حسین بشیر: آزمون‌ های نظام‌ مهندسی به شکل محدودتری برگزار گردد حسین بشیر: آزمون‌ های نظام‌ مهندسی به شکل محدودتری برگزار گردد

حسین بشیر: آزمون‌ های نظام‌ مهندسی به شکل محدودتری برگزار گردد

حسین بشیر: آزمون‌ های نظام‌ مهندسی به شکل محدودتری برگزار گردد ، اخیرا آزمون نظام مهندسی برگزار شد که در آن چهارده هزار نفر شرکت کردند

کد خبر: 020302002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ خرداد ۰۲ - ۹:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حسین بشیر: آزمون‌ های نظام‌ مهندسی به شکل محدودتری برگزار گردد ، اخیرا آزمون نظام مهندسی برگزار شد که در آن چهارده هزار نفر شرکت کردند

حسین بشیر: آزمون‌ های نظام‌ مهندسی به شکل محدودتری برگزار گردد

حسین بشیر: آزمون‌ های نظام‌ مهندسی به شکل محدودتری برگزار گردد
آزمون‌ های نظام‌ مهندسی به شکل محدودتری برگزار گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اظهار داشت: اخیرا آزمون نظام مهندسی برگزار شد که در آن چهارده هزار نفر شرکت کردند و باید تجدیدنظری در این خصوص از سوی تصمیم‌گیران صورت گیرد.
حسین بشیر امروز در مراسم آغازین همایش بلندمرتبه‌سازی با بیان اینکه همایش‌های بزرگ را به همت هیئت مدیره نهم سازمان نظام مهندسی استان تاکنون برگزار کرده‌ایم، گفت: از جمله این همایش‌ ها می‌ توان به همایش‌ شهرسازی، برق، مکانیک، متروپل و غیره اشاره کرد که برخی از آنها در سطح ملی بوده است.
بشیر ضمن اظهار خرسندی از اینکه با موافقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت در همایش بلندمرتبه‌سازی، ارتقای پایه نیز برای مهندسان دارد، اظهار داشت: اخیرا آزمون نظام مهندسی برگزار شد که در آن چهارده هزار نفر شرکت کردند، گویا مقرر گردیده که این آزمون در چندین نوبت برگزار شود که با توجه به کمبود کار، باید تجدیدنظری در این خصوص از سوی تصمیم‌گیران صورت گیرد.
وی با بیان اینکه به روزرسانی «ساختار شکست» دیگر مطالبه جامعه مهندسین است، گفت: تاکنون ۲۳ سال گذشته که این موضوع عوض نشده و شاهد تجمعاتی بوده‌ایم، این موضوع باید مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و هر رشته باید برای خودش یک تعرفه داشته باشد.
وی ادامه داد: مسئله «مبحث ۲۲» نیز موضوع با اهمیت دیگری است که تاکنون راه‌اندازی نشده است، موضوعی که پیرامون حفظ و ایمنی و نگه‌داری ساختمان‌ها است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه مجریان گاز هنوز صلاحیت لازم را اخذ نکرده‌اند، افزود: از سوی دیگر واگذاری کار به مجریان اتحادیه نیز قانونی نیست.
بشیر با اشاره به پروانه‌های مهندسی که تمدید نشده‌اند و برخی نیز در حال تمام شدن هستند، گفت: حذف شناسنامه فنی را خیلی پی‌گیری کردیم که باید جایگزین شود، شصت و پنج درصد از درآمد سازمان تحت تاثیر این مهم بوده و نمی‌توان فعالیت‌های نظارت مضاعف را داشته باشیم.
وی ادامه داد: در قالب ماده ۳۵ پیش‌تر حمایت‌هایی را از وزارت راه و شهرسازی داشتیم ولی در حال حاضر این‌گونه نیست، اداره کل آن‌گونه که باید نمی‌تواند نظارت عالیه داشته باشد و از سوی دیگر از عهده سازمان نظام مهندسی نیز برنمی‌آید، سال گذشته یک میلیارد تومان برای نظارت ماده ۳۵ به اداره کل راه و شهرسازی کمک کردیم که این رویه باید برعکس باشد.
بشیر با بیان اینکه قانون تعارض منافع نیز مشکل‌زا شده، گفت: ساختمان‌های نهضت ولی نیازمند توجه بیشتری هستند و برای سازمان نظام مهندسی هیچ آورده‌ای ندارند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ خرداد ۰۲
182 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0