رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن هجده زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن هجده زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن

رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن هجده زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن

رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن هجده زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن ، می شود. تکاپو و جنب و جوش در صنعت ساختمان نقش بسیار موثری بر افزایش چرخه مراودات مالی در حوزه اقتصاد دارد

کد خبر: 010621002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ شهریور ۰۱ - ۱:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن هجده زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن ، می شود. تکاپو و جنب و جوش در صنعت ساختمان نقش بسیار موثری بر افزایش چرخه مراودات مالی در حوزه اقتصاد دارد

رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن هجده زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن

رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن هجده زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن
پویایی صنعت ساختمان هجده زیرشاخه مرتبط را فعال می کند
هاشم فدوی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن هجده زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن می شود.
وی ادامه داد: تکاپو و جنب و جوش در صنعت ساختمان نقش بسیار موثری بر افزایش چرخه مراودات مالی در حوزه اقتصاد دارد.
فدوی تصریح کرد: تحولات صنعت ساختمان تبعات اجتماعی، روانی، فرهنگی و حتی سیاسی مشهودی در جامعه برجای می گذارد و برخی دولتها به فراخور سیاستهای خود حمایتهای بیشتری از صنعت ساختمان می کنند.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن هجده زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن می شود، ادامه داد: حمایتهای مالی بخش حاکمیت که معمولاً از سوی بانکها اجرا می گردد، هرگز نباید متوقف و یا از میزان آن کاسته شود.
وی افزود: وقفه در حمایتهای مالی که معمولا بصورت تسهیلات انجام می گردد، ضربه مهلکی به صنعت ساختمان میزند؛ زیرا میزان تولید مسکن نسبت به تقاضا را کاهش داده و تورم زایی به دنبال دارد.
وی ادامه داد: سود تسهیلات مسکن در کشور حدود هجده درصد است که با رقم تورم سالیانه که بطور متوسط حدود پنجاه درصد اعلام می گردد، اختلاف فاحشی دارد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: این اختلاف سود موجب می‌ شود تا بانکها علاقه زیادی برای ارائه تسهیلات در حوزه های مختلف مانند مسکن نداشته باشند و ترجیح بدهند که در سایر بازارها به ویژه شرکتهای کارگزاری بورس سرمایه‌گذاری کنند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ شهریور ۰۱
222 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0