نشست تکریم و معارفه کمیسیون های تخصصی نظام مهندسی ساختمان استان قم نشست تکریم و معارفه کمیسیون های تخصصی نظام مهندسی ساختمان استان قم

نشست تکریم و معارفه کمیسیونهای تخصصی نظام مهندسی ساختمان استان قم

نشست تکریم و معارفه کمیسیون های تخصصی نظام مهندسی ساختمان استان قم ،برگزار شد. رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تاکید بر این که در انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی، موضوع تعارض منافع هم لحاظ شد، توصیه هایی به اعضای کمیسیون ها ارایه نمود

کد خبر: 990410006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ تیر ۹۹ - ۹:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست تکریم و معارفه کمیسیونهای تخصصی نظام مهندسی ساختمان استان قم ،برگزار شد. رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تاکید بر این که در انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی، موضوع تعارض منافع هم لحاظ شد، توصیه هایی به اعضای کمیسیون ها ارایه نمود

نشست تکریم و معارفه کمیسیونهای تخصصی نظام مهندسی ساختمان استان قم

نشست تکریم و معارفه کمیسیون های تخصصی نظام مهندسی ساختمان استان قم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تاکید بر این که در انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی، موضوع تعارض منافع هم لحاظ شد، توصیه هایی به اعضای کمیسیون ها ارایه نمود.
نشست تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ،برگزار گردید.
امین مقومی در نشست تکریم و معارفه اعضای گروهها و کمیسیونهای تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، با عنوان این که گروه ‌های تخصصی بازوی مشورتی هیات مدیره بشمار می ‌روند، بیان کرد: گروه‌های تخصصی در دوره‌های مختلف فراز و نشیبهای زیادی داشتند، در دوره ای اعضای بدون پروانه هم میتوانستند عضو گروه‌ های تخصصی گردند و بعدها شرط عضویت تغییر کرد و در دوره هفتم که آیین نامه اجرایی قانون تغییر کرد, شرایط عضویت در هیات مدیره و بدنبال آن گروه های تخصصی هم دست‌خوش تغییراتی شد که اعضای پایه ۱ با ۲ سال سابقه کار، امکان حضور پیدا کردند.
وی با عنوان این که در دوره گذشته، داوطلبان گروه های تخصصی در سه رشته به حد نصاب نرسیدند، گفت: شرایط کاندیدا شدن در این دوره سخت تر بود و از طرفی نیز برخی ها به علل مختلف از جمله این که تصور میکردند گروه های تخصصی نمیتواند اثرگذاری لازم را باشد و یا به علت موضوع تعارض منافع، وارد عرصه نشدند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تصریح کرد: طبق قانون، ۳ ماه بعد از برگزاری انتخابات دوره هشتم، انتخابات گروه های تخصصی می بایست برگزار می شد و از طرفی مکاتبه ای از شورای مرکزی با استان‌ ها انجام و مقرر گردید تا زمانیکه دوره ۳ ساله گروههای تخصصی پایان نیافته، فعالیت آنها باید ادامه داشته باشد که البته در این مقطع با کاهش فعالیت‌ های گروه ‌های تخصصی روبرو بودیم.
وی تصریح کرد: از شهریورماه سال گذشته فراخوان عضویت در گروه‌های تخصصی اعلام شد، ولی متاسفانه در هیچ رشته‌ای داوطلبان به حد نصاب نرسید و تعداد کم‌تر از هفت نفر اعلام آمادگی کردند که در این شرایط باید گروه‌های تخصصی به کمیسیون ‌های تخصصی تبدیل گردند که هیات مدیره باید اعضای کمیسیونهای تخصصی را انتخاب کند.
مقومی با عنوان اینکه برای تشکیل کمیسیونهای تخصصی،  هیات مدیره الزامی به برگزاری انتخابات یا دادن فراخوان نداشته است، گفت: این موضوع را باید مد نظر داشت که انتصاب اعضای کمیسیونهای تخصصی بر عهده هیات مدیره بوده و دنبال کردن مسائل تخصصی و تعامل متقابل برای اعتلای سازمان و مهندسی استان و کشور، دغدغه و انتظار هیات مدیره است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با عنوان این که در انتخاب اعضای کمیسیون‌ های تخصصی، موضوع تعارض منافع نیز لحاظ گردید، گفت: در انتخاب افراد کمیسیونهای تخصصی تلاش شد تا آنان صلاحیت طراحی و نظارت را با هم داشته و افراد منتخب در هر دو عرصه تسلط لازم را داشته باشند و توانمندی افراد در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه از فراخوان هیات مدیره  استقبال خوبی شد و بیش از صد نفر ثبت نام کردند، افزود: در عین حال افرادی که در دوره‌های گذشته عضو گروههای تخصصی بودند نیز وارد لیست شدند و در نهایت بعد از بررسی داوطلبان،  افراد کمیسیون‌ های تخصصی انتخاب و معرفی شدند.
مقومی گفت: از کمیسیونهای تخصصی انتظار میرود به دیدگاههای اخلاق حرفه‌ای توجه لازم را داشته باشند و از آنان تقاضا می گردد که بصورت منظم جلسات خود را در چهارچوب آئین نامه برگزار کنند و در رسیدگی به اختلافات پیش آمده و هم‌چنین اعلام نظر در زمینه موضوعات مختلف، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و تبعات تصمیم گیری ها را در نظر بگیرند.
وی افزود: تلاش میشود هیات مدیره سازمان با گروه های تخصصی نشست های مشترکی داشته باشد تا نظرات، دغدغه ها و انتظارات متقابل مطرح و مورد پی‌گیری قرار گیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، عنوان داشت: انتظار ما این است که گروههای تخصصی پیشنهادهای خود را به موقع در زمینه موضوعات مورد نظر ارائه نمایند تا در تصمیم گیریها از این نظرات استفاده گردد که در این زمینه ارائه راهکار به موقع در زمینه اصلاح فرآیندها سازمانی نیز مهم به نظر میرسد.
مقومی از کمیسیونهای تخصصی خواست تا در زمینه پروژه هایی که در سطح شهر قم در حال اجرا است نیز نظرکارشناسی دهند، گفت: متاسفانه برای پروژه هایی که در سطح شهر اجرایی می گردد، اظهار نظرهای از طرف گروههای تخصصی داده نمیشود که این امر البته مطالبه مدیران استان  و هیات مدیره است که رشته های شهرسازی، ترافیک و معماری در زمینه موضوعات استانی باید حضور پررنگی داشته باشند و رسالت فنی و تخصصی خود را در زمینه پروژه های شهری انجام دهند.
وی گفت: در گروههای تخصصی دوره های قبل در  زمینه موضوعات مشترک بین رشته ای، اقدامات چشم‌گیری صورت نگرفته است و این خلا امروز احساس میشود و در زمینه مباحث تخصصی و ویرایشهای جدید مباحث مقررات ملی ساختمان،  کمیسیونهای تخصصی باید ورود کرده و نظرهای خود را اعلام کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، عنوان داشت: در گروههای تخصصی یک رابط از طرف هیات مدیره وجود دارد که بعد از انتخاب هیات رئیسه چهارچوب مشخصی برای برگزاری نشست های کمیسیونهای تخصصی میبایست ارائه گردد و خط مشی کلی تا پایان دوره هشتم تعیین و اهداف مد نظر پی‌گیری گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۹۹
449 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0