ریاست کانون انبوه‌سازان

رکود مسکن، به دنبال قانون پیش فروش

ریاست کانون انبوه‌سازان با انتقاد از قانون پیش‌فروش بیان کرد: اصلاح قوانین بازدارنده چون قیمت قانون پیش ‌فروش، بیمه تامین اجتماعی، نظام مهندسی و قانون مالیات باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: 971129010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷ - ۱۲:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کانون انبوه‌سازان با انتقاد از قانون پیش‌فروش بیان کرد: اصلاح قوانین بازدارنده چون قیمت قانون پیش ‌فروش، بیمه تامین اجتماعی، نظام مهندسی و قانون مالیات باید در دستور کار قرار گیرد.

رکود مسکن، به دنبال قانون پیش فروش

رکود مسکن، به دنبال قانون پیش فروش

رکود مسکن، به دنبال قانون  پیش فروش

جمشید برزگر در اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان بیان کرد: عدم توجه به قوانین و اهمیت ندادن به بخش خصوصی منجر به بروز مشکلات صنعت ساختمان در حال حاضر شده است.
برزگر ادامه داد: فعالان صنعت ساختمان دو بار بدون هیچ تقصیری ورشکست شده‌اند، یک بار در سال نود و یک و بار دیگر در سال نود و شش و نود و هفت که واحدهای مسکونی پیش‌فروش شده را با قیمت چهار برابر به اتمام رساندند.
وی افزود: قیمت میلگرد طی یک هفته از سه هزار و پانص تومان به چهار هزار و هفتصد تومان می‌ رسد٬ در حالیکه صفر تا صد این محصول در کشور تولید می‌گردد و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست که چرا این اتفاقات می‌افتد.
رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با طرح این سوال که چرا قانون ساماندهی مسکن اجرا نمی‌ شود، تصریح کرد: قوانین خلق‌الساعه مالیاتی کمر کلیه سازندگان مسکن را شکسته و با ادامه این روند این صنعت با رکود مطلق روبرو خواهد شد، در حالیکه اصلاحیه قوانین ۲ سال در کمیسیون اقتصادی معطل مانده و تعیین تکلیف نمی ‌شود.
برزگر گفت: در حوزه بازآفرینی شهری حتی ده واحد هم نمی‌ توانیم بسازیم چرا که قانون پیش فروش به ما اجازه نخواهد داد که تسهیلات دریافت کنیم یا قبل از موعد پیش فروش کنیم و با وجود این قوانین بازدارنده به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

رکود مسکن، به دنبال قانون پیش فروش

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: سالانه به ۱ میلیون واحد نوساز نیازمندیم و بیست میلیون بدمسکن در کشور داریم با توجه به ضرر و زیانی که در این حوزه در حال رخ دادن است، باید بیست میلیون واحد را احیا کنیم تا بتوانیم شاهد برطرف شدن این آسیب‌های اجتماعی باشیم که متاسفانه به علت عدم توجه به بخش خصوصی واقعی نخواهیم توانست اهداف برنامه توسعه و بازآفرینی شهری را عملیاتی کنیم.
برزگر با عنوان این که فعالان این صنعت نه درصد مالیات، سی درصد عوارض شهرداری و بیست و سه درصد بیمه کارگران خود را پرداخت می ‌کنند، تصریح کرد: زمین، هزینه‌هایی که به شهرداری ‌ها پرداخت می‌ گردد، تجهیزات و مصالح هزینه‌هایی است که با انجام آن بعد از ۲ سال مسکن با بیست و پنج درصد سود به فروش می ‌رسد ولی امروز واحدها را با بیست درصد سود تحویل می ‌دهیم که با این نرخ سود هیچ توجیهی ندارد که در بافت فرسوده مسکن احداث کرده و به بازار عرضه کنیم.
برزگر خاطر نشان کرد: اصلاح قانون پیش‌فروش، بیمه تامین اجتماعی، نظام مهندسی و قانون مالیات باید در دستور کار قرار گیرد تا فعالان این صنعت بتوانند نفسی تازه بکشند.
منبع: ایران اکونومیست

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ بهمن ۹۷
612 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0