ارتقا کیفیت ساخت و ساز با استفاده از ظرفیت کارگران دارای کارت مهارت حرفه ای ارتقا کیفیت ساخت و ساز با استفاده از ظرفیت کارگران دارای کارت مهارت حرفه ای

ارتقا کیفیت ساخت و ساز با استفاده از ظرفیت کارگران دارای کارت مهارت حرفه ای

ارتقا کیفیت ساخت و ساز با استفاده از ظرفیت کارگران دارای کارت مهارت حرفه ای ، صورت می گیرد. در آئین تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان منعقد گردید

کد خبر: 990431016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹ - ۸:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، ارتقا کیفیت ساخت و ساز با استفاده از ظرفیت کارگران دارای کارت مهارت حرفه ای ، صورت می گیرد. در آئین تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان منعقد گردید

ارتقا کیفیت ساخت و ساز با استفاده از ظرفیت کارگران دارای کارت مهارت حرفه ای

ارتقا کیفیت ساخت و ساز با استفاده از ظرفیت کارگران دارای کارت مهارت حرفه ای
انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی
در آئین تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان منعقد گردید.
حسین خوش آیند، در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان، بیان کرد: در سال جهش تولید و در راستای گسترش آموزش‌ های تخصصی مهارتی در حوزه صنعت ساختمان تفاهم‌نامه ای همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان منعقد گردید.
خوش آیند ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای گسترش روز افزون سامانه‌ های نوین مدیریتی و مهارتی و به منظور توسعه آموزش ‌های مهارت محور و فنی حرفه‌ای منعقد شده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی به اهداف تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: همکاری متقابل برای برگزاری دوره های آموزشی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان بمنظور تربیت افراد و اعطای گواهینامه بویژه در درجه های یک و دو و پوشش رسته های درج شده در دفترچه اطلاعات ساختمان، همکاری متقابل طرفهای تفاهم نامه در نیازسنجی، امکان سنجی، ارزیابی آموزشی، گرداوری و بازنگری استانداردهای مهارتی، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی مورد نظر و صدور گواهینامه‌های مربوط از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
وی، فراهم کردن زمینه های لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت ساختمان با برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی عملی و باز آموزی شاغلین، بهره‌برداری از ظرفیتها و توانمندیهای طرفهای تفاهم نامه، فراهم کردن زمینه های لازم برای تربیت نیروی انسانی در فناوری ‌های نوین و راهبردی ساختمان را از دیگر اهداف عنوان کرد.
خوش آیند ادامه داد: برگزاری گردهمایی ها و همایش های تخصصی و علمی در مورد صنعت ساختمان، همکاری و پی‌گیری الزام استفاده از کارگران دارای پروانه مهارت فنی در اجرای ساختمانها و اجرایی کردن قوانین الزام فراگیری آموزش های فنی حرفه ای برای اشتغال به کار از دیگر اهداف است.
وی، بمدت اجرای تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: مدت اعتبار این تفاهم از تاریخ امضاء بمدت ۳ سال شمسی است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم نامه با توافق طرفهای تفاهم نامه انجام خواهد شد.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی ادامه داد: هم‌چنین در صورتی که حوادث غیر مترقبه و خارج از حیطه و اقتدار و اختیار بر هر یک از طرفهای تفاهم نامه حاکم گردد و سبب بروز هرگونه تأخیر در اجرای مفاد تفاهم نامه گردد تا زمان رفع شرایط فوق، تفاهم نامه به حالت تعلیق درآمده و مسئولیتی از این جهت متوجه طرفین مقابل نخواهد بود.
عباسی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نیز در این جلسه به نقش نظام مهندسی ساختمان در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: در برخي موارد سازندگان به استفاده از حضور کارگران فاقد صلاحیت اقدام ميكنند و این انر در کاهش ایمن سازی تقش موثری دارد.
عباسی با عنوان این که کنترل و نظارت بر فعالیت کارگران دارای کارت مهارت، از جمله مهم‌ترین اقدامات ساخت و ساز استاندارد محسوب می ‌گردند، بیان کرد: در صورت فعال ‌سازی سامانه کارگران دارای صلاحیت بصورت رتبه بندی و استفاده از ظرفیت آنها، مشکلات استاندارد سازی کاهش می‌ یابد.
وی در ادامه با اشاره به بند قانون نظام مهندسی مبنی بر الزام استفاده از ظرفیت کارگران دارای صلاحیت حرفه ای بیان کرد: استفاده از مصالح استاندارد و کارگران ماهر از عوامل مهم برای ساخت یک ساختمان با کیفیت است
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۹
436 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0