عدم امکان صدور پروانه واحد مسکونی برای زمین های کم‌تر از صد و پنجاخ مترمربع عدم امکان صدور پروانه واحد مسکونی برای زمین های کم‌تر از صد و پنجاخ مترمربع

عدم امکان صدور پروانه واحد مسکونی برای زمین های کم‌تر از صد و پنجاخ مترمربع

عدم امکان صدور پروانه واحد مسکونی برای زمین های کم‌تر از صد و پنجاخ مترمربع ، عاملی جهت احداث هفتاد درصد ساخت و سازها در یزد بدون پروانه شده است

کد خبر: 990516004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ مرداد ۹۹ - ۸:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم امکان صدور پروانه واحد مسکونی برای زمین های کم‌تر از صد و پنجاخ مترمربع ، عاملی جهت احداث هفتاد درصد ساخت و سازها در یزد بدون پروانه شده است

عدم امکان صدور پروانه واحد مسکونی برای زمین های کم‌تر از صد و پنجاخ مترمربع

عدم امکان صدور پروانه واحد مسکونی برای زمین های کم‌تر از صد و پنجاخ مترمربع
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با عنوان این که در چرخه ساخت و سازهای استان مشکلاتی وجود دارد ، بیان کرد: هفتاد درصد سازه ها بدون پروانه ساخته می گردد.
مهدی سالاری در جلسه بر خط (آنلاین) خانه مطبوعات یزد، گفت: با توجه به این که امکان صدور پروانه واحد مسکونی برای زمینهای کم‌تر از صد و پنجاخ مترمربع وجود ندارد، این موضوع مسائلی را ایجاد کرده است.
سالاری ادامه داد: طبق تصمیماتی که گرفته شده، مقرر گردید برای تمامی  تفکیک ‌های که قبل از سال نود و هشت انجام شد، پروانه صادر گردد و برای تفکیک‌ های سال نود و هشت به بعد مراقبت بیشتر صورت گیرد تا تفکیک زیرحد نصاب انجام نگردد.
سالاری افزود: بهمین دلیل، براساس تصمیمی که گرفته شد تمامی تفکیکیهای زیرحد نصاب در استان تا قبل از سال نود و هشت، پروانه ساخت دریافت کنند و از سال نود و هشت، همه تفکیکی ها باید صد و پنجاه مترمربع باشد.
وی، وجود سیستم دو نقشه ای را آفتی در ساخت و سازهای استان  دانست و گفت: با همکاریهای گذشته دبیرخانه ای ایجاد شد تا با تحقیقات میدانی و بررسیهای لازم بتوان نقشه هایی ارائه کرد که در عین هماهنگی با ضوابط و موقعیت مکانی ساختمان، با خواسته مالک نیز مطابقت داشته باشد.
وی تصریح کرد: باید برای حفظ این دستاورد تلاش کرد و در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری شهرداری هستیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با عنوان این که یک سری ابهاماتی در باره رعایت نشدن قوانین برای ساختمان‌ های متخلف و خاص در شهر و استان وجود دارد، افزود:‌ در این زمینه  واحد رسیدگی به پرونده‌های ویژه برای ساختمان‌ های متخلف خاص تشکیل شده است و ساختمان‌ های که خارج از چارچوب شهرداری و نظام مهندسی نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده اند به مراجع قضایی معرفی می گردند.
وی با عنوان این که شهروندان نباید هیچ هزینه ای را به ناظران  پرداخت کنند، گفت: تلاش شده است که رابطه مالی بین ناظران و مالکان در استان به صفر برسد.
سالاری ادامه داد: ساماندهی دفاتر مهندسی در استان نظارت و رصد می گردد و در بخش مجریان ذیصلاح نیز اجازه داده نمی ‌شود که مجریان به شکل صوری صرفا امضا کننده باشند بگونه‌ای که تعدادی از آن ها  به شورای انتظامی سازمان معرفی شدند.
سالاری، تعداد دفاتر خدمات طراحی و نقشه نظام مهندسی در استان را دویست و بیست مورد بیان کرد و گفت: از این تعداد صد و شصت و هفت دفتر فعال و مابقی بصورت نیمه فعال است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، برگزاری دوره های آموزشی برای مهندسان، توسعه خدمات غیرحضوری و تسهیل در فرایند خدمات را از جمله اقدامات نظام مهندسی ساختمان استان بیان کرد و گفت: هم اکنون ۱ هزار زن عضو نظام مهندسی هستند.
سالاری در ادامه با گرامی‌داشت هفدهم مرداد که به روز خبرنگار نام‌گذاری شده است، گفت: نمایندگان رسانه های استان همراهی مطلوبی با سازمان نظام مهندسی دارند و موفقیت ما در زمینه های مختلف حاصل تلاش این قشر است.
شهید صارمی  خرداد سال چهل و هفت، در شهرستان بروجرد متولد شد بعد از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت هفده ماه را در آن جا گذراند،  مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.
محمود در سال هفتاد مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد،  در سال هفتاد و یک در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج کرد. در سال  هفتاد و پنج، بعنوان مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افعانستان انتخاب شد و دو سال بعد در تاریخ هفدهم مرداد هفتاد و هفت، در شهر مزار شریف بدست گروه طالبان کشته شد.
در هفدهم مرداد هفتاد و هفت، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، بهمراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.
شهادت  صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در هفدهم مرداد هفتاد و هفت، بهانه ای شد برای نام‌گذاری یک  روز از سال به نام نامیِ «خبرنگار».
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۹
461 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0