اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پایلوت از ارومیه اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پایلوت از ارومیه

اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پایلوت از ارومیه

اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پایلوت از ارومیه ، آغاز شده و قرار است با رفع نواقص در تمام استان اجرایی گردد

کد خبر: 000226001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۰ - ۹:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پایلوت از ارومیه ، آغاز شده و قرار است با رفع نواقص در تمام استان اجرایی گردد

اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پایلوت از ارومیه

اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پایلوت از ارومیه
اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پایلوت از ارومیه / ابلاغ تعرفه‌های جدید خدمات مهندسی از ابتدای سال جاری
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت پایلوت از ارومیه آغاز شده و قرار است با رفع نواقص در تمام استان اجرایی گردد.
امیرحسین مرادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی در باره ابلاغ تعرفه‌های خدمات مهندسی اظهار داشت: برای نخستین بار در استان، تعرفه خدمات مهندسی از ابتدای سال ابلاغ گردید و بر این اساس تعرفه خدمات مهندسی ۱۴۰۰ با تصویب هیات مدیره نسبت به سال گذشته سی و هشت درصد افزایش یافت و با توجه رقم پایین خدمات مهندسی نسبت به هزینه ساخت‌وساز، افزایش بیست و پنج درصدی نیز به زودی در هیات چهارنفره مطرح خواهد شد.
مرادزاده ادامه داد: تعرفه خدمات مهندسی در سال‌های گذشته نزدیک به ۵ ماه بعد از شروع سال تصویب و ابلاغ می ‌شد به طوری که در سال گذشته، آبان ماه اجرایی گردید.
وی تصریح کرد: در اسفند سال گذشته، ۷۶۷ نقشه با همکاری شیفتی کارکنان سازمان برای تصویب نقشه‌ها تا قبل از افزایش تعرفه‌ ها، بررسی و به جز ۴۵ نقشه، مابقی بعد از کنترل، به سیستم ارجاع ارسال گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی در باره تعرفه گاز نیز افزود: با پیشنهاد هیات مدیره و موافقت اداره کل راه و شهرسازی، تعرفه گاز سی و هشت درصد افزایش یافت ضمن اینکه برای نخستین بار در سطح استان از سال نود و شش، تاکنون با موافقت هیات مدیره، تعرفه تفکیک افزایش صد و هشتاد درصدی یافت و ابلاغ گردید و اکنون اجرایی شده است.
مرادزاده در باره تعرفه ترافیک و شهرسازی و بازرسی ارت رشته برق نیز در دستور کار قرار گرفته و بزودی با برگزاری جلسه هیات ۴ نفره تعرفه جدید ابلاغ خواهد شد.
وی در باره نظام جامع الکترونیک به عنوان یکی از اقدامات اساسی دور هشتم هیات مدیره برشمرد و افزود: این سامانه از پانزده روز گذشته به صورت پایلوت در ارومیه اجرایی شده و بعد از رفع کامل ایرادات، در سایر شهرستان ‌های استان نیز اجرایی خواهد شد.
وی یکی از مشکلات نظام جامعه الکترونیک را عدم لینک به سیستم شهرداری عنوان و بیان کرد: این موضوع در حال بررسی است و بعد از رایزنی و برگزاری جلسات مختلف با شهرداری، روز گذشته با مجید آقازاده شهردار ارومیه گفت و گو و مقرر گردید، سیستم شهرداری در اختیار سازمان نظام مهندسی قرار و نظام جامع الکترونیک بصورت کامل الکترونیکی و سیستمی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به عضویت شهردار ارومیه در سازمان نظام مهندسی و اطلاع از رویه‌ها، این اتفاق در تسریع در پیش‌برد این سامانه الکترونیکی بیش از گذشته تاثیرگذار خواهد بود.
وی به موضوع تخصیص زمین برای احداث دفاتر شهرستانی سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان یکی دیگر از اقدامات هیات مدیره دور هشتم برشمرد و افزود: این اتفاق برای شهرهای خوی، پلدشت، پیرانشهر، مهاباد ، میاندوآب، تکاب، سردشت، شاهین‌دژ و قره ضیاالدین و… رخ داده و در ارومیه نیز فاز نخست زمین خریداری و بزودی با دریافت فاز دوم، مجتمع تفریحی، ورزشی و فرهنگی برای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان احداث گردد که در این خصوص باید از حمایت ‌های مدیر کل راه و شهرسازی استان در حمایت از سازمان نظام مهندسی قدردانی کرد.
مرادزاده به کاهش مراجعات حضوری اعضا بدلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه و نرم افزار گیشه، مراجعات اعضا کاهش و با کد پیگیری و از راه دور انجام می ‌شود ضمن اینکه یکی دیگر از اقدامات هیات مدیره دور هشتم، ایجاد اتاق شیشه‌ایست که آمار و ارجاع نظارت‌ها به صورت هفتگی در کانال و سایت سازمان قرار می ‌گیرد.
وی در مورد وضعیت طرح تفضیلی نیز گفت: جلسات مختلفی با استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری انجام گرفته و با توجه به ابلاغ این طرح به عنوان قانون و اجرایی شدن آن از دی‌ماه سال نود و نه، در حال احصا ایرادات و موارد ابهام هستیم و در این مورد، با رایزنی‌های صورت گرفته با شهرداری ارومیه و اداره کل راه و شهرسازی این موضوع مطرح تا با پی‌گیری آن شاهد برطرف شدن ایرادات باشیم.
وی در باره آمار ساخت‌وساز نیز گفت: تعداد نقشه ها در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد از لحاظ تعداد و هم‌چنین از لحاظ متراژ کاهش یافته که یکی از علل آن ضوابط جدید ساخت و ساز و همچنین شرایط خاص حاکم بر بازار است.
وی هم‌چنین گفت: برای نخستین بار در سطح استان، ایجاد امتیاز ویژه برای شاغلین تمام وقت در حرفه بود که اعمال ضریب شاغل تمام وقت از اوایل هفته آتی عملیاتی خواهد شد.
مرادزاده در مورد وضعیت تخلفات نیز گفت: جلسات مختلفی در کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز برگزار و سازمان نیز پیشنهادات و طرح ‌هایی را ارائه داده که علی‌رغم استقبال از سوی معاونت عمرانی، راه و شهرسازی و شهرداری، فعلا ابلاغ نشده با این حال تلاش برای اجرایی شدن ادامه دارد ضمن اینکه با الکترونیکی شدن سامانه و حذف موضوع ۲ نقشه‌ای، تخلفات به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش و شاهد ساخت و ساز با نقشه مصوب و کمترین تخلفات خواهیم بود.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اردیبهشت ۰۰
450 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0