ارتقای توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال ۱۳۵۷ به 58 درصد در زمان حاضر ارتقای توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال ۱۳۵۷ به 58 درصد در زمان حاضر

ارتقای توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال ۱۳۵۷ به ۵۸ درصد در زمان حاضر

ارتقای توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال ۱۳۵۷ به 58 درصد در زمان حاضر ، گامی بزرگ است. از مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال می ‌کنیم

کد خبر: 000403002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ تیر ۰۰ - ۸:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارتقای توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال ۱۳۵۷ به ۵۸ درصد در زمان حاضر ، گامی بزرگ است. از مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال می ‌کنیم

ارتقای توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال ۱۳۵۷ به ۵۸ درصد در زمان حاضر

ارتقای توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال ۱۳۵۷ به 58 درصد در زمان حاضر
استاندار گیلان بیان داشت:
ارتقای توجه به پایداری ساختمان ‌ها در گیلان
ارتقای توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال ۱۳۵۷ به پنجاه و هشت درصد در زمان حاضر را گامی بزرگ خواند و افزود: از مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال می ‌کنیم.
ارسلان زارع، در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گیلان را جزو ۵ استان حادثه خیز عنوان و با اشاره به نقش و جایگاه با اهمیت نظام مهندسی، گفت: گرایش جوانان به سمت رشته های مهندسی در آموزش عالی با توجه به نقش توسعه ای آن، مایه مباهات است.
زارعی، سند آمایش سرزمینی را محور توسعه استان دانست و به رویکرد این سند مبنی بر توجه به نگاه کارشناسی، رعایت استانداردهای علمی، استفاده از نیروهای مستعد و پر کردن خلاها از بسترهای قانونی اشاره و بیان کرد: ارتقای توجه به پایداری ساختمان از نیم درصد در سال ۱۳۵۷ به پنجاه و هشت درصد در زمان حاضر، گام بزرگی محسوب می گردد.
استاندار گیلان استفاده از ظرفیت بیست و سه هزار نفری جامعه مهندسین استان را بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: آمادگی اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان در گیلان بعنوان یکی از نخستین استان ها وجود دارد و مقاوم سازی، نگه‌داری و تعمیرات ساختمانهای دولتی، اداری و دستگاههای اجرایی در اولویت قرار میگیرد.
وی، از مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال کرد و افزود: با توجه به گستردگی صنایع مرتبط با صنعت ساختمان، رونق این بخش علاوه بر پایداری اشتغال، پویایی جامعه را به دنبال دارد.
زارعی، نقش آموزش مهارتی مهندسان در کنار کسب دانش علمی را در فرآیند جذب بازار کار آنان مهم دانست و بر لزوم انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش و فنی و حرفه ای استان برای تحقق این امر تأکید کرد.
احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز، تحقق بیمه مهندسان و تصویب در مجلس بعنوان قانون را اتفاقی مبارک برای این قشر پرتلاش عنوان کرد و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی با پانصد و پنجاه هزار مهندس در سطح کشور، یکی از حوزه های اثرگذار است.
خرم به آغاز اجرای مبحث بیست و دوم قانون مقررات ملی ساختمان در تهران از اول تیرماه بصورت آزمونه در تهران و سپس در استانهای دیگر اشاره و عنوان کرد: بیش از پنجاه درصد مهندسان فاقد مسکن و شصت درصد آنان، بیکار یا در شغلهای غیرمرتبط در حال فعالیت هستند که با رونق صد و هشتاد صنعت وابسته به ساختمان میتوانیم شاهد پویایی جامعه و فعالیت مهندسان باشیم.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۰۰
348 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0