جوابیه آب منطقه‌ای هرمزگان به اظهارات سازمان نظام مهندسی معدن استان جوابیه آب منطقه‌ای هرمزگان به اظهارات سازمان نظام مهندسی معدن استان

جوابیه آب منطقه‌ای هرمزگان به اظهارات سازمان نظام مهندسی معدن استان

جوابیه آب منطقه‌ای هرمزگان به اظهارات سازمان نظام مهندسی معدن استان ، صادر شد. اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان در مورد صحبت ‌های نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با واقعیت متفاوت است

کد خبر: 000124004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ فروردین ۰۰ - ۲:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جوابیه آب منطقه‌ای هرمزگان به اظهارات سازمان نظام مهندسی معدن استان ، صادر شد. اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان در مورد صحبت ‌های نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با واقعیت متفاوت است

جوابیه آب منطقه‌ای هرمزگان به اظهارات سازمان نظام مهندسی معدن استان

جوابیه آب منطقه‌ای هرمزگان به اظهارات سازمان نظام مهندسی معدن استان
در پی انتشار خبر «واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان به اظهارات آب منطقه‌ای» در مورخ چهارم شهریور ماه امسال، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان در این مورد جوابیه‌ای صادر کرد.
در متن این جوابیه آمده است:
اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان در مورد صحبت ‌های نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با واقعیت متفاوت است. اخبار منتشره در خبرگزاری‌ های رسمی استان هرمزگان نیز حاکی از همین امر است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در جلسه خبری بیان کرده بود که بر اساس بازدیدهای کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای استان مشخص شده که برخی از معادن شن و ماسه هرمزگان، اضافه برداشت ۴ تا ۶ برابری دارند که این موضوع نشان‌دهنده ضعف برخی از دستگاه ‌های متولی است. چرا که عدم توجه به چنین موضوع مهمی باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیری در هنگام سیلاب خواهد شد لذا پرداختن به این موضوع نه‌تنها سبب تشویش اذهان عمومی نمی ‌شود بلکه دست برخی از سودجویان را از منافع ملی کوتاه خواهد کرد.
در گذشته تمام منفعت مصالح برداشت شده از رودخانه‌ های استان هرمزگان عاید بهره‌برداران معادن شن و ماسه می‌شد، در صورتی که رودخانه‌ها جزو منابع عمومی محسوب می‌ گردند و متعلق به حاکمیت است. طبق بند «و» تبصره ۸ قانون بودجه سال نود و نه مقرر شده است که معادن شن و ماسه با استفاده از منافع فروش مصالح مازاد رودخانه، اقدام به ساماندهی همان رودخانه کنند تا باعث حفاظت از جان و مال مردم منطقه شود. در راستای اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای توسط شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان دریافت نمی‌شود و تمام هزینه فروش مصالح مازاد باید صرف لایروبی همان رودخانه شود.
عنوان شده است که «ناظر اضافه برداشت معادن شن و ماسه سازمان نظام مهندسی معدن است. طبق قانون باید فعالیت استخراجی معادن شن و ماسه زیر نظر مسؤولان فنی این سازمان انجام گردد و در صورت مشاهده کردن برداشت غیر مجاز، گزارشی به سازمان صنعت و معدن استان ارائه شود و کارشناسان سازمان صمت استان نیز اقدامات قانونی را در دستور کار قرار دهند» در صورتی که بازدیدهای کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان نشان‌دهنده اضافه برداشت ۴ تا ۶ برابری برخی از معادن شن و ماسه استان است که متاسفانه هیچ اقدامی از سوی دستگاه ‌های متولی برای مقابله با این امر انجام نشده است که می‌تواند خسارت ‌های زیادی را به مردم منطقه و اموال عمومی از جمله پل‌ها وارد کند.
چنان‌چه برداشت شن و ماسه با د‎ر نظر گرفتن ملاحظات فنی و با مدیریت صحیح انجام گردد، می ‌تواند خسارات و آسیب‌های کم تری به‌همراه داشته باشد. از طرفی طبق تفاهم‌نامه منعقد شده در چهارم خرداد سال نود و پنج، میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو، مجوزهای برداشت‌کنندگان متخلف به محض وصول گزارش از سوی وزارت نیرو (شرکت‌های آب منطقه‌ای) توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت لغو می‌ شود.
اجرای بند «و» تبصره ۸ و نظارت بر میزان برداشت معادن شن و ماسه نه تنها خطری برای اشتغال ایجاد نمی‌کند بلکه یک ظرفیت برای توسعه اشتغال و ساماندهی رودخانه‌هایی که به علت کمبود منابع مالی با مشکل مواجه بودند ایجاد می‌گردد.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ فروردین ۰۰
765 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0