ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد:

شناسایی عوامل تخلف چهل میلیارد تومانی/مالیات خوب است ولی مسکن شرایطش را ندارد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این که تخلف چهل میلیارد تومانی دوره پیش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در حال پی گیری است بیان کرد: در خصوص شناسایی کسانیکه در این ماجرا مداخله داشتند در حال جمعبندی نهایی هستیم، مبالغ هم بلوکه شده و ظرف هفته های آتی اقدامات جدیدی انجام خواهد شد.

کد خبر: 960417005 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ تیر ۹۶ - ۹:۱۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این که تخلف چهل میلیارد تومانی دوره پیش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در حال پی گیری است بیان کرد: در خصوص شناسایی کسانیکه در این ماجرا مداخله داشتند در حال جمعبندی نهایی هستیم، مبالغ هم بلوکه شده و ظرف هفته های آتی اقدامات جدیدی انجام خواهد شد.شناسایی عوامل تخلف چهل میلیارد تومانی

شناسایی عوامل تخلف چهل میلیارد تومانی

شناسایی عوامل تخلف چهل میلیارد تومانی

شناسایی عوامل تخلف چهل میلیارد تومانی

فرج الله رجبی، صبح امروز در جلسه خبری در مورد آخرین وضعیت تخلف چهل میلیارد تومانی که در دوره پیش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران رخ داده است بیان کرد: قطعا در دوره جدید شورای مرکزی، بنای ما بر یک نوع کنترل و انضباط تشکیلاتی است. برنامه ما این است که به برنامه هایی که در سازمان رخ داده یا نداده ورود پیدا کنیم. بحث تخلف چهل میلیارد تومانی هم تا حدود زیاد انجام شده و گزارش های بسیاری در سازمان نظام مهندسی و نیز سازمان های دیگر انجام شده است.
رجبی گفت: بر اساس قانون و وظایفی که داریم در حال پی گیری این پرونده هستیم. طرح در مراجع قضایی انجام شده است. در باره شناسایی کسانیکه در این ماجرا مداخله داشتند نیز در حال جمعبندی نهایی هستیم و کمک میکنیم که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یک اقدام مهمی انجام دهد. الان هم مبالغ بلوکه شده است و ظرف هفته های آتی اقدامات جدیدی انجام خواهد شد. از این اتفاق جمعبندی هم داریم و بخشنامه هایی هم برای سازمان ها ارایه میکنیم که امیدواریم یک وحدت رویه در سازمان ایجاد کنیم.
وی هم چنین درمورد قانون «مالیات بر ساخت و سازهای مسکونی»عنوان کرد: وضع قانون مالیات در شرایط کنونی که بخش مسکن نیاز به خروج از رکود دارد نقض غرض است. ما هم معتقد هستیم برای هر فعالیت اقتصادی باید مالیات گرفته شود ولی در حوزه مسکن که با رکود روبرو هستیم این قانون باید با تاخیر صورت پذیرد. این تاخیر در اجرا میتواند بعنوان یارانه دولت محسوب گردد.
رجبی عنوان کرد: باید برای خروج از رکود، انگیزه سرمایه گذاران را بالا ببریم ولی گرفتن مالیات ممکن است از نظر روانی در سرمایه گذاری موثر باشد.
وی در مورد ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها تاکید کرد: برای شهرداریها درآمدهای پایدار تهیه نشده است. از سوی دیگر شهروندان از شهرداری انتظاراتی هم چون حمل و نقل، هوای پاک و بسیاری توقعات دیگر را دارند. از سوی دیگر طرح های جامع و راه بردی را داریم که باید به این مسائل رسیدگی گردد و موضوع حل شود. باید برای شهرداری ۲ چیز تعریف شوداول بحث درآمدهای پایدار است و دیگر این که ملاک یک شهرداری خوب چه چیزهایی است. نکته سوم این که باید قبول کنیم که مقررات ما بازدارندگی ندارد. شهرداری نباید برخلاف طرح تفصیلی و جامع مجوز بدهد اما اگر مجوز داد هیچ اتفاقی نمی افتد؛ زیرا بازدارندگی وجود ندارد و شهرداریها میگویند که ما باید حقوق پرسنل را پرداخت کنیم.


:در بعضیاز کلانشهرها جریمه ماده ۱۰۰ به یکی از ابزارهای درآمد تبدیل شده است. یعنی تخلف یکی از منابع درآمدی شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به این پرسش که اگر قراراست در شهر ما گودبرداری های عمیق صورت گیرد این گودبرداری ها توسط چه کسانی باید انجام شود تصریح کرد: قطعا مجری ذی صلاح باید این کار را انجام دهد. ما در حال این پی گیری هستیم که گودبرداری ها نیاز به طرح های مهندسی، حفاظت فیزیکی، طرح مهندسی و نظارت مهندسی است. اگر این ها صورت گیرد مسوولیتش با ما است اما اگر انجام نشود مسوولیتش با کسانی است که انجام یدهند.
رجبی اضافه کرد: ما در سازمان نظام مهندسی وظیفه ای برای برنامه ریزی مسکن نداریم ولی توقع ملی این است که جامعه مهندسی ما زیر یک چتر قرار گیرند و در این چتر مراقبت و پایش نمایند تا جریان مهندسی در یک ریل مناسب قرار گیرد. در کنار این مساله باید برای بحران هایی مانند ریزگردها، بحران آب و کم شدن آب های زیرزمینی باید حل شود که این ها مسائل مهندسی است. پس باید جایگاه و مختصات آن تعریف شود.
وی با اشاره به گسل های شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر این گسل ها فعال شود ممکن است هزاران نفر در تهران از بین بروند. نگاه به این مسائل در حوزه فعالیت مهندسی است. در حوزه حمل و نقل و بازیافت نیز این باید رعایت گردد. شک نکنید که در جریان توسعه کسانیکه بار توسعه را بدوش میکشند قطعا مهندسین هستند. اگر مهندسین نتوانند این کار را انجام دهند کشور با مسائل پیچیده ای روبرو میشود. امروز در تعامل خود با بیرون میگوییم برای ضرورت عبور از در حال توسعه بودن به سمت توسعه یافتگی ما را جدیتر بگیرید.
منبع : ایسنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی گلستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۹۶
902 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0