مراسم تحلیف مهندسان استان قزوین در مراسم تحلیف مهندسان استان قزوین بیان شد:

مراسم تحلیف مهندسان استان قزوین

هم‌زمان با گرامیداشت روز مهندس، آیین تحلیف مهندسان با حضور رییس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، اعضای شورای شهر و جمعی از مسوولان استانی برگزار گردید و در آن مهندسان تازه ورود یافته به حرفه، برای عمل به اصول و مقررات ساخت و ساز و تعهد در انجام وظایف سوگند نامه یاد کردن

کد خبر: 971211010 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ اسفند ۹۷ - ۴:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،هم‌زمان با گرامیداشت روز مهندس، آیین تحلیف مهندسان با حضور رییس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، اعضای شورای شهر و جمعی از مسوولان استانی برگزار گردید و در آن مهندسان تازه ورود یافته به حرفه، برای عمل به اصول و مقررات ساخت و ساز و تعهد در انجام وظایف سوگند نامه یاد کردند.

مراسم تحلیف مهندسان استان قزوین

مراسم تحلیف مهندسان استان قزوین

مراسم تحلیف مهندسان  استان قزوین

نقش موثر مهندسان در اجرای مقررات ملی ساختمان ،تحقق اهداف سازمان با همفکری و مشارکت مهندسان امکانپذیر است

این مراسم پر شور و نشاط با اظهارات ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان شروع شد که در سخنانی با تبریک روز مهندس و میلاد دخت نبی اکرم (صل الله علیه وآله)، موفقیتهای سازمان را در چندسال گذشته و سیاستهای راهبردی اجرا شده در زمینه ارتقاء بهره وری از ساختمانها را تشریح کرد، البته تحقق آنها را نتیجه تلاش و همراهی مهندسان با سازمان دانست.
سیدکاظم مجابی در این مراسم گفت: هیأت مدیره سازمان برای این دوره از فعالیت خود اهدافی را تبیین کرده اند که تحقق آنها با پشتوانه، همفکری، حمایت و مشارکت مهندسان عضو سازمان امکانپذیر است؛ بنابراین انتظار میرود، در این مسیر با ما همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
مجابی با عنوان این که صنعت ساختمان مجموعه ای فرابخشی بوده و ایفای نقش در این حوزه تنها به عهده نظام مهندسی ساختمان نیست، ادامه داد: تعامل هماهنگی میان نهادهای مختلف از اولویتهای مهم است که بتوانیم صنعت ساختمان و جایگاه مهندسان را در جامعه شکوفا کنیم.
وی با عنوان این که آیین تحلیف فرصتی ایجاد کرد که با پیشکسوتان حوزه ساخت و ساز نیز دیداری داشته باشیم، افزود: آزمون ورود به حرفه سالانه دو مرتبه برگزار می گردد؛ البته مهندسانی که امروز سوگندنامه ورود به حرفه را قرائت میکنند، قبول شدگان در آزمون مهر ماه نود و شش و اردی‌بهشت ماه نود و هفت هستند که امیدوار هستیم با حضور این نیروهای جوان بتوانیم اهداف سازمان را به با جدیت بیش تری پی‌گیری کنیم و در مسیر تحقق آن قدم های بلندتری برداریم و در خدمتگزاری به مردم کارآمدی بهتری داشته باشیم تا آن ها در خانه هایی که با سرمایه خود تهیه کرده اند با آرامش خاطر زندگی کنند و احساس آسایش لازم را داشته باشند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطر نشان کرد: مهندسان در ساخت ساختمان ‌های ایمن و برقراری ایجاد فضاهایی توام با آرامش برای شهروندان نقش موثری دارند، بنابراین باید به وظایف حرفه ای و پیاده سازی مقررات ساخت ساز توجه جدی داشته باشند.
وی در ادامه اظهاراتش، با اشاره به رویکردهای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این دوره از فعالیت، یاد آور شد: اهداف سازمان را با نگاه تعاملی و اغنایی دنبال خواهیم کرد و امیدوار هستیم بتوانیم با تعامل مسولان و به ویژه معاونت عمرانی استانداری قدم های پیش رو را در مسیر پیشرفت و توسعه سازمان برداریم.
این مسوول تصریح کرد: در این زمینه نیازمند همفکری پیشکسوتان و تامین زیرساختهایی هستیم که خوشبختانه در پی جلسات برگزار شده این فرصتها مهیا گردیده و پیش بینی می گردد بعد از این کیفی سازی خدمات مهندسی تحولهای خوبی روی دهد.
مجابی با عنوان این که در مسیر بهره وری مطلوب از صنعت ساختمان تلاشهای زیادی صورت گرفته است؛ گفت: در حوزه ساخت و ساز با سرمایه گذارانی مواجه هستیم که سرمایه خود را به این صنعت وارد کرده اند و ارتباط مهندسان با بهره برداران غیر مستقیم است از این رو گاهی از مطالبات آنها اطلاعی نداریم، ولی تلاش کرده ایم که شاخصهای لازم به لحاظ ایمنی، رفاه، بهداشت و اقتصادی در صنعت ساختمان را برای بهره برداران معرفی و تبیین کنیم.
وی با اشاره به گرداوری مقررات ملی ساختمان که حقوق سازندگان و بهره برداران در آن دیده شده، اظهار داشت: مهندسان باید برای سازندگان و بهره برداران نقش موثری ایفا کنند و با توجه به هزینه های موجود در زمان بهره برداری و ورود تکنولوژی به صنعت ساختمان، مهندسان باید نسبت به افزایش کیفی خدمات و تخصصی کردن حوزه های فعالیت توجه ویژه ای داشته باشند.

