عدم شایستگی مدیریت بنا و کارگر بر مهندس معاون امور عمرانی استاندار اردبیل

عدم شایستگی مدیریت بنا و کارگر بر مهندس

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: شایسته نیست که بنا، کارگر و سازنده مهندسان را در حوزه نظارت و اجرا مدیریت کنند و خواسته‌های خود را بر خواسته فنی و تخصصی ارجحیت دهند.

کد خبر: 970807006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ آبان ۹۷ - ۶:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: شایسته نیست که بنا، کارگر و سازنده مهندسان را در حوزه نظارت و اجرا مدیریت کنند و خواسته‌های خود را بر خواسته فنی و تخصصی ارجحیت دهند.

عدم شایستگی مدیریت بنا و کارگر بر مهندس

عدم شایستگی مدیریت بنا و کارگر بر مهندس

نباید بنا و کارگر بر مهندس  مدیریت کنند

بهروز ندایی در آیین اعطای اعتبارنامه هیئت مدیره هشتمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: نظام مهندسی ساختمان در استان اردبیل از ابتدا خوب بنا نهاده شده و شاکله آن بگونه‌ای است که از لحاظ انسجام و قانونمندی شرایط آن بمراتب مطلوب و مناسب ‌تر از نظام مهندسی ساختمان در سایر استان‌هاست.
ندایی با قدردانی از هیئت مدیره قبلی و منتخبین دوره جدید در نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از هر جهت وضعیت مناسبی دارد و انتظار می‌ رود در دوره جدید نیز ایرادات و اشکالات برطرف و زمینه توانمندسازی این مجموعه بیش از پیش فراهم آید.

وی ادامه داد: البته مهندسان ما در حوزه نظارت بر کیفیت ساخت و ساز ورود مطلوبی نداشتند بطوری که بنا، کارگر و سازنده از این ضعف استفاده کرده و به نوعی تلاش می ‌کنند مهندسان ما را مدیریت کنند چنان چه خواسته‌های خود را اعمال می‌ کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سال‌ های سال است که در برخی از حوزه ‌های ساخت و ساز با مشکل جدی در طراحی و اجرا روبرو هستیم در حالیکه باید ضعف‌ های موجود در سایه مدیریت و نظارت مهندسان حل گردد.

عدم شایستگی مدیریت بنا و کارگر بر مهندس

ندایی تصریح کرد: ما در حوزه ساخت و سازها بویژه در نازک‌کاری و اجرای دیوار حایل با مشکلاتی مواجه هستیم بطوری که در زمین لرزه اخیر کرمانشاه ما به عینه دیدیم که غفلت از نازک‌کاری چه بلایی را بر سر ساکنان این مناطق آورده بود.
وی، لزوم توجه به نماسازی براساس مصالح بومی و شرایط آب و هوایی را یادآور شد و گفت: جالب است سایر اصناف و تشکل ‌ها در حوزه سرمایه ‌گذاری ورود پیدا کرده‌اند ولی تا به حال نظام مهندسی ساختمان در این بخش وارد نشده و انتظار می‌ رود مهندسان نیز در حوزه تخصصی و فنی از جمله راه‌‌ اندازی آزمایشگاه فنی خاک و مکانیک، کنترل جوش، ساخت مسکن و حوزه گردشگری ورود پیدا کرده و هم چون نظام پزشکی در این بخش موفق عمل کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: ما انتظار داریم مهندسان با دولتمردان نیز همکاری نزدیک و متقابلی داشته باشند تا در اجرای پروژه‌ های نیمه ‌تمام آستین بالا زده و با توان تخصصی و فنی خود در این بخش موفق عمل کنند.

ندایی تصریح کرد: جامعه مهندسان براحتی می‌ توانند بعنوان بازوی فنی و قابل اعتماد جامعه در تکمیل این پروژه ‌های نیمه تمام ورود پیدا کرده و به وظیفه خطیر خود در این بخش عمل کرده و یاری گر دستگاه‌ های اجرایی باشند.

ندایی، لزوم همکاری مهندسان را با شهرداری‌ ها در نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌ ها و گزارش تخلفات احتمالی را یادآور شد و افزود: ما با انباشتی از پرونده در کمیسیون ماده صد مواجه هستیم که در این بین بنظر می‌ رسد یا نظارت مهندسان در ساخت و سازها ضعیف بوده و یا شهرداری پرونده‌ ها را به موقع ارسال نمی ‌کند که در هر دو صورت باید هم مهندسان و هم شهرداری به محض مشاهده تخلف در ساخت و سازها گزارش خود را ارائه کرده و جلوی ساخت و ساز را بگیرند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: حکمی که ما در کمیسیون ماده صد مبنی بر تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می ‌گیریم گاه در صحنه عمل با مقاومت و مشکلاتی مواجه می گردد که برای کاستن از این مشکلات و دغدغه‌ها انتظار داریم با نظارت دقیق و فنی سخت و سازها انجام گردد.

عدم شایستگی مدیریت بنا و کارگر بر مهندس
منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۷
750 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0