عدم تطابق و تشابه سبک ساخت و سازهای غربی با اقلیم و فرهنگ ما عدم تطابق و تشابه سبک ساخت و سازهای غربی با اقلیم و فرهنگ ما

عدم تطابق و تشابه سبک ساخت و سازهای غربی با اقلیم و فرهنگ ما

عدم تطابق و تشابه سبک ساخت و سازهای غربی با اقلیم و فرهنگ ما ، سبب همکاری شهرداری ‌ها و شوراهای شهری در جهت حل این معضل شده است. روند ساخت و ساز در استان اردبیل افزایش داشته و آمار ساخت و ساز در 3 ماهه اول سال جاری برابری می ‌کند

کد خبر: 990502003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ مرداد ۹۹ - ۵:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم تطابق و تشابه سبک ساخت و سازهای غربی با اقلیم و فرهنگ ما ، سبب همکاری شهرداری ‌ها و شوراهای شهری در جهت حل این معضل شده است. روند ساخت و ساز در استان اردبیل افزایش داشته و آمار ساخت و ساز در ۳ ماهه اول سال جاری برابری می ‌کند

عدم تطابق و تشابه سبک ساخت و سازهای غربی با اقلیم و فرهنگ ما

عدم تطابق و تشابه سبک ساخت و سازهای غربی با اقلیم و فرهنگ ما

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد:

سبک ساخت و سازهای غربی با اقلیم و فرهنگ ما مطابقت ندارد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: سبک ساخت و سازهای غربی با اقلیم و فرهنگ ما مطابقت ندارد لذا با همکاری شهرداری ‌ها و شوراهای شهری در جهت حل این معضل در تلاش هستیم.
میر محمد سید هاشمی در رابطه با مسکن مهر و مسکن ملی گفت: مسکن مهر از جهتی تجربه تلخ و از جهاتی نیز تجارب خوشایندی بهمراه داشت که در این راستا کمیته ‌ای با نام کمیته اقدام ملی در جهت رفع برخی مشکلاتی که در طراحی و ساخت و ساز مسکن مهر وجود داشت تشکیل شده است.
میرهاشمی، از تلاش نظام مهندسی در جهت مقابله با نفوذ سبک ساخت و ساز غربی ساختمان سازی استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: با توجه به این که سبک معماری غربی با اقلیم و شرایط آب و هوایی استان اردبیل و فرهنگ ما سازگاری ندارد و بعضاً مشکلات فنی نیز در این مورد مشاهده می گردد، لذا در جهت حل این معضل در حال برنامه ریزی هستیم و باید با شهرداری نیز هماهنگی‌ هایی در این مورد انجام گردد.
وی تصریح کرد: شهرداری اردبیل، شورای شهر و نظام مهندسی باید در رابطه با بحث سیما و منظر شهری تمهیدات و تصمیمات اساسی را اتخاذ کنند تا شاهد کم‌رنگ شدن نمادها و الگوهای معماری ایرانی اسلامی در نمای ساختمان ‌ها نباشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: نظام مهندسی با تمام قدرت در جهت ساخت مساکن ملی مهندسی شده و بدون ایراد در تلاش است و با کسب تجربه از کاستی‌ های گذشته در جهت بهبود روند ساخت و ساز گام بر می‌دارد.
میرهاشمی خاطر نشان ساخت: روند ساخت و ساز در استان اردبیل افزایش داشته و آمار ساخت و ساز در ۳ ماهه اول سال جاری برابری می ‌کند با آمار کل ساخت و ساز در سال نود و شش، که نشان دهنده رشد چشم گیر استان در این حوزه است.
وی با عنوان این که عرضه و تقاضا در زمینه مسکن استان اردبیل فاصله مشهودی ندارد، یاد آور شد: در حوزه ساخت و ساز هیچ ‌گونه رکودی وجود ندارد و آمار ساخت و ساز در برخی رشته‌ ها نیز نیازمند افزایش ظرفیت برای حضور مهندسین و فعالیت آنان هستیم.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۹۹
476 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0