رشد کیفیت ساخت و ساز با صدور شناسنامه فنی ملکی| عمر مفید ساختمان ها افزایش می یابد؟ رشد کیفیت ساخت و ساز با صدور شناسنامه فنی ملکی| عمر مفید ساختمان ها افزایش می یابد؟

رشد کیفیت ساخت و ساز با صدور شناسنامه فنی ملکی| عمر مفید ساختمان ها افزایش می یابد؟

رشد کیفیت ساخت و ساز با صدور شناسنامه فنی ملکی| عمر مفید ساختمان ها افزایش می یابد؟ ، درج نام مجری ذی صلاح در پروانه های ساختمانی موجب بالا رفتن کیفیت ساخت و ساز می شود

کد خبر: 021220002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ اسفند ۰۲ - ۱۰:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رشد کیفیت ساخت و ساز با صدور شناسنامه فنی ملکی| عمر مفید ساختمان ها افزایش می یابد؟ ، درج نام مجری ذی صلاح در پروانه های ساختمانی موجب بالا رفتن کیفیت ساخت و ساز می شود

رشد کیفیت ساخت و ساز با صدور شناسنامه فنی ملکی| عمر مفید ساختمان ها افزایش می یابد؟

رشد کیفیت ساخت و ساز با صدور شناسنامه فنی ملکی| عمر مفید ساختمان ها افزایش می یابد؟
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بیان کرد:
رشد کیفیت ساخت و ساز با صدور شناسنامه فنی ملکی| عمر مفید ساختمان ها افزایش می یابد؟
کریمی آنچه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: درج نام مجری ذی صلاح در پروانه های ساختمانی موجب بالا رفتن کیفیت ساخت و ساز می شود.
صدور پایان کار ساختمان اگر چه فقط با شناسنامه فنی ملکی، امکان پذیر است اما تعداد زیادی از شهرداری‌ها این مسئله را رعایت نمی کنند. از طرف دیگر شهرداری‌ها مجری ذی صلاح در ساخت و سازها را الزامی نمی‌دانند و ساخت و ساز بدون مجری پیش می‌رود.
این عدم الزام از سوی شهرداری ها باعث شده است که سازمان نظام مهندسی ساختمان در جدیدترین اقدام خود از شهرداری ها بخواهد نام مجری ذی صلاح در پروانه ساختمانی بر اساس مقررات ملی ساختمان و رای دیوان عدالت در پروانه ساختمان درج گردد.
علی کریمی آنچه رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در مورد این که آیا شهرداری ها همچنان از درج نام مجری ذیصلاح در پروانه ساختمانی خودداری می کنند؟ ادامه داد: تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان همواره این بوده است که به قانون احترام گذاشته و آنرا اجرایی کند. در مورد درج نام مجری ذیصلاح در پروانه ساختمانی نیز تلاش ما این بوده است که این مهم به ثمر بنشیند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با معاون استاندار تهران برای الزام شهرداری ها به درج نام مجری ذی صلاح در پروانه های ساختمانی رایزنی های خود را انجام داده و تمام موارد در مورد مزیت‌های این مهم را به آنها اطلاع داده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با معاون استاندار تهران برای الزام شهرداری ها به درج نام مجری ذی صلاح در پروانه های ساختمانی رایزنی های خود را انجام داده و تمام موارد در مورد مزیت های این مهم را به آنها اطلاع داده است.
عمر مفید ساختمان در ایران حدود سی سال است و به هر حال کیفیت ساخت و ساز در ایران نسبت به گذشته بهتر شده است. اما با اجرای این قانون امکان اجرای قانون شناسنامه ملکی که سبب امکان پایش ساختمان‌ها و افزایش کیفیت ساختمان‌ها می شود فراهم خواهد شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در پاسخ به این سوال که درج نام مجری ذیصلاح در پروانه ساختمانی چه کمکی به بخش مسکن و ساخت و ساز خواهد کرد؟ افزود: به هر حال عمر مفید ساختمان در ایران حدود سی سال است و به هر حال کیفیت ساخت و ساز در ایران نسبت به گذشته بهتر شده است. اما با اجرای این قانون امکان اجرای قانون شناسنامه ملکی که سبب امکان پایش ساختمان‌ها و افزایش کیفیت ساختمان‌ها می شود فراهم خواهد شد.
از شهرداری‌ها درخواست شده است که نام مجری ذی صلاح در پروانه ساختمانی طبق مقررات ملی ساختمان و رای دیوان عدالت در پروانه ساختمان درج گردد
وی در پاسخ به این سوال که صدور شناسنامه فنی ملکی به کجا رسید؟ گفت: در مورد شناسنامه فنی ملکی نیز، موضوع با معاون استاندار تهران مطرح شده است. بر اساس این موضوع، از شهرداری‌ها درخواست شده است که نام مجری ذی صلاح در پروانه ساختمانی بر اساس مقررات ملی ساختمان و رای دیوان عدالت در پروانه ساختمان درج گردد. اگر این اتفاق بیفتد، صدور شناسنامه فنی ملکی نیز به صورت اجرایی انجام خواهد شد و ساختمان‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار خواهند بود.
وی گفت: اجرای این قانون سبب می‌شود که کیفیت مسکن به عنوان بالاترین دارایی مردم افزایش یابد و ساختمان‌ها پایش شوند.
کریمی در مورد ایمنی و پایداری ساختمان ها نیز تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسانی که دارای پروانه مهندسی اشتغال به کار هستند در ۳ بخش طراحی، نظارت و اجرا در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: هم‌چنین بخش آزمایشگاه نیز به این سه بخش اضافه می‌شود که در آن مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان‌ها، مانند بتن، آزمایش می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که ساختمان‌ها از نظر ایمنی و پایداری از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.
مهندسان مجری نقش بسزایی در اجرای ساختمان‌ها و نظارت بر آنها دارند. آنها مسئولیت اجرا و نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان مربوط به ساختمان‌ها را برعهده دارند
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: در این فرآیند، مهندسان مجری نقش بسزایی در اجرای ساختمان‌ها و نظارت بر آنها دارند. آنها مسئولیت اجرا و نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان مربوط به ساختمان‌ها را برعهده دارند. اگر خطایی در حین اجرا رخ داد، آنها می‌توانند مشکل را رفع و رجوع کنند. هم چنین، در بخش طراحی نیز طراحان سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توانند به خوبی با ارباب رجوع و مالکان تعامل کرده و مقررات ملی مربوط به ساختمان را در طراحی سازه، برق و مکانیک متوازن کنند.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران قادر است بازرسی‌هایی را انجام دهد تا کیفیت کار اعضای خود را بررسی کند و از طریق این بازرسی‌ها، پایش کیفیت ارائه خدمات مهندسی را به سطح قابل قبولی برساند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۰۲
255 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0