رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

گردهمایی HSE در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی برگزار گردید

گردهمایی یک روزه HSE با تلاش کمیته مبحث دوازده مقررات ملی ساختمان و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید.

کد خبر: 960216033 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶ - ۱۲:۳۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گردهمایی یک روزه HSE با تلاش کمیته مبحث دوازده مقررات ملی ساختمان و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید.گردهمایی HSE در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

گردهمایی HSE در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

گردهمایی HSE در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

گردهمایی HSE در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در ابتدای این گردهمایی ضمن تسلیت ضایعه درگذشت و ملکوتی شدن کارگران معدن در حادثه انفجار معدن آزاد شهر، بر لزوم رعایت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در کلیه عرصه های کار و تلاش تاکید کرد.
مهندس “علی اکبر رمضانی”، HSE را ترکیبی از مقولات یاد شده برشمرد و بیان کرد: بحث بهداشت، ایمنی و محیط زیست ۳ موضوع جدا ناپذیر است و رعایت این موارد که تحت عنوان مدل سیستم مدیریت HSE از آن یاد میشود میتواند تا حد زیادی از بروز حوادث در محیط کار بکاهد.
رمضانی با اشاره به احتمال بالای وقوع حوادث در پروژههای ساختمان سازی بویژه در بافت فرسوده شهرها گفت: کلیه کسانیکه در کارگاههای ساختمانی فعالیت یا تردد یا سکونت دارند باید از ایمنی کاملی برخوردار باشد و بکار گیری مدل سیستم مدیریت HSE میتواند این ایمنی را در بخش ساختمان سازی تامین نماید.
رمضانی ادامه داد: اکنون، صفر تا صد محصولی بنام ساختمان در اختیار جامعه مهندسی نیست و امیدواریم روزی برسد که همه مسائل بخش عمران بطور کامل در اختیار متخصصان حوزه سازه باشد تا به این طریق اشکالات سیستم براحتی شناسایی و رفع گردد.
مهندس رمضانی یاد آور شد: علم بسرعت در حال پیشرفت است و ما همه روزه با تولید محتویات جدیدی از علم روبرو هستیم و لذا باید مدام دانش خود را به روز کنیم.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اذعان کرد: با نکات آموزشی جدید که در گردهمایی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) ارائه میشود میتوان سطح زندگی و کار را ارتقا داد.
در ادامه این گردهمایی، تنی چند از مسئولین و گروهی از متخصصین HSE به آموزش مطالب مرتبط با این حوزه پرداختند.
لازم به ذکر است : مدل سیستم مدیریتی بهداشت، ایمنی و محیط زیست ترکیبی از دو استاندارد ISO 14001 و OHSAS 18001 میباشد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

 

کیلد آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۶
1232 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0