نحوه تجدید نظرخواهی آرای صادره از شورای انتظامی هم عرض ریاست شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان کشور

نحوه تجدید نظرخواهی آرای صادره از شورای انتظامی هم عرض

ریاست شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان کشور در نامه ای به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان تمامی استانها در مورد نحوه ثبت درخواست تجدید نظرخواهی از آرا صادره از شورای انتظامی هم عرض توضیحاتی ارائه داد.

کد خبر: 970927005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ آذر ۹۷ - ۱۱:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان کشور در نامه ای به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان تمامی استانها در مورد نحوه ثبت درخواست تجدید نظرخواهی از آرا صادره از شورای انتظامی هم عرض توضیحاتی ارائه داد.

نحوه تجدید نظرخواهی آرای صادره از شورای انتظامی هم عرض

نحوه تجدید نظرخواهی آرای صادره از شورای انتظامی هم عرض

نحوه تجدید نظرخواهی آرای صادره از شورای انتظامی همعرض

متن نامه فوق به شرح ذیل است:
نظر به استعلام تعدادی ازطرفین پرونده های انتظامی در مورد نحوه ثبت درخواست تجدید نظر خواهی از آراء صادره از شعب هم عرض استان ها، موارد زیر جهت استحضار و اقدام مقتضی اعلام می شود:

شوراهای انتظامی هم عرض استان به استناد تبصره ذیل ماده صد و یک آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (اصلاحی سال نود و چهار) تشکیل و آرای صادره از این مراجع، بدوی و قابل تجدید نظر هستند.

به استناد مواد نود و سه و نود و هفت آئین نامه اجرایی قانون (مصوب سال هفتاد و پنج) و به تاسی از عمومات مسلم حقوقی، متقاضی تجدید نظر از راًی بدوی صادره، باید درخواست تجدید نظر خود را ظرف مهلت مقرر قانونی (۱ ماه از ابلاغ راًی بدوی) به دبیرخانه مرجع صادر کننده راًی بدوی (در مورد این گونه آراء فقط شعبه شورای انتظامی همعرض استان که راًی بدوی را صادر کرده است) تسلیم یا مستقیماً به دبیرخانه مرجع تجدید نظر (شورای انتظامی نظام مهندسی (کشور)) تسلیم یا ارسال کنند. بدیهی است در صورت ارسال از طریق پستی، ملاک ثبت، روز دریافت پاکت پستی توسط شورای انتظامی نظام مهندسی (کشور) است.

نحوه تجدید نظرخواهی آرای صادره از شورای انتظامی هم عرض

شورای انتظامی همعرض استان که رای بدوی را صادر کرده است یا شورای انتظامی نظام مهندسی (کشور) باید بلافاصله بعد از وصول دادخواست، آن را ثبت و رسید مشتمل بر نام متقاضی و طرف دعوا، تاریخ تسلیم و شماره ثبت دبیرخانه به تقدیم کننده تسلیم کنند. این تاریخ همان تاریخ تجدید نظر خواهی و ملاک سنجش مهلت ۱ ماهه قانونی است.

لازم به ذکر است هر گونه روش دیگر تقاضای تجدید نظر خواهی بغیر از موارد فوق الاشاره، فاقد وجاهت قانونی بوده و غیر قابل قبول است.

منبع: بنا نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه که در مورد آزمون نظام مهندسي طراحي معماري بايد بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۷
1791 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0