شناسایی ساختمان های ناایمن توسط فرمانداران استان با کمک سازمان نظام مهندسی شناسایی ساختمان های ناایمن توسط فرمانداران استان با کمک سازمان نظام مهندسی

شناسایی ساختمان های ناایمن توسط فرمانداران استان با کمک سازمان نظام مهندسی

شناسایی ساختمان های ناایمن توسط فرمانداران استان با کمک سازمان نظام مهندسی ، و شهرداری‌ ها الزامی است. نمونه ‌های بالقوه مشابه این ساختمان زیاد داریم، به همین علت، باید نظارت بهتری در تمامی حوزه‌ها اعمال گردد

کد خبر: 010311009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ خرداد ۰۱ - ۶:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شناسایی ساختمان های ناایمن توسط فرمانداران استان با کمک سازمان نظام مهندسی ، و شهرداری‌ ها الزامی است. نمونه ‌های بالقوه مشابه این ساختمان زیاد داریم، به همین علت، باید نظارت بهتری در تمامی حوزه‌ها اعمال گردد

شناسایی ساختمان های ناایمن توسط فرمانداران استان با کمک سازمان نظام مهندسی

شناسایی ساختمان های ناایمن توسط فرمانداران استان با کمک سازمان نظام مهندسی
فرمانداران به ساخت و ساز‌ها در کردستان نظارت کنند
استاندار کردستان بیان کرد: فرمانداران استان با کمک سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ ها نظارت ویژه‌ای بر ساختمان ‌ها به ویژه اماکن تجاری داشته باشند و ساختمانهای ناایمن را شناسایی کنند.
اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای استاندارد استان گفت: اهمیت و ضرورت استاندارد باید برای دانش‌آموزان و نونهالان نهادینه گردد و لازم است اداره کل استاندارد برای رفع نقص نظام آموزشی در این زمینه هدف‌گذاری کند.
استاندار کردستان با اشاره به فاجعه متروپل آبادان، بر لزوم نظارت تاکید کرد و افزود: نمونه ‌های بالقوه مشابه این ساختمان زیاد داریم، به همین علت، باید نظارت بهتری در تمامی حوزه‌ها اعمال گردد.
وی در ادامه به فرمانداران استان ابلاغ کرد با کمک سازمان نظام مهندسی و شهرداری ‌ها نظارت ویژه‌ای بر ساختمان‌ ها به ویژه اماکن تجاری داشته باشند و از اداره‌کل استاندارد، سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه ‌های مرتبط خواست بر ساختمان‌ ها و پروژه‌های عمرانی نظارت ‌های جدی داشته باشند.
رییس شورای استاندارد کردستان ادامه‌ داد: استاندارد مواد غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد و باید جدی‌تر عمل گردد و در همین راستا نیاز است اقدامات موثرتری از طرف سازمان‌ های مسئول صورت گیرد.
زارعی کوشا با تاکید بر اینکه پشتوانه رعایت استاندارد اجرای دقیق قانون است، تصریح کرد: مصوبات شورای استاندارد باید اجرایی گردد و اگر کسی اهمال کند باید قانون در مورد او اجرا گردد.
وی هم‌چنین بر لزوم رعایت استاندارد در شهربازی‌ها تاکید کرد و افزود: ما حامی سرمایه‌گذاران هستیم، اما سلامت و امنیت مردم در اولویت است و باید رعایت استاندارد‌ها در قرارداد‌ها قید گردد.
رییس شورای استاندارد کردستان با ابراز تاسف از میزان رعایت استاندارد در هتل ‌های استان، گفت: نظارت بهتر بر هتل‌ های استان در زمینه‌های مختلف یکی از نیاز‌های ضروری است و باید نظارت و رعایت استاندارد‌ها زمینه ساز ارتقای خدمت به مردم باشد.
چهارصد و ده واحد تولیدی در کردستان زیر پوشش استاندارد قرار دارد
مدیرکل استاندارد کردستان در این جلسه با عنوان اینکه در حال حاضر چهارصد و ده واحد تولیدی استان با نهصد و پنجاه و شش فرآورده تحت پوشش استاندارد هستند، افزود: شصت و شش درصد این فرآورده‌ها دارای پروانه معتبر استاندارد هستند.
ژیلا یزدانی افزود: آزمایشگاه تعیین ماهیت در مریوان و آزمایشگاه مصالح ساختمانی و غذایی در سقز با استفاده از ظرفیت ماده ببست و هفتم قانون الحاق و تبصره نوزدهم قانون بودجه راه اندازی و فعال‌سازی شده است.
وی ادامه داد: تحقق درآمد حاصل از خدمات استانداردسازی سال گذشته به مبلغ بیش از بیست و پنج میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل استاندارد کردستان، ضریب نفوذ استاندارد در استان را صد درصد خواند و افزود: در سال گذشته، ببست و دو واحد تولیدی استان مشمول اجرای استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی بودند که از این تعداد یازده واحد تولیدی موفق به دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی در فرآیند تولید شدند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ خرداد ۰۱
302 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0