مراسم تحلیف مهندسان استان قزوین

این مسوول با تاکید بر افزایش آگاهی بهره برداران نسبت به صنعت ساختمان گفت: این رویکرد کمک میکند مطالبات مردمی از مهندسان بیش تر گردد و آن ها تقاضای بیش تری در زمینه خدمات مهندسی داشته باشند. البته در این دوره از هیأت مدیره تلاش ما بر اینست که با مردم ارتباط بیش تری داشته باشیم بهمین منظور دفتر مشاوره شهروندان را راه اندازی میکنیم تا از این طریق با بهره برداران ارتباط بیش تری برقرار کنیم.
مجابی هم‌چنین گفت: برقراری ارتباط با بهره برداران ساختمان و ارایه مشاوره به آن ها کمک میکند، خدمات مهندسی پررنگ‌تر گردد.
ریاست شورای شهر قزوین نیز در این مراسم، جامعه مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان را با ده هزار نفر عضو افتخاری برای استان برشمرد و گفت: این مهندسان در همه امور تخصص پیشتاز بوده و با کسب افتخارهایی برای استان بخوبی درخشیده اند.
از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش‌های آسانسور و ترافیک استفاده خواهد شد
حکمت اله داودی گفت: میان مجموعه مدیریت شهری قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان پیوند خوبی برقرار است بگونه ای که مهندسان این سازمان در اجرای کلیه پروژه های عمرانی شهرداری از صدور نقشه شروع عملیات اجرایی تا مراحل پایانی و بهره برداری نقش موثری دارند.
داودی با عنوان این که کلیه پروژه های عمرانی شهرداری با مشارکت مهندسان حوزه ساخت و ساز به مرحله اجرا در می آید؛ ادامه دداد: در حوزه مدیریت شهری از توانمندی جامعه مهندسان بخوبی استفاده شده است و امیدوار هستم بعد از این نیز با سازمان نظام مهندسی ساختمان تعاملهای بیش تری داشته باشیم.
وی یکی از مهم‌ترین حوادث ساختمانی را در زمینه آسانسور دانست و گفت: اگر چه مسوولیت این حوزه به عهده اداره کل استاندارد است و باید به وظایف خود عمل کند، ولی سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به این حوزه ورود کند تا حوادث مربوط به آسانسور کاهش پیدا کند.
داودی با عنوان این که مهندسان باید به حوزه ترافیک نیز ورود جدی تری داشته باشند، عنوان داشت: مهندسان حوزه ساخت و ساز بیش تر به راه‌سازی، معماری و سیما و منظر شهری ورود کرده اند و اثر بخشی آنها در زمینه ترافیک، اصلاح معابر که در شهرهای بزرگ نیز معضل بزگی بشمار میرود، مغفول مانده است.
این مسوول افزود: بزودی میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با مجموعه شورای شهرقزوین قراردادی منعقد می گردد که مهندسان متخصص در زمینه ساخت وساز، ترافیک، ایمنی و تاسیسات در سایر کمیسیونهای شورا نمایندگانی داشته باشند و با ارایه دیدگاههای کارشناسی، تخصصی و فنی خود شورای شهر و مدیریت شهری را حمایت کنند.
رییس شورای شهر قزوین یاد آور شد: مهندسان قزوین تا به حال در حوزه ترافیک بویژه ایجاد پنجاه کیلومتر مسیر امن دوچرخه خمدمات ارزشمندی به مجموعه مدیریت شهری ارایه داده اند، در صورت همکاری بیش تر جامعه مهندسان با حوزه مدیریت شهری بی تردید رویداد های بهتری در شهر رقم میخورد.
لازم به ذکر است، در این مراسم، از پیشکسوتان حوزه ساخت وساز استان، اعضای سابق هیأت مدیره سازمان و نفرات منتخب آزمون ورود به حرفه در رشته های ۷ گانه تجلیل گردید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی چیست؟

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اسفند ۹۷
681 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0