برگزاری نخستین همایش ملی پایداری محیط‌های انسان ساخت در اصفهان برگزاری نخستین همایش ملی پایداری محیط‌های انسان ساخت در اصفهان

برگزاری نخستین همایش ملی پایداری محیط‌های انسان ساخت در اصفهان

برگزاری نخستین همایش ملی پایداری محیط‌های انسان ساخت در اصفهان ، در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ آذر ماه با موضوع ساختمان‌های سبز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان صورت می گیرد

کد خبر: 020916002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ آذر ۰۲ - ۳:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری نخستین همایش ملی پایداری محیط‌های انسان ساخت در اصفهان ، در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ آذر ماه با موضوع ساختمان‌های سبز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان صورت می گیرد

برگزاری نخستین همایش ملی پایداری محیط‌های انسان ساخت در اصفهان

برگزاری نخستین همایش ملی پایداری محیط‌های انسان ساخت در اصفهان
رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست سازمان نظام مهندسی کشور خبر داد؛
برگزاری نخستین همایش ملی پایداری محیط‌های انسان ساخت در اصفهان
رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست سازمان نظام مهندسی کشور از برگزاری نخستین همایش ملی پایداری محیط‌های انسان ساخت ۱۵ و ۱۶ آذر ماه با موضوع ساختمان‌های سبز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خبر داد.
احمدرضا طاهری اصل در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در همایش ملی پایداری در محیط‌های انسان ساخت ۱۵ کارگاه تخصصی و ۷ پنل تخصصی برگزارمی شود که یکی ازاین پنل‌های تخصصی با موضوع فرونشست زمین و ساختمان است.
رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: با اجرای طرح رتبه بندی ساختمان‌ها کاهش مصرف انرژی، استفاده از آب‌های خاکستری و بهره‌مندی از انرژی خورشیدی در ساختمان‌ها را شاهد خواهیم بود که در این راستا نیز ساختمان پایدار محقق می‌گردد.
وی ادامه داد: عمر ساختمان‌ها در ایران بین ۲۰ تا ۲۵ سال برآورد شده است‌ که به عوامل مختلف بصری، مواد و مصالح، تأسیسات گرمایشی و سرمایشی و وضعیت منطقه آن بستگی دارد اما حداقل عمر ساختمان در چرخه ارزیابی ساختمان سبز حداقل پنجاه سال است.
وی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان افزود: ساختمان‌های سبز از لحاظ آسیب‌های محیط زیستی موجب بهبود کیفیت هوای ساختمان، بهبود کیفیت آب ساختمان، افزایش آسایش حرارتی، کاهش آلودگی می‌شوند.
طاهری اصل تصریح کرد: بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد انرژی در بخش ساختمان مصرف می‌شود که در این راستا باید توجه ویژه‌ای به پایداری ساختمان‌ها داشته باشیم.
وی با اشاره به مصوبه لایحه شورای اسلامی شهراصفهان برای ساختمان های سبز در جهت ارتقاء سلامت شهروندی افزود: سهم بسیاری از آلایندگی ها مربوط به عملکرد انسان ها در بخش مسکونی است.
رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست سازمان نظام مهندسی کشور بابیان اینکه سلامت انسان بستگی به سلامت ساختمان دارد، گفت: سلامت ساختمان نیز در گرو سلامت محله، منطقه و شهر است و همه این المان‌ها به یک‌دیگر و هم به انسان محور بودن آن‌ها و اثراتش بر شهر بستگی دارد.
طاهری اصل با اشاره به فرونشست زمین در اصفهان افزود: راهکار اصلی کنترل فرونشست زمین در اصفهان تغذیه سفره‌های زیرزمینی و جریان آب است.
وی با بیان اینکه ساختمان ها ارزیابی و ممیزی می شوند، گفت: ساختمانی که کم‌ترین آلودگی و مصرف آب را داشته باشد یک ارزش برای شهری که تشنه است و تنفسش دچار مشکل است محسوب می گردد.
وی با اشاره به احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در شهر افزود: این ساختمان ها یکی از عوامل حبس هوای آلوده در شهر شده که متاسفانه در دوره های قبل در جبهه غربی اصفهان چندین مجموعه ساختمانی بنا شده است.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط‌زیست سازمان نظام مهندسی کشوربا بیان اینکه کریدورهای هوایی اصفهان برای بلندمرتبه سازی رعایت می‌شود، اظهار داشت: در چند سال اخیر این مسئله توسط کارشناسان معماری و شهرسازی بررسی و تلاش شده که نکاتی را رعایت کنند که از جمله آنها حذف جزیره حرارتی در شهر است.
در ادامه این نشست خبری مدیرعامل کارخانه آجر نماچین بیان کرد: آلودگی هوا در استان اصفهان که شهری صنعتی است مشکلاتی رابوجود آورده است که طی روزهای گذشته صنایع زیادی تعطیل شدند که امیدوار هستیم با روش های جدید بتوانیم از آلایندگی ها بکاهیم.
رضا چینی با اشاره باینکه عمده آلایندگی‌ها در اثر فعالیت انسان هاست، گفت: مصرف انرژی و منابع گاز در استان اصفهان طی هر شبانه‌روز در شرایط عادی ۵۵ میلیون مترمکعب است که هفت میلیون مترمکعب مصرف خانگی است که این عدد در فصل سرما و زمستان به ۴۵ میلیون مترمکعب می‌رسد و مجبور می‌شوند گاز صنایع را قطع کنند.
چینی با بیان اینکه دیوارهای بیرونی ساختمان ها دارای پرت انرژی هستند، افزود: با دیوارهای دوجداره می توانیم از پرت انرژی در ساختمان ها کم کنیم و این مسئله اهمیت احداث ساختمان‌های سبز و پایدار را در شهر ها نشان می دهد.
رئیس کانون کارآفرینان برتر استان اصفهان با بیان اینکه مصارف انرژی در بخش مسکونی ایران سه برابر آمار جهانی است، ادامه داد: امیدوار هستیم بتوانیم شهرهایی را ایجاد کنیم که مردم در آن زندگی بهتری داشته باشند که در این همایش دو روزه نیز تلاش می‌شود تا مباحث اصلی و اهمیت ساختمان‌های پایدار بیان گردد.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۰۲
1239 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0