ارتقاء کیفیت از اولویتهای نظام مهندسی است ریاست سازمان نظام مهندسی میبد

ارتقاء کیفیت از اولویتهای نظام مهندسی است

ریاست سازمان نظام مهندسی میبد بیان کرد: تمرکز روی امور فنی و ارتقاء کیفیت از اولویتهای نظام مهندسی است.

کد خبر: 961206006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۸:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی میبد بیان کرد: تمرکز روی امور فنی و ارتقاء کیفیت از اولویتهای نظام مهندسی است.

ارتقاء کیفیت از اولویتهای نظام مهندسی است

ارتقاء کیفیت از اولویتهای نظام مهندسی است

ارتقاء کیفیت  از اولویتهای نظام مهندسی است

محمدحسین صباغی عنوان داشت: بسیاری از معضلات اجتماعی امروز ما ناشی از نداشتن مسکن مناسب است و آن گونه که انتظار می رود به موضوع معماری و استحکام در ساخت وسازها توجه نمی گردد.
وی با عنوان این که مسکن، بزرگ ترین سرمایه غالب اکثر افراد جامعه است، گفت: باید برای استفاده بهتر و بیش تر از این سرمایه گزاری، نسبت به رعایت شاخصهای فنی، نظارتی، مصالح و طراحی معماری آن توجه بیش تری کرد .
صباغی، طراحی،نظارت و اجرا را ۳ رکن اصلی کیفیت درساختمان ذکر کرد و نبود حتی یک ضلع از این مثلت را عامل عدم کیفیت درساخت و ساز بیان داشت .
وی، تمرکز روی امورصنفی، فنی، ارتقاء کیفیت درساخت وساز، پرهیز از حاشیه پردازی و آگاه سازی مالکین را از اولویتهای نظام مهندسی عنوان کرد و افزود: امروز ورود در طراحی و معماری و ساخت وساز فقط با آموخته های دانشگاهی کافی نیست بهمین علت نظام مهندسی با برگزاری دوره های تخصصی بدنبال افزایش تخصص و کارآمدی مهندسین است.
رئیس نظام مهندسی میبد، رعایت کیفت درساخت وساز را با توجه به شرایط اقلیمی و زلزله خیزی کشورامری ضروری خواند و گفت: در عصر فرا ارتباطات نقش رسانه ها در آگاه سازی واطلاع رسانی به مردم به عنوان مالک و به مهندسین ومجریان پروژه ها بسیار دارای اهمیت دانست.
وی، استفاده از مصالح استاندارد در ساخت وساز را یکی دیگر ازعوامل مهم کیفیت ساختمان دانست و گفت: برای بهبود خدمات نظارتی حضور نظارت مقیم کارگاهی ضروری است که برای نیل به این امرحمایت و مشوقهای دولتی هم نیاز است .
رئیس نظام مهندسی میبد با اشاره به بافتهای فرسوده و تاریخی بیان کرد: به علت وجود زیرساختها در بافتهای تاریخی، انشعابات، کوچه ها و معبرهای مختلف میتوان درصنعت ساختمان سرمایه گذاری کرد و به نتایج خوبی هم دست یافت .

ارتقاء کیفیت از اولویتهای نظام مهندسی است

وی با اشاره به آمار پروانه صادر شده در شهرستان میبد اظهار داشت: سالانه بین چهارصد تا ششصد پروانه درشهرستان میبد صادرمی گردد که زیربنای حدود صد و بیست هزار مترمربع را شامل میشود این در حالیست که طبق انشعابات آب، برق و مخابرات و یا مطالعات میدانی، ۲ برابر این آمار در شهرستان میبد ساخت وساز داریم که این نشان میدهد پنجاه درصد ساخت وسازها درمیبد بدون پروانه احداث میگردد.
صباغی با اشاره به این که شهرداری اخیرا تمام سعی خود را بکار گرفته است که ساخت وسازهای بدون پروانه کنترل گردد، اظهار داشت: ساخت وسازهای بدون پروانه سبب عدم توانایی در برنامه ریزی شهری، کیفیت نماها و ساخت وساز میشود که مسئولان شهر قطعا دنبال بهبود این شرایط هستند.
وی با اشاره به شایعه بالا بودن نرخ تعرفه های نظام مهندسی هم با اعلام نرخ چند استان بیان کرد: نرخ تعرفه ها با توجه به ضوابط در کمیته ۴ نفره استان مصوب و به شهرستان ها ابلاغ می گردد.
صباغی یاد آور شد: تعرفه خدمات مهندسی میبد در پایین ترین میزان درسطح استان قرار دارد.
وی، صدورشناسنامه فنی و ملکی ساختمان را که در آن تمام اطلاعات ساختمان از صفر تا صد آورده شده را یکی از موضوعات مفغول مانده در کشور دانست و خاطر نشان کرد: صدور شناسنامه فنی وملکی ساختمان را دنبال میکنیم که اگر به نتیجه برسد برای مالک و خریدار آن در مرحله بعد کمک بزرگی میکند.
میبد در پنجاه کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی مهر ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
968 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0