شناسایی صد و بیست و شش گود پرخطر در پایتخت، با کمک مهندسان کشور شناسایی صد و بیست و شش گود پرخطر در پایتخت، با کمک مهندسان کشور

شناسایی صد و بیست و شش گود پرخطر در پایتخت، با کمک مهندسان کشور

شناسایی صد و بیست و شش گود پرخطر در پایتخت، با کمک مهندسان کشور ، صورت گرفته است.. تعداد گود‌های رهاشده ۱۰ و گود‌های بسیار پرخطر رهاشده هشت مورد است

کد خبر: 000313002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ خرداد ۰۰ - ۹:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شناسایی صد و بیست و شش گود پرخطر در پایتخت، با کمک مهندسان کشور ، صورت گرفته است.. تعداد گود‌های رهاشده ۱۰ و گود‌های بسیار پرخطر رهاشده هشت مورد است

شناسایی صد و بیست و شش گود پرخطر در پایتخت، با کمک مهندسان کشور

شناسایی صد و بیست و شش گود پرخطر در پایتخت، با کمک مهندسان کشور
شناسایی صد و بیست و شش گود پرخطر در پایتخت
رئیس سازمان نظام ساختمان استان تهران بیان کرد: با کمک مهندسان کشور، صد و بیست و شش گود پر خطر در تهران شناسایی شده و نظارت عملیات گودبرداری در کارگاه ها صورت گرفته است.
سید علیرضا میرجعفری رئیس نظام‌مهندسی ساختمان تهران در رابطه با شناسایی گود‌های پرخطر در پایتخت، اظهار داشت: یکی از مهم ‌ترین وظایف سازمان نظام‌مهندسی شناسایی و نظارت عملیات گودبرداری در کارگاه‌های ساختمانی مختلف است.
وی با اشاره به خاطرات تلخی که از ریزش گود‌های ساختمانی در افکار عمومی باقی‌مانده است، گفت: البته که اجرای غیراصولی و بی‌توجهی به ضوابط مهندسی در اجرای عملیات عمرانی می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیر و تلخی برای جان شهروندان داشته باشد.
میرجعفری ادامه داد: در همین راستا سازمان نظام مهندسی با راه‌اندازی واحد بازرسی سازه و اجرای گشت ‌های کنترلی در سطح کارگاه‌های عمرانی سطح شهر تلاش کرد تا ضمن شناسایی گود‌های در معرض خطر، با ارسال هشدار به سازندگان، شهرداری و در موارد حاد سازمان آتش‌نشانی نسبت به جلوگیری از بروز هر فاجعه‌ای اقدام کند.
رئیس سازمان نظام ساختمان استان تهران با تأکید بر تصمیم سازمان نظام‌مهندسی ساختمان برای نظارت بر اجرای اصولی ساختمان‌ ها برای حفاظت از جان شهروندان، گفت: از ابتدای سال صد‌ها کارگاه ساختمانی دارای گود توسط مهندسان ساختمان در واحد بازرسی سازه سازمان مورد بازرسی و بررسی فنی مهندسی قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: از میان گود‌های بازرسی‌شده، صد و بیست و شش گود به عنوان گود‌های در معرض خطر شناسایی شده است که شامل گود‌های پرخطر ۷۴ مورد، گود‌های بسیار پرخطر هشت مورد، گود‌های بسیار پرخطر ریزشی دو مورد است.
وی هم‌چنین در مورد آمار گود‌های پرخطر هم گفت: تعداد گود‌های رهاشده ۱۰ مورد، گود‌های بسیار پرخطر رهاشده هشت مورد، گود‌های رهاشده دو مورد، عملیات ساختمانی پرخطر بیست مورد، عملیات ساختمانی پرخطر رهاشده ۲ مورد شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان یکی از مهم‌ترین اولویت ‌های خود را شناسایی گود‌های پر خطر قرار داده است که در این زمینه هم از ابتدای سال با همکاری تمامی مهندسان ناظر خود این گود‌ها را شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه برای مالکان و ناظران تک‌تک پروژه‌های دارای گود پرخطر اطلاعیه هشدارآمیز ارسال شده است، گفت: به تمامی مالکان اطلاع داده شده که برای حفظ کیفیت ساخت ضروری است اجرای عملیات عمرانی را به مجریان صاحب‌صلاحیت سازمان واگذار کنند.
وی با عنوان این که شناسایی و بازرسی از گود‌های پرخطر یکی از مهم‌ترین وظایف جامعه مهندسان ساختمان در راستای تضمین سلامت شهروندان است، گفت: تلاش ‌های سازمان نظام‌مهندسی برای ارتقای کیفیت ساخت در راستای افزایش رضایت هرچه بیشتر مردم ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان نظام ساختمان استان تهران در خاتمه بیان کرد: ساخت و ساز واحد‌های با کیفیت و استفاده از سازندگان ذی صلاح را همواره سازمان نظام مهندسی در دستور کار خود قرار داده است.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ خرداد ۰۰
477 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0