ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران

شناسایی صد و سی واحد غیرمجاز فروش سم در مازندران

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران بیان کرد: در پایش صورت پذیرفته صد و سی واحد غیرمجاز سم فروشی شناسایی گردید که در طرح ساماندهی قرار گرفتند.

کد خبر: 960422012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ تیر ۹۶ - ۲:۱۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران بیان کرد: در پایش صورت پذیرفته صد و سی واحد غیرمجاز سم فروشی شناسایی گردید که در طرح ساماندهی قرار گرفتند.شناسایی صد و سی واحد غیرمجاز فروش سم در مازندران

شناسایی صد و سی واحد غیرمجاز فروش سم در مازندران

شناسایی صد و سی واحد غیرمجاز فروش سم در مازندران

شناسایی صد و سی واحد غیرمجاز فروش سم در مازندران

حجت‌الله علی‌ محمدی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سال نود و پنج در چند گروه کشاورزی پروانه بهره‌برداری صادر نموده است، گفت: شصت واحد پرورش ماهیان سردآبی، بیست و هفت واحد خاویار، هزار و پانصد ونود و ونه واحد پرورش مرغ گوشتی، سیصد و پنج واحد پرورش مرغ مادر و دویست و شصت و شش واحد دام داری گاو شیری از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان پروانه بهره‌بردای کسب نمودند.
علی محمدی ادامه داد: با همکاری سازمان حفظ نباتات در نظر داریم همه واحدهای سم فروشی استان را مورد پایش قرار دادیم که بیش ترین مشکل هم مربوط به شهرهای بزرگ استان بود.
وی افزود: در پایش صورت گرفته صد و سی واحد غیرمجاز شناسایی گردید که در طرح ساماندهی قرار گرفتند و تا به حال هفتاد و هفت واحد به شرط جذب کارشناس فنی توانستند مجوزهای لازم را کسب کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اعلام این که در بسیاری از استانها برای اعطای مجوز سم فروشی فراخوان میدهند، تصریح کرد: در مازندران تقاضا برای ایجاد واحدهای سم فروشی خیلی زیاد است و بهمین دلیل سختگیری بیش تری برای اعظای مجوز سم فروشی در نظر گرفته‌ایم.
محمدی به ایجاد طرح نسخه نویسی در مراکز سم فروشی سطح استان اشاره نمود و افزود: در نظر داریم برای از میان بردن سوءذهنیت مردم نسبت به واحدهای سم فروشی، طرح نسخه نویسی و تغییر نام سم فروشی به داروخانه را در سطح استان اجرا کنیم.


این مسئول با اعلام این که در واقعیت نیز سم فروشی نامی درستی نیست، گفت: واحدهای سم فروشی داروخانه‌ هایی هستند که برای بیماریهای گیاهی و تقویت خاک، دارو تجویز میکنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با رد ادعای ماهیت مخرب سموم کشاورزی، تصریح کرد: سموم کشاورزی مثل داروهای شیمیایی است که زیاده‌روی در آن یقینا موجب بروز مشکل میشود.
وی با اشاره به این که نبود آگاهی و مشاوره درست سبب شد تا سوءذهنیت در بین مردم ایجاد گردد، خاطر نشان کرد: اگر مصرف سموم در مزارع، کنترل و مدیریت شود یقینا همه محصولات تولیدی سالم خواهند بود و جای هیچ نگرانی نیست.
علی‌محمدی در خاتمه با تاکید به این که اگر نظارت بر مراکز عرضه سموم به بخش خصوصی واگذار گردد کارها بدرستی جلو خواهد رفت، عنوان کرد: اگر این تعداد قابل توجه مراکز عرضه سموم کشاورزی تحت نظارت مستمر نباشند حتما در آینده دچار بحران خواهیم شد.
منبع : بلاغ مازندران

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ تیر ۹۶
1139 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0