرف در تاسیسات اب، کنترل گردد که این کار انجام شد و قرار است بعد از گرداوری ابلاغ گردد.نصب لوازم کاهنده مصرف آب ضروری میشود

نصب لوازم کاهنده مصرف آب ضروری میشود

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

نصب لوازم کاهنده مصرف آب ضروری میشود

صادق یونسلو گفت: طبق این همکاری همه سازندگان که برای گرفتن پروانه بشهرداری مراجعه می کنند باید به نظام مهندسی برای انتخاب مهندس ناظر تاسیسات هم مراجعه کنند تا تاسیسات آب و لوازم کاهنده در ساختمان نصب گردد در غیر اینصورت شرکت آبفا به آنها انشعاب نمیدهد.
یونسلو درمورد کولرهای آبی هم ادامه داد: هم زمان با فصل گرما و روشن شدن کولرهای آبی در پیک مصرف، مصرف کولر‌ها هم به سایر مصارف اضافه میشود بطور مثال در شهر تهران یک کولر آبی اگر بیست ساعت کار کند صد و پنجاه لیتر به ازای هر کولر شش هزار، آب مصرف میشود.
وی تصریح کرد: در شهر تهران سه میلیون کولر آبی وجود دارد که مصرف آنها روزانه به چهارصد و پنجاه میلیون لیتر بالغ میشود و اگر میزان مصرف را محاسبه کنیم در پیک مصرف آب رقم بسیاری بمصرف اضافه میشود.


مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای استان تهران بشهروندان تهرانی پیشنهاد داد: به نشتی کولر توجه کنند و برای کم شدن مصرف آب برای کولرهای خود سایبان تهیه نمایند.
او عنوان کرد: در مدیریت مصرف بعد نگرشی آن این است که آب مایعی است که باید برای آینده ها نیز در نظر گرفت و از بعد تجهیزات و استفاده از تکنیکهای کاهش مصرف هم باید به کشورهایی که در این زمینه موفق بوده اند و الگوی مصرف خود را به کم تر از نصف مصرف ما کاهش دادند توجه کنیم.
وی اظهار داشت: استفاده از شیرهای اهرمی میتواند سی تا چهل درصد مصرف آب را کاهش دهد و در سردوشهای معمولی حمام در هر دقیقه بیست لیتر آب مصرف میشود در حالیکه با استفاده از سردوشهای کاهنده مصرف به شش لیتر میرسد یعنی صد و چهل لیتر صرفه جویی میشود.
یونسلو در مورد فلاش تانکها هم افزود: از فلاش تانکهای دو مرحله‌ای که سه لیتری و شش لیتری است طبق نیاز استفاده گردد.
وی خاطر نشان کرد: از سرشیر‌ها میتوان در همه شیرهای نصب شده در منزل استفاده کرد که پنجاه درصد مصرف را کاهش میدهد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای استان تهران مطرح کرد: هم چنین شیرهای چشمی در اماکن عمومی از نظر بهداشت و صرفه جویی بهتر است و مصرف پنجاه درصد آب را کاهش میدهد.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

کانال تلگرام ازمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۶
950 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0