با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم حامد مظاهریان

با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم

حامد مظاهریان بیان کرد: شخصا با برگزاری اجلاس سالیانه سازمان نظام مهندسی در گران‌ ترین هتل ایران موافق نیستم اما آن ها مقررات خودشان را دارند و پولش را از اعضاء می‌ گیرند.

کد خبر: 970424003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷ - ۱۰:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حامد مظاهریان بیان کرد: شخصا با برگزاری اجلاس سالیانه سازمان نظام مهندسی در گران‌ ترین هتل ایران موافق نیستم اما آن ها مقررات خودشان را دارند و پولش را از اعضاء می‌ گیرند.

با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم

با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم

با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در  گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شخصا با برگزاری اجلاس سالیانه سازمان نظام مهندسی در چنین هتل مجللی موافقت ندارم و فکر می ‌کنم نباید در گران ‌ترین هتل کشور برگزار می ‌شد. ولی سازمان نظام مهندسی یک نهاد غیردولتی است، منابع تامین مالی خود را دارد، این موارد را در بودجه لحاظ میکند و مصوبات را می‌ گیرد. بهر حال این سازمان براساس مقررات خودش، هزینه این اجلاس ‌ها را از اعضاء تامین میکند و آن ها را در بودجه به تصویب می‌ رساند.
تایید یا رد صلاحیت‌ ها براساس قانون خواهد بود
در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان که مهرماه سال جاری برگزار می شود ردصلاحیت‌های گسترده صورت گیرد تاکید کرد: صلاحیت‌ها طبق مقررات و بر مبنای استعلام و بررسی هیات‌های اجرایی خواهد بود و فرآیند روشنی دارد. نظام‌نامه انتخابات هم به صورت روشن در ۶۰ صفحه ارایه شده تا سیاست و استاندارد یکسانی برقرار باشد. بنابراین می‌توان اطمینان داد که فرآیندها بسیار شفاف خواهد بود.
اذعان رییس مجلس به کیفیت پایین ساختمان‌ها
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که برداشت از صحبت ‌های لاریجانی – ریاست مجلس شورای اسلامی در موضوع پیشنهادی تفکیک بازرس و ناظر در فرآیند ساخت و ساز چیست، بیان داشت: انتظار دکتر لاریجانی از نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی اینست که فرایندهایی را بازنگری کنند تا به تسهیل امور منجر گردد و از بروکراسی بکاهد. از طرف دیگر به کیفیت ساختمان ‌ها تاکید داشتند و گفتند در این مورد وضعیت نامناسبی داریم. معتقد هستم آقای لاریجانی همان‌ طور که همیشه نظرات کارشناسی را می ‌پذیرد از ارایه هم فکری انجام شده در این اجلاس هم استفاده می ‌کند. باید به این جوهره پایبند بود که فرآیندها به افزایش بروکراسی منجر نگردد اما از طرف دیگر نباید کیفیت ساختمان، قربانی گردد.

با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم

وی افزود: بیش تر از همه دکتر آخوندی – وزیر راه و شهرسازی از نظریه استقلال سازمان نظام مهندسی ساختمان حمایت می‌ کنند و برای اینکه سازمان درگیر مسائل مالی نشود و بتواند استقلال یک نهاد حرفه ‌ای را داشته باشند ابلاغیه ‌های اخیر را صادر کرده است.
مظاهریان، در مورد صحبت علی لاریجانی – ریاست مجلس مبنی بر این‌ که ممکن است اگر بازرس و ناظر در امر ساختمان‌ سازی از هم جدا باشند مجددا دچار مشکلاتی شویم، تصریح کرد: دکتر لاریجانی این صحبت را بعنوان احتمال عنوان کرد و همیشه از نظرات کارشناسی استفاده می‌ کند. اعضای سازمان نظام مهندسی هم که در بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی حاضر بودند با موضوع دوصلاحیتی شدن موافق هستند. صحبت دکتر لاریجانی هم این بود که ما بروکراسی را کاهش دهیم تا رضایت بیش تری در مردم حاصل گردد. تمام مجموعه وزارتخانه هم در این جهت حرکت می ‌کند.
بیست و یکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی ساختمان ، ۴ شنبه بیستم تیر ماه، با حضور علی لاریجانی (ریاسست مجلس شورای اسلامی)، عباس آخوندی (وزیر راه و شهرسازی)، فرج‌الله رجبی (ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان)، اکبر ترکان (مشاور ریاست جمهوری)، احمد خرم (ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران)، اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در استان‌ ها و برخی دیگر از مقامات در سالن گردهمایی های هتل اسپیناس پالاس برگزار گردید.
منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۷
843 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0