شناسايي و معرفي چهل و سه ساختمان ناايمن در برابر حريق در شهر زنجان شناسايي و معرفي چهل و سه ساختمان ناايمن در برابر حريق در شهر زنجان

شناسايي و معرفي چهل و سه ساختمان ناايمن در برابر حريق در شهر زنجان

شناسايي و معرفي چهل و سه ساختمان ناايمن در برابر حريق در شهر زنجان ، بعد از حادثه متروپل در سال گذشته، موضوع رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها مورد توجه ویژه قرار گرفت

کد خبر: 020503004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مرداد ۰۲ - ۹:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شناسايي و معرفي چهل و سه ساختمان ناايمن در برابر حريق در شهر زنجان ، بعد از حادثه متروپل در سال گذشته، موضوع رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها مورد توجه ویژه قرار گرفت

شناسايي و معرفي چهل و سه ساختمان ناايمن در برابر حريق در شهر زنجان

شناسايي و معرفي چهل و سه ساختمان ناايمن در برابر حريق در شهر زنجان
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت؛
شناسايي و معرفي چهل و سه ساختمان ناايمن در برابر حريق در شهر زنجان
رئیس اداره نظام مهندسی مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، اظهار داشت: تعداد ۴۳ ساختمان ناایمن در برابر حریق که مشمول دستورالعمل مربوطه است در شهر زنجان شناسایی و به دادستان زنجان ارسال شده است.
احسان ذبیحیان رئیس اداره نظام مهندسی مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلندمرتبه، افزود: بعد از حادثه متروپل در سال گذشته، موضوع رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها مورد توجه ویژه قرارگرفت و با ابلاغ وزیر کشور در خردادماه سال گذشته، کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه با حضور یازده اداره و سازمان و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی تشکیل شده است.
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان گفت: بعد از بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری زنجان از ساختمان‌های عمومی و بلند مرتبه شهر زنجان و پایش ایمنی بیش از صد ساختمان در برابر حریق از طریق فرم های مخصوص، ساختمان هایی که ضوابط و مقررات ملی ساختمان در آنها رعایت نشده بود مشخص شده است.
وی ادامه داد: سازمان مذکور به مالکین ساختمانها در مورد اصلاح ایرادات اخطاریه صادر کرده و پس از انجام بازدیدهای مجدد و صدور اخطاریه های بعدی، لیست ساختمان های ناایمن را به اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه کارگروه ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه ارسال کرده است.
وی افزود: لیست ارسالی سازمان آتش نشانی پس از تکمیل سایر اطلاعات لازم، تعداد ۴۳ ساختمان ناایمن در برابر حریق در شهر زنجان شناسایی و به دادستانی معرفی شده است.
ذبیحیان ادامه داد: هدف این کارگروه شناسایی ساختمان‌های نا ایمن در برابر حریق و زلزله است تا پس از شناسایی با انجام اقدامات اصلاحی از وقوع حوادث مشابه متروپل و پلاسکو پیش‌گیری کرد.
رعایت مقررات ملی ساختمان ضروری است
وی، با بیان اقدامات انجام شده برای پایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله، ادامه داد: بررسی ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله موضوع پیچیده ای است و نیاز است مشخصات فنی ساختمان‌ها شامل اطلاعات نوع اسکلت، عوامل فنی، فاصله از گسل و غیره جمع آوری و سپس از ساختمان‌های مشمول دستورالعمل با اولویت های مشخص شده بازدید به عمل آید و در نهایت ساختمان‌های ناایمن در برابر زلزله مشخص شود و در این راستا پس از جمع آوری اطلاعات از شهرداری زنجان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، در مرحله اول تعداد ۶۵۰ ساختمان بلند مرتبه در شهر زنجان شناسایی شدند و از این تعداد، اطلاعات ۲۴۲ ساختمان تکمیل شده است.
ذبیحیان، افزود: هم‌چنین تعداد ۱۵۷ ساختمان با توجه به ویژگی های تعیین شده در دستورالعمل، در اولویت بازدید قرار گرفته اند.
ذبیحیان، از تشکیل کمیته های بازدید از ساختمان ها با حضور متخصصین و نمایندگان اعضای کارگروه خبر داد و گفت: بازدید از ساختمان‌های مشمول با اولویت مشخص شده در دستورالعمل به زودی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان ضروری است، افزود: الزامی بودن رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها مورد تاکید است و مالکان و سازندگان با رعایت مفاد مقررات ملی ساختمان، براساس آنچه در نقشه های مصوب سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری درج شده است و با توجه کردن و پذیرش توصیه های ناظران متعهد ساختمانی، ساختمان ایمن خواهند داشت.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۰۲
94 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0