طرح‌ های نوآورانه در حوزه ساخت مسکن ویلایی در یزد حمایت می‌ گردد طرح‌ های نوآورانه در حوزه ساخت مسکن ویلایی در یزد حمایت می‌ گردد

طرح‌ های نوآورانه در حوزه ساخت مسکن ویلایی در یزد حمایت می‌ گردد

طرح‌ های نوآورانه در حوزه ساخت مسکن ویلایی در یزد حمایت می‌ گردد ، یزد اولین استانی است که طرح نهضت ملی مسکن در آن به صورت ویلایی اجرا می گردد

کد خبر: 011130025 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ بهمن ۰۱ - ۱۰:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، طرح‌ های نوآورانه در حوزه ساخت مسکن ویلایی در یزد حمایت می‌ گردد ، یزد اولین استانی است که طرح نهضت ملی مسکن در آن به صورت ویلایی اجرا می گردد

طرح‌ های نوآورانه در حوزه ساخت مسکن ویلایی در یزد حمایت می‌ گردد

طرح‌ های نوآورانه در حوزه ساخت مسکن ویلایی در یزد حمایت می‌ گردد
استاندار یزد بیان کرد:
طرح‌ های نوآورانه در حوزه ساخت مسکن ویلایی در یزد حمایت می‌ گردد
استاندار یزد افزود: از طرح‌ های نوآورانه در حوزه ساخت مسکن ویلایی در یزد حمایت می‌ گردد.
مهران فاطمی، روز جمعه در بیست و پنجمین اجلاس هیئت‌ های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که به میزبانی نظام مهندسی ساختمان استان یزد در حال برگزاری است، تصریح کرد: یزد اولین استانی است که طرح نهضت ملی مسکن در آن به صورت ویلایی اجرا می گردد.
فاطمی ادامه داد: در استان یزد از هر طرح نوآورانه که منجر به تقویت ساخت خانه های ویلایی شود، استقبال می کنیم.
وی با عنوان اینکه به تاثیر فرهنگ مهندسی باور داریم، گفت: یزد ساخته شده از هنر مهندسان بی ادعایی است که تحصیل کرده نیستند و برخی از آنها حتی بی سوادند اما با دستانی پینه بسته اما خلاق، به خاک جان بخشیدند و خالق میراثی شدند که امروز برای ما یک ثروت به شمار میرود.
وی افزود: استحکام و زیبایی بناهای یزد در کنار عظمت، فناوری منحصر بفرد، دارای طراحی زیرکانه است و این دیار مهد پرورش امثال استاد پیرنیا؛ پدر معماری سنتی ایران است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود ادامه داد: جامعه هفت هزار نفری مهندسان مجرب، ظرفیت بزرگی برای چشم انداز توسعه استان است و مهندسانی پاک دست، حاذق و خوشنام و معتبر که سرمایه ارزشمند اجتماعی استان در سراسر کشور و نقاطی از جهان هستند، با عملکرد بسیار خوب خود، سبب ساز ایجاد یک برند کاری در این حوزه شده اند.
وی تصریح کرد: یزد از لحاظ سرانه مشارکت مالی خیرین در ایجاد ابنیه عام المنفعه نظیر مسجد و مدرسه و بیمارستان، پیشتاز کشور است و بسیار مناسب و بجاست که مجمعی از مهندسان نیک اندیش تشکیل گردد تا در کنار مشارکت مالی عامه، از تشریک مساعی بخشی از نخبگان جامعه در حوزه طراحی، نظارت و اجرا استفاده شود.
استاندار یزد عنوان کرد: نقش آفرینی بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان در حوزه تقنینی ساخت و ساز ضروری است و اگر از مجامعی مثل اتاق بازرگانی، بعنوان پارلمان بخش خصوصی یاد میشود، نظام مهندسی ساختمان نیز باید پارلمان بخش ساخت و ساز نامیده شود و بنابراین حوزه تاثیر شما مهندسان، منحصر به اجرا نیست.
یزد جزو سه استان اول کشور در تخلفات ساختمانی
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در این مراسم گفت: بیست و پنجمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بعد از سه سال وقفه و با میزبانی استان یزد برگزار می گردد که علاوه بر تصویب صورتهای مالی در مورد دو قانون جدید ترافیکی و بهره وری ساختمان نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.
مجتبی فرهمند در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: استان یزد جزو سه استان اول کشور در تخلفات ساختمانی است و عمده دلیل آن به طرح های تفصیلی بر می گردد که باید این روند بازنگری گردد.
فرهمند تصریح کرد: نباید برای شهرها نسخه هایی واحد پیچیده شود بلکه باید با با فرهنگ و بوم آن شهرها منطبق باشد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۰۱
161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0