برگزاری ششمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مسعود پاکزاد

برگزاری ششمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در بندرعباس

ششمین جلسه اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با مجمع نمایندگان و مدیران دستگاه اجرایی استان هرمزگان با ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای شورای مرکزی در تاریخ بیست و دوم اسفندماه در بندرعباس برگزار گردید.

کد خبر: 971223008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ اسفند ۹۷ - ۱۰:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ششمین جلسه اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با مجمع نمایندگان و مدیران دستگاه اجرایی استان هرمزگان با ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای شورای مرکزی در تاریخ بیست و دوم اسفندماه در بندرعباس برگزار گردید.

برگزاری ششمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

برگزاری ششمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

ششمین جلسه شورای مرکزی سازمان  نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در بندرعباس برگزار گردید

مسعود پاکزاد، مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این جلسه با اشاره به این که متوسط انجام پروژه‌های عمرانی دولتی هشت سال است، گفت: این در حالی است که عمر پروژ‌ه‌های خصوص دو و نیم سال است و اعتقاد ما عبور از اقتصاد دولتی است و اعتماد به سندیکا و بخش خصوصی و نظام صنفی لازم است.
پاکزاد با بیان این که این استان رتبه اول را در پرداخت تسهیلات روستایی در کشور دارا است، افزود: نگاه ما به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بعنوان مشاور و دستیار امین است و انتظار می ‌رود در صورت تفویض اختیارات بصورت استانی و پایلوت بعنوان کارگاه سازندگی با شش ابر پروژه موفقیت ‌های بیش تر را شاهد و ناظر باشیم.
حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر، نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که سختی ‌های وارد بر بخش کشاورزی مانع از تولید کیفی محصولات است، گفت: نبایستی به اسم دولت و در راستای تنظیم بازار این فشارها بر قشر کشاورز مانع از ادامه فعالیت آنها و رکود این بخش مهم و حیاتی در کشور گردد.
ذوالقدر، وجود مشکل در اخذ و صدور مجوز پرای مزارع پرورش میگو و همچنین ساخت سردخانه و صنایع وابسته برای نگهداری از خرما و نخیلات را نیز از دیگر مطالبات مردم ذکر کرد که برای برون رفت از آن باید چاره‌ای اساسی لحاظ گردد.
احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس با اذعان به برنامه‌ریزی خوب و شایسته سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، افزود: در استان هرمزگان با ظرفیت‌ های بالقوه و تهدیداتی روبرو هستیم که خشکسالی و بی آبی است که سبب از هم پاشیدگی شیرازه مدیریت و موضوع کشاورزی و ملاحظات آن از هم شده است.
مرادی با اشاره به این که فرصت ‌های اشتغال‌زایی بر پایه دریامحوری در هرمزگان به علت دارا بودن مرز دریایی ۲ هزار و دویست کیلومتری بی نظیر است، ادامه داد: پرورش ماهی در قفس در برنامه ششم توسعه و هم‌چنین بهره‌گیری از شیوه‌های بروز صید در دنیا نیز باید از این فرصت بهره‌برداری مضاعف کرد.
حمیدرضا نصیری، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان شرایط اقلیمی استان را بعنوان یکی از هفت استان ساحلی با دارا بودن رتبه نخست در میزان صید و صیادی برشمرد و افزود: استان هرمزگان علاوه بر این که پایتخت اقتصادی کشور محسوب می گردد در حوزه های شیلات و آبزیان و کشاورزی صنعت و معدن جز برترین قطبهای کشور است که نیاز است با نگاه ویژه با ترسیم چشم اندازهای روشن به سوی توسعه پایدار حرکت کرد.

برگزاری ششمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

علی باقرزاده، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به ظرفیتهای بالقوه برای دستیابی به توسعه در خشکی و دریا، اظهار داشت: در بحث توسعه شیلات و آبزی‌پروری پنجاه هزار هکتار با قابلیت توسعه صنعت ماهی و میگو وجود دارد که بیست و یک هزار هکتار آن به شرکت شهرک ها واگذار شده و به ازای هر دو هکتار یک اشتغال توسط بخش خصوصی ایجاد می‌ شود که برای چند سال اشتغال بالغ بر بیست تا سی هزار خواهیم داشت.
وی، تقویت بخش خصوصی در تفویض اختیارات جهاد کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: جهاد کشاورزی آماده انتقال وظایف خود برای روان سازی کار مردم به مردم با بهره گیری از تمامی ظرفیتها در استان هرمزگان است.
محمد نصوری، عضو فعال و شاخص سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان اجتناب از نگاه دولتی و سیاست زدگی در بخشهای کشاورزی و منابع طبیعی را رسالتی مهم ذکر کرد و افزود: ایجاد رقابت و نگرانی از کمبود منابع آبی زیرزمینی، فرصت‌ ها و منابع را زایل میکند و این در حالیست که بایستی با علم و مهارت آموزی از بروز رفتارهای آسیب زا جلوگیری گردد.
محسن دهقانی، نماینده شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان فاقد شغل بودن دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی را عامل افت نسبی تعداد دانشجویان این رشته‌ها ذکر کرد و گفت: فراهم آمدن زمینه‌های اشتغال با رویکرد مهارت محور، سیاستگزاری و استراتژی بر مبنای ظرفیت ‌های استان، تخصیص بودجه استانی، نظارت مشخص در حوزه کشاورزی، حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای تولید ثروت نیز انجام گیرد.
نماینده شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان، تقویت ساختار شیلاتی سازمان را الزامی دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش فعالیت ‌های سازمان و محول شدن وظایف جدید نیروی کار کافی و متخصص باید تزریق و تامین گردد.
وی با اشاره به این که در سال‌ های اخیر بحث محیط زیست کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: وجود پالایشگاه‌ها و کارخانه هایی مانند فولاد و مجتمع آلومینیوم بدون توجه به عواقب زیست محیطی آن بر روی آبزیان و انسان مخاطرات جبران ناپذیری دارد.
حجت الاسلام محمود فخرایی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یکی از مسائل مهم در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را صدور مجوزها ذکر کرد و افزود: طولانی شدن پروسه صدور مجوز و نوسان قیمتها انگیزه متقاضی انجام پروژه‌های کشاورزی را کاهش میدهد این در حالیست که باید تلاش گردد صدور مجوزها برای این متقاضیان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گردد.
لازم به ذکر است، ششمین جلسه اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با مجمع نمایندگان و مدیران دستگاه اجرایی استان هرمزگان با ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای شورای مرکزی در تاریخ بیست و دوم اسفندماه در بندرعباس برگزار گردید.
منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۷
666 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0