سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

برگزاری نخستین سمینار کشوری انجمن کارشناسان رسمی نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، اولین سمینار كشوری انجمن های كارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان در تاریخ 95/11/30 و با حضور مهندس رجبی، رییس شورای مركزی سازمان نظام مهندسی كشور، زرآبادی، محمدی و طاهرخانی نمایندگان مردم قزوین و تاكستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین و معاونین، مدیركل دفتر مقرارت ملی و كنترل ساختمان ، مدیركل دادگستری استان، مدیركل میراث فرهنگی استان ، مدیركل راه و شهرسازی استان، اعضا شورای شهر قزوین و جمعی از كارشناسان رسمی سراسر كشور در سالن اجتماعات سازمان مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد.

کد خبر: 8546 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ اسفند ۹۵ - ۱۲:۲۹ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، اولین سمینار كشوری انجمن های كارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان در تاریخ ۹۵/۱۱/۳۰ و با حضور مهندس رجبی، رییس شورای مركزی سازمان نظام مهندسی كشور، زرآبادی، محمدی و طاهرخانی نمایندگان مردم قزوین و تاكستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین و معاونین، مدیركل دفتر مقرارت ملی و كنترل ساختمان ، مدیركل دادگستری استان، مدیركل میراث فرهنگی استان ، مدیركل راه و شهرسازی استان، اعضا شورای شهر قزوین و جمعی از كارشناسان رسمی سراسر كشور در سالن اجتماعات سازمان مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد.برگزاری نخستین سمینار کشوری انجمن کارشناسان رسمی نظام مهندسی

برگزاری نخستین سمینار کشوری انجمن کارشناسان رسمی نظام مهندسی

برگزاری نخستین سمینار کشوری انجمن کارشناسان رسمی نظام مهندسی

برگزاری نخستین سمینار کشوری انجمن کارشناسان رسمی نظام مهندسی

در این سمینار کشوری مطالبی پیرامون اهمیت توجه به ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی ساختمان و جایگاه کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان شد.
مهندس رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این سمینار با تاکید بر توجه به کارشناسان رسمی سازمان اظهار کرد:سازمان نظام مهندسی ساختمان و متخصصان آن میتوانند یکی از بازوهای مهم برای دستگاه های اجرایی باشند.
وی به رایگان بودن خدمات از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان به دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: باید دستگاه های دولتی از این ظرفیت بیشتر استفاده نمایند.
رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کردند: باید جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان مورد بازنگری قرار گیرد، چرا که متخصصان آن می توانند نقش مهمی در توسعه داشته باشند.
مهندس فرج اله رجبی خاطر نشان کرد :مهندسان حوزه ساختمان در کشورهای در حال توسعه نقش مهمی در توسعه دارند که انتظار می رود در کشور ما هم از این ظرفیت ها به خوبی بهره برده شود.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور دارای ۳۵۰ هزار عضو است که از این تعداد یکصد و پنجاه هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند که انتظار می رود این سرمایه های ملی نادیده گرفته نشود.
كارشناسان رسمی ماده ٢٧ مورد بی توجهی قرار گرفته اند.  
 
وثیق نیا رییس سازمان نظام مهندسی استان و رییس هییت مدیره انجمن صنفی كارشناسان رسمی نظام مهندسی ساختمان در این سمینار یكروزه، ضمن خیرمقدم و قدردانی از زحمات برگزاركنندگان این گردهمایی، اظهاركرد:پس از پیگیری های چندساله موفق شدیم كه امسال انجمن كارشناسان رسمی استان قزوین را تشكیل دهیم كه وجود این انجمن ها در سراسر كشور، موجب هماهنگی و حصول بهتر اهداف پیش بینی شده در قانون خواهد شد.
 
وثیق نیا افزود: امروز نمایندگان انجمنهای كارشناسان رسمی ساختمان سازمانهای نظام مهندسی كشور در اینجا جمع شده اند تا بتوانیم ماده ٢٧ قانون نظام مهندسی را كه مغفول مانده، احیا كنیم.
رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین ادامه داد:اجرایی شدن و ارتقا عملكرد كسب و كار، به داشتن انگیزه برای پیشرفت بستگی دارد.  
 
رییس هییت مدیره انجمن صنفی كارشناسان رسمی نظام مهندسی ساختمان قزوین با بیان اینكه، قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان برای اصلاح و بازنگری در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته ، تصریح كرد: در ماده ٢٧ سازمان ها، نهادها و بانك ها را ملزم به استفاده از كارشناسان رسمی این ماده میكند، از اینرو باید این صراحت  در قانون دیده شود.
 
وی گفت: متاسفانه كم توجهی به ماده ٢٧ تا جایی بوده كه بعد از ١٠ سال از روی كار آمدن سازمان نظام مهندسی، اولین كارشناسان این ماده در سال ٨٤ مشخص شده اند.
 
وثیق نیا در ادامه، آغاز به كار سازمان نظام مهندسی قزوین را سال ٧٧ دانست و افزود: در حال حاضر این سازمان با ٩ هزار و ٢٠٠ عضو فعالیت میكند كه ٥٥ درصد یعنی حدود ٥ هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند.
 
رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین از وجود ٧٠ كارشناس رسمی ماده ٢٧ در سازمان خبر داد و بیان كرد: آزمون انتخاب كارشناسان رسمی ساختمان هرسه سال یكبار انجام میشود كه در حال حاضر ٥ سال از برگزاری آخرین آزمون گذشته كه با توجه به تقاضای مكرر مهندسان امیدواریم شاهد برگزاری این آزمون باشیم.
 
وی از فعال بودن سازمان نظام مهندسی در همه حوزه ها خبرداد و خاطرنشان كرد: تلاش كرده ایم مشاركت را در بین اعضا بوجود آورده و به این امر اعتقاد داریم كه ، كار سازمانی باید توسط همه ی اعضا انجام گیرد.
 
سازمان نظام مهندسی از ظرفیت عظیم انسانی برخوردار است.
 
استاندار قزوین گفت: استان قزوین از ظرفیت عظیم نیروی انسانی برخوردار است كه حضور ده هزار عضو نظام مهندسی از آن جمله می باشد.
 
 همتی در اولین سمینار كشوری انجمن های كارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان كه با حضور رییس شورای مركزی سازمان نظام مهندسی كشور برگزار شد، با اشاره به پتانسیل استان قزوین در حوزه های مختلف گفت: استان قزوین از ظرفیت عظیم نیروی انسانی برخوردار است كه حضور ده هزار عضو نظام مهندسی از آن جمله می باشد.
 
استاندار قزوین افزود: با توجه به این حجم از نیروی انسانی، تنوع رشته های تخصصی در سازمان و متخصص بودن نیروها در صنعت ساختمان ، انتظار میرود كه كار به سمت حرفه ایی و تخصصی تر شدن ، پیش رود.
 
وی  با تاكید بر اجرای ماده ٢٧ اظهار كرد: تمام تلاش خودرا به كار خواهیم بست تا كمك كنیم، این ماده كه یكی از دغدغه های سازمان نظام مهندسی است، به طور كامل و دقیق اجرا شود.
 
همتی خاطرنشان كرد: سازمان نظام مهندسی می تواند با ساماندهی بخش تحصیل كرده خود، در مسیری قرار گیرد كه مورد تاكید دولت یازدهم است
 
استاندار قزوین تصریح كرد: اولویت بندی كارها و ماموریت ها در رشته ساختمان به افراد بیكار این حوزه و ایجاد ظرفیت كاری بیشتر، در دستور كار سازمان قرار گیرد.
 
كارشناسان در مباحث قضایی نظر تعیین كننده دارند.
 
رییس كمیسیون اصل نود گفت: در مباحث قضایی نظر كارشناسان موثر، تعیین كننده و دارای اهمیت است
 
دکتر محمدی در اولین سمینار كشوری انجمن های كارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان كه با حضور رییس شورای مركزی سازمان نظام مهندسی كشور ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار و دیگر مسولین استانی برگزار شد، جایگاه كارشناسان را مهم خواند و اظهار كرد: یكی از مولفه های یاری دهنده ی قضات، بخش كارشناسی است و در مباحث قضایی نظر كارشناسان موثر، تعیین كننده و دارای اهمیت است.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: در هر حوزه و تخصصی باید از اهل فن و خبره ی آن رشته استفاده كرد.
 
رییس كمیسیون اصل نود با اشاره به ٧٠ نفر كارشناس رسمی  نظام مهندسی استان، خاطرنشان كرد: همه دستگاه ها و سازمان ها باید از این ظرفیت استفاده كنند كه غفلت در این خصوص موجب میشود تا جامعه را از این مزیت محروم نماییم.
 
كارشناسان رسمی مورد وثوق دستگاههای اجرایی و قضا هستند.
 
مدیركل دفتر مقرارت ملی و كنترل ساختمان گفت: قانون اهمیت و اعتباری ویژه ایی برای كارشناسان رسمی قایل شده است.
 
مهندس مانی فر در اولین سمینار كشوری انجمن های كارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان كه با حضور رییس شورای مركزی سازمان نظام مهندسی كشور ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار و دیگر مسولین استانی برگزار شد، كارشناسان ماده ٢٧ قانون نظام مهندسی را از فرهیختگان این سازمان دانست و گفت: این افراد از بین جمع كثیری از مهندسان، انتخاب می شوند و مورد وثوق دستگاههای اجرایی و قضا هستند و قانون اهمیت و اعتباری ویژه ایی برای آنها قایل شده است.
 
 مدیركل دفتر مقرارت ملی و كنترل ساختمان با ضروری دانستن تشكیل انجمن های كارشناسان رسمی، تاكید كرد: این انجمن ها ظرفیتی را فراهم كرده تا از انرژی های مثبت این مجموعه نهایت بهره برداری صورت گیرد.
 
مهندس مانی فر افزود: انجمن های كارشناسی با ایجاد اعتماد عمومی در سازمانهای نظام مهندسی، محل امن و مناسبی برای مراجعه مهندسان و محل نگهداری و مستندسازی بسیاری از مسایل و مشكلات این حوزه باشند.
 
وی در پایان ضمن اعلام حمایت همه جانبه وزارت راه از كارشناسان رسمی ماده ٢٧،خاطرنشان كرد: اعتقاد داریم آموزش كارشناسان و مهندسان باعث كاهش آسیب های اجتماعی و آسیب های حوزه ی مهندسی خواهد شد.

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اسفند ۹۵
894 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0