افزایش ایمنی ساختمان ها با خدمات نظام مهندسی | انتقاد یک طرفه دردی دوا نمی کند افزایش ایمنی ساختمان ها با خدمات نظام مهندسی | انتقاد یک طرفه دردی دوا نمی کند

افزایش ایمنی ساختمان ها با خدمات نظام مهندسی | انتقاد یک طرفه دردی دوا نمی کند

افزایش ایمنی ساختمان ها با خدمات نظام مهندسی | انتقاد یک طرفه دردی دوا نمی کند ، مدتی است مجموعه انبوه سازان در خصوص سازمان نظام مهندسی اظهار نظر کرده و حکم به تعطیلی آن می‌دهند

کد خبر: 020815007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آبان ۰۲ - ۱۰:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افزایش ایمنی ساختمان ها با خدمات نظام مهندسی | انتقاد یک طرفه دردی دوا نمی کند ، مدتی است مجموعه انبوه سازان در خصوص سازمان نظام مهندسی اظهار نظر کرده و حکم به تعطیلی آن می‌دهند

افزایش ایمنی ساختمان ها با خدمات نظام مهندسی | انتقاد یک طرفه دردی دوا نمی کند

افزایش ایمنی ساختمان ها با خدمات نظام مهندسی | انتقاد یک طرفه دردی دوا نمی کند

حسینی، رئیس کمیسیون بیمه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: اگر امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در حوادث طبیعی با کمترین تلفات مالی و جانی روبرو هستیم، حاصل زحمات مجموعه نظام مهندسی است.
سید مجید حسینی گفت: مدتی است مجموعه انبوه سازان در خصوص سازمان نظام مهندسی اظهار نظر کرده و حکم به تعطیلی آن می‌دهند.
رئیس کمیسیون بیمه، مالیات و خدمات رفاهی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: سازمان نظام مهندسی، سال ۱۳۷۵ رسماً در مجلس مصوب شد تا بر ساخت و سازها نظارت داشته باشد.
حسینی ادامه داد: اگر امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در حوادث طبیعی با کمترین تلفات مالی و جانی روبرو هستیم، حاصل زحمات مجموعه نظام مهندسی است.
وی افزود: فرایند تایید و کنترل نقشه و آزمایش خاک و مانند آن مسئله ای زمانبر بوده که این امر سبب بالارفتن ایمنی ساخت و سازها می‌شود.
وی ادامه داد: باید سازوکارها از مجاری قانونی خود انجام شده تا شاهد فجایع انسانی در حوادث نباشیم.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان این که اگر مجموعه نظام مهندسی نبود، شاهد اتفاقات تلخی در کشور بودیم، افزود: یکی از دلایلی که مهندسان ناظر انصراف داده و یا سر پروژه‌ها حاضر نمی شوند این است که مالک یا سازنده به قوانین احترام نگذاشته و از اجرای آن سرباز می‌زند.
رئیس کمیسیون بیمه، مالیات و خدمات رفاهی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان به حادثه متروپل هم اشاره کرد و گفت: سازنده در این پروژه ۳۵ ستون را کاهش داده بود لذا مشاور از ادامه کار انصراف داد و همه این عوامل دست به دست هم داد تا اتفاقات تلخی بیفتد.
حسینی تصریح کرد: برخی از سازندگان و مالکان با ساخت چند واحد مسکونی ادعا می‌کنند که نظام مهندسی را قبول ندارند، در صورتی که کار اصولی نیاز به اطلاعات علمی و تحصیلات مکفی دارد تا ساختمانی ایجاد شود که در برابر حوادث دوام کافی داشته باشد.
نظام مهندسی را تقویت کنیم
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان این که هر حادثه‌ای که در پروژه ای روی دهد مهندس ناظر مسئول است، گفت: نظام مهندسی در کشور مدینه فاضله نیست اما باید دست به دست هم دهیم تا آن را تقویت کنیم و باید در کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم تا سازه‌های با دوام تولید شود.
وی افزود: باید ساختمان به دست مجریان ذی‌صلاح و اهل فن ساخته شود و هر کسی که از گرد راه می‌رسد، وارد ساخت و ساز نشود.
حسینی، عمر مفید ساختمان در کشور را ۳۰ سال اعلام کرد و افزود: این عدد در کشورهای توسعه یافته ۸۰ الی ۱۰۰ سال بوده که علت آن علاوه بر مسائل علمی، مسائل فرهنگی است.
وی با اشاره به طرح ملی مسکن، گفت: مجموعه نظام مهندسی پنجاه درصد تعرفه‌ خدمات خود را برای کاهش قیمت ساخت و ساز کم کرد، مجموعه انبوه سازان برای این کار چه کرده‌اند؟
رئیس کمیسیون بیمه، مالیات و خدمات رفاهی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: مهندس ناظر در پروژه ۱۰۰ درصد مسئولیت دارد و باید در محاکم قضایی جوابگوی کوچکترین حادثه باشد اما سازنده چه نقشی دارد؟
حسینی ادامه داد: انتقاد یک طرفه دردی را دوا نمی‌کند و خودزنی است لذا باید با تعامل و مشارکت، سبب شویم که عمر مفید ساختمان در کشور افزایش یابد.
وی افزود: اگر به قوانین و مقررات احترام گذاشته و آن را رعایت کنیم مانند کشورهای اروپایی در حوادثی همچون زلزله خیالمان راحت است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۰۲
182 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0