مصمم به تغییر ساختار نظام مهندسی هستم وزیر راه و شهر سازی بیان کرد:

مصمم به تغییر ساختار نظام مهندسی هستم

عباس آخوندی با عنوان این که مصمم به تغییر ساختار توزیع کوپنی نظام مهندسی هستم، اظهار داشت: جامعه مهندسی از این تصمیم استقبال میکند.

کد خبر: 970216002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عباس آخوندی با عنوان این که مصمم به تغییر ساختار توزیع کوپنی نظام مهندسی هستم، اظهار داشت: جامعه مهندسی از این تصمیم استقبال میکند.

مصمم به تغییر ساختار نظام مهندسی هستم

مصمم به تغییر ساختار نظام مهندسی هستم

مصمم به تغییر ساختار نظام مهندسی  هستم

وزیر راه در مراسم انتخاب بهترین ایده برای طراحی نوسازی بافت فرسوده منطقه حکم آباد تبریز عنوان کرد: مدتی بود که طرح خوب ساختمانی ندیده بودیم و حالمان خوب نبود. پس از مدت ها که ساختمانهایی عبوس با ده ها هزار میلیارد تومان ساخته شد چند طرح خوب دیدم و امیدوار هستیم اجرای این طرحها بازگشت خردورزانه به اندیشه ایرانشهری باشد.
آخوندی با عنوان این که معماری، خودِ زندگی است، ادامه داد: آن چه خلق می ‌شود فهم انسان ها از زندگی است. هنوزهم که هنوز است بخشی از معرفی فرهنگ ایران را طرحهای معماری و ساختمانهای با طرحهای ویژه تشکیل میدهد که با آثار معنوی و فرهنگی ما بی ارتباط نیست.
وی تصریح کرد: آن چه  ساختمان هایی که در دهه های گذشته ساخته میشد و مرا رنج میداد این بود که ایرانیها باید خرد ورزتر از آن باشند که با چنین ساختمانهایی شناسانده شوند. امیدوار هستم طرحهای جدید بازگشت به خردورزی و رویکردهای ایرانشهری مناسب باشد.
به گفته وی در آن چه ساخته می ‌شود حجم و مقیاس اهمیتی ندارد اما این معماری اندیشه ورزانه است که به آن ارزش میدهد. در بازآفرینی شهری از نظر من آن چه میتواند این بحث را در کنار بحثهای مالی و سازمانی اش به پیش ببرد اهداف نمونه های خوب و با کیفیت است که میتواند هویت یک منطقه را عوض کند.
آخوندی اظهار داشت: آن هایی که سراغ سیستمهای تکراری بی هویت در ساخت و ساز میرفتند اگر کمی مطالعه میکردند دیگر شاهد برچسب خوردن بی کیفیت و بی هویت به آن نبودیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: این همه ساختمان که در کشور ساخته می ‌شود مانند ساختمان بیمارستان ها، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و … می بایست طبق معماری ایرانی باشد اما به علت کالایی شدن انسان، ایستگاه ها را به بیرون شهر بردند؛ کاری که در ایستگاه راه آهن شیراز، همدان و رشت انجام شد.

مصمم به تغییر ساختار نظام مهندسی هستم

آخوندی ادامه داد: در مورد جاده سازی نیز همین وضعیت را شاهد هستیم و وقتی راجع به معماری جاده صحبت می ‌شود عده ای با تعجب به آن نگاه میکردند. جاده هراز در طول مسیر خود یکی از زیباترین مناظر طبیعی ایران است ولی از نظر معماری راه کسی به آن اهمیت نداده است. این در حالیست که همه بیمارستان ها میتوانند یک اثر معماری شاخص در هر شهر باشند.
وی خاطر نشان ساخت: وقتی میبینیم سرنوشت نظام مهندسی به توزیع کوپن تبدیل شده است با تمام وجود احساس ناراحتی میکنم. وقتی میخواهیم نظام توزیع کوپنی نظام را عوض کنیم چه داستان هایی که ساز میکنند. البته من به این تغییر مصمم هستم جامعه مهندسی ایران هم از آن حمایت میکند.

منبع : جامعه خبری تحلیلی الف

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۷
1128 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0