بازرسی از کلیه معادن زغال سنگ کشور بعد از حادثه گلستان ریاست سازمان نظام مهندسی معدن مطرح کرد:

بازرسی از کلیه معادن زغال سنگ کشور بعد از حادثه گلستان انجام شد

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران با تاکید بر ضرورت اعمال مقررات سخت گیرانه ایمنی در معادن زغال سنگ بیان کرد: بعد از وقوع حادثه در معدن یورت گلستان، از همه صد و پانزده معدن زغال سنگ بازدید شد و حتی دستور تعطیلی چند معدن صادر گردیده است.

کد خبر: 960715017 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ مهر ۹۶ - ۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران با تاکید بر ضرورت اعمال مقررات سخت گیرانه ایمنی در معادن زغال سنگ بیان کرد: بعد از وقوع حادثه در معدن یورت گلستان، از همه صد و پانزده معدن زغال سنگ بازدید شد و حتی دستور تعطیلی چند معدن صادر گردیده است.بازرسی از کلیه معادن زغال سنگ کشور بعد از حادثه گلستان

بازرسی از کلیه معادن زغال سنگ کشور بعد از حادثه گلستان

بازرسی از کلیه معادن زغال سنگ کشور بعد از حادثه گلستان

بازرسی از کلیه معادن زغال سنگ کشور بعد  از حادثه گلستان انجام شد

«نادعلی اسماعیلی دهج» امروز (شنبه) در پایان جلسه خبری ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالیانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2017) در محل سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به حادثه معدن یورت گلستان در ۱۳ اردی بهشت ماه سال جاری، گفت: تهویه مناسب و گازسنجهای به روز در ایمنی هرچه بیش تر معادن زغال نقش اساسی دارد.
اسماعیلی با اشاره به این که آماده اعمال مقررات سخت گیرانه در زمینه ایمنی معادن زغال سنگ هستیم، از نامه نگاری با ۵ استان برخوردار از معادن زغال سنگ بعد از حادثه معدن زغال سنگ گلستان خبر داد.
وی ادامه داد: در حال حاضر همه صد و پانزده معدن زغال سنگ کشور بازدید شده و گزارش مشکلات و هم چنین پیشنهادات آن ها رای رفع مشکلات آماده شده و حتی معاونت معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت هم دستور تعطیلی چند معدن را صادر کرده است.
اسماعیلی افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در جریان حادثه پیش آمده در معدن زغال سنگ یورت گلستان مغفول ماند، تلاشهای انجام شده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حادث نشدن فاجعه ای دیگر بود.
به گفته وی، زغال سنگ از جمله معادنی است که نیازمند متخصصان حرفه ای است و در این زمنیه هیچ کمبودی در کشور نداریم.
وی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب در این حادثه، یاد آور شد: این هفته یا هفته آتی این کمیته بار دیگر تشکیل نشست میدهد.
این فعال حوزه معدن با اشاره به نقش مهم تهویه مناسب و هم چنین برخورداری از دستگاههای گازسنج در معادن زغال سنگ، گفت: در حادثه یاد شده، با وجود برخورداری از دستگاه گازسنج، ولی به علت سهل انگاری از آن استفاده نشده است.

بازرسی از کلیه معادن زغال سنگ کشور بعد از حادثه گلستان


اسماعیلی با اشاره به ضرورت سخت گیری درمورد ورود نشدن وسایل ممنوعه به داخل معادن زغال سنگ، افزود: در جیب جان باختگان این حادثه تلفن همراه کشف شده که خیلی خطرناک است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران مطرح کرد: هفتاد و شش درصد معادن فعال کشور گازخیز است که بهره مندی آن ها از تهویه مناسب و دستگاههای گازسنجهای به روز از الزامات است.
۱۳ اردی بهشت ماه سال جاری در پی انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر (گلستان) چهل وسه نفر از کارگران جان باختند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۶
1376 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0