رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری

اولویت‌ بخش مسکن؛ هیات کارشناسی بازرسی و نظارت

سیامک مشرف گفت: در 2 دهه گذشته ساختمان‌هایی احداث شده ولی مقررات و آیین‌نامه‌های فنی و استانداردهای ساخت و ساز را رعایت نکرده و ایمن نیستند. مسئولان بخش مسکن باید هیات کارشناسی را جزو اولویت‌های برنامه‌ای خود برای بازرسی و نظارت از تمامی ساختمان‌ها در کشور تشکیل دهند. ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها به همه ساختمان‌ها و در تمام نقاط شهری و روستایی شامل می‌شود و نباید از این امر تا زمان حادثه‌ای جبران‌ناپذیر به غفلت رفت.

کد خبر: 6354 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ بهمن ۹۵ - ۳:۵۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سیامک مشرف، رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ساختمان‌های بسیاری نه تنها در شهر تهران بلکه در بیشتر نقاط کشور و حتی در شهرهای کوچک وجود دارد که قدیمی و غیر استاندارد و مستهلک شده‌اند. حتی در برخی موارد نیز شاهد هستیم که در ۲ دهه گذشته ساختمان‌هایی احداث شده ولی مقررات و آیین‌نامه‌های فنی و استانداردهای ساخت و ساز را رعایت نکرده و ایمن نیستند. دولتمردان و مسئولان بخش مسکن در کشور باید هیات کارشناسی را جزو اولویت‌های برنامه‌ای خود برای بازرسی و نظارت از تمامی ساختمان‌ها در کشور تشکیل دهند و مشکلات و نواقص را به مالکان تذکر و ابلاغ نمایند.اولویت‌ بخش مسکن هیات کارشناسی بازرسی و نظارت

اولویت‌ بخش مسکن هیات کارشناسی بازرسی و نظارت

اولویت‌ بخش مسکن هیات کارشناسی بازرسی و نظارت

اولویت‌ بخش مسکن هیات کارشناسی بازرسی و نظارت

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری گفت: حادثه اخیر در ساختمان پلاسکو فاجعه‌ای عظیم برای کشور و زنگ خطری برای دولت‌مردان در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌ها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مشکلات ساختمان‌های فرسوده و مستهلک در کشور باید در کوتاه‌ترین زمان رفع و ساختمان‌ها از طریق شهرداری‌ها نوسازی شود.

مشرف همچنین، در ادامه افزود: بهبود کیفیت ساخت و ساز ساختمان‌ها عامل صرفه‌جویی در منابع کشور است. ساخت و سازها باید قانونی، با نظارت فنی و طبق اصول فنی باشد. ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها به همه ساختمان‌ها و در تمام نقاط شهری و روستایی شامل می‌شود و نباید از این امر تا زمان حادثه‌ای جبران‌ناپذیر به غفلت رفت.

ساختمان ۱۷ طبقه تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران حدود ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت بطور کامل تخریب شد و فرو ریخت. آواربرداری این ساختمان که از پنجشنبه گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ بهمن ۹۵
1375 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0