حسین بشیر: مشهد باید در ساخت ساختمان‌های انرژی کارا سرآمد باشد حسین بشیر: مشهد باید در ساخت ساختمان‌های انرژی کارا سرآمد باشد

حسین بشیر: مشهد باید در ساخت ساختمان‌های انرژی کارا سرآمد باشد

حسین بشیر: مشهد باید در ساخت ساختمان‌های انرژی کارا سرآمد باشد ، امیدوار هستیم بتوانیم در کشور خود ساختمان های سبز با حداقل مصرف انرژی داشته باشیم

کد خبر: 020925005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ آذر ۰۲ - ۵:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حسین بشیر: مشهد باید در ساخت ساختمان‌های انرژی کارا سرآمد باشد ، امیدوار هستیم بتوانیم در کشور خود ساختمان های سبز با حداقل مصرف انرژی داشته باشیم

حسین بشیر: مشهد باید در ساخت ساختمان‌های انرژی کارا سرآمد باشد

حسین بشیر: مشهد باید در ساخت ساختمان‌های انرژی کارا سرآمد باشد
مشهد باید در ساخت ساختمان‌های انرژی کارا سرآمد باشد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: امیدوار هستیم بتوانیم در کشور خود ساختمان های سبز با حداقل مصرف انرژی داشته باشیم.
مشهد باید در ساخت ساختمان‌های انرژی کارا سرآمد باشد
حسین بشیر در مراسم افتتاحیه همایش ساختمان‌های انرژی کارا، گفت: با پی‌گیری زیاد توانستیم مجوز برگزاری این همایش با امتیاز ارتقا پایه به عنوان جایگزین دوره‌های اجباری مبحث ۱۹ را از دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی اخذ کنیم.
بشیر ادامه داد: تشکیل کلاس‌ها در مشهد به شکل حضوری و در شهرستان‌های ٢٢ گانه استان به صورت مجازی برگزار می‌گردد و امتحان‌ها نیز با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی خواهد بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی تصریح کرد: تاکید وزارت‌خانه بر این مسئله، مبحث ١٩ و ویرایش چهارم آن به دلیل اهمیت این موضوع است لذا از اعضای محترم خواهشمندم به این موضوع به عنوان امتحان و درس نگاه نکنند و آن را به صورت کاربردی فراگرفته و در حرفه خود به کار ببندند.
وی افزود: بحث انرژی مسئله همه کشورها است و ما امیدواریم بتوانیم در کشور خود ساختمان های سبزی داشته باشیم که مصرف انرژی در آنها در حد صفر باشد.
بشیر با اشاره به اینکه مهندسان کشور می‌توانند این کار را انجام دهند، گفت: نظام مهندسی به شکل خاص باید به این موضوع بپردازد و برای مهندسانی که بتوانند یک ساختمان سبز با مصرف انرژی نزدیک به صفر بسازد مشوق‌هایی تعیین کنند. از سال ٢٠٢٠ در اروپا ساخت این ساختمان‌ها اجباری شده است و مشهد باید در این امر در کشور سرآمد باشد.
سیدمهدی مداحی عضو هیئت مدیره سازمان نیز در همایش ساختمان های انرژی کارا ادامه داد: از دهه هفتاد میلادی در دنیا بحث گازهای گلخانه ای، دی‌اکسیدکربن، مونوکسید‌کربن و واژگانی از این دست دارای اهمیت بودند و از همان زمان توسعه پایدار مطرح شد و پایداری جزو علوم مهم در مهندسی ساختمان و صنعت شد.
مداحی گفت: امروزه اندیشمندان در صنعت ساختمان می‌گویند که در پایداری باید به سه حوزه توجه کنیم و از همه مهم‌تر پایداری محیطی است که بتوانیم در صنعت ساختمان به آن دست یابیم.ساخت ساختمان‌های انرژی کارا می‌تواند به ساخت ساختمان‌هایی که مصرف انرژی آن‌ها کم بوده کمک نماید و در نتیجه سهم بسزایی در کاهش مصرف سوخت های فسیلی داشته که این امر سبب کاهش آلاینده‌ها و آلودگی هوا نیز می‌شود.
عضو هیئت مدیره سازمان با اشاره به این موضوع که اکنون شهرهای بزرگ همچون تهران، اصفهان و مشهد روزانه درگیر آلاینده‌ها و آلودگی هوا به خصوص در فصل سرد سال هستند، تصریح کرد: اگر امروز فکری برای این موضوع نکنیم ممکن است در آینده فضایی برای محیط زیست نداشته باشیم.
وی اظهار داشت: در این همایش که به صورت سه روزه و فشرده برگزار می‌شود مطالب تخصصی مربوط به رشته های معماری، عمران، برق و مکانیک به صورت جداگانه و مشترک ارائه می‌گردد.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی تاکید کرد: بحث‌های این همایش از دو بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت بعد اول زیست محیطی، ملی و اجتماعی و بعد دوم مقررات ملی ساختمان است. امیدواریم برگزاری این همایش به همراه کارگاه‌های جانبی آن بتواند در ترویج و گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی در مراحل ساخت و بهره برداری از ساختمان موثر بوده و بتواند بیش از پیش به اجرای مقررات ملی ساختمان به خصوص مبحث ١٩ مقررات ملی و تهیه و ارائه چک لیست های نظارت و طراحی توسط مهندسین دخیل در پروژه کمک کند.
دبیر همایش ساختمان های انرژی کارا افزود: امیدوار هستیم در آینده بتوانیم اثرات این ساخت و ساز انرژی کارا را در افزایش کیفیت محیط زیست شاهد باشیم.
همایش ملی ساختمان‌های انرژی کارا در جهت نیل به توسعه پایدار با محوریت صرفه جویی در مصرف انرژی (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان) با تشکیل کارگاه‌های تخصصی برای رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک با امتیاز تمدید و ارتقا پایه در تمامی پایه ها و صلاحیت ها به صورت حضوری و مجازی تا ۲۳ آذر ماه برپا خواهد بود.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۰۲
275 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